דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / אוהדי הפועל פ"ת מעלים הילוך במטרה לרכוש את הקבוצה

הקבוצה שידעה ימים יפים יותר ומדשדשת בליגה הלאומית, חווה התעוררות מיציע האוהדים שמוחים ומפגינים כנגד הבעלים דורון גלנט | השבוע פנתה עמותת האוהדים "הכחולה" להתאחדות לכדורגל בדרישה להעביר את הקבוצה לידיהם

אוהדי הפועל פתח תקווה (צילום: Little Savage / ויקיפדיה).
אוהדי הפועל פתח תקווה (צילום: Little Savage / ויקיפדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפועל פתח תקווה הוא אחד המועדונים החשובים בכדורגל הישראלי, פ"ת מחזיקה בשיא של חמש אליפויות רצופות בשנות השישים. בעבר הפועל פ"ת נהנתה מתקופת זוהר נפלאה ,אך כיום עתידה לוטה בערפל. הקבוצה נמצאת בשנים האחרונות בקשים כלכלים קשים ובהתרסקות מקצועית, השבוע היא הגיע לשלב חדש בשפל המקצועי כאשר היא בעקבות הפסד הליגה 2:0 לבני לוד, פ"ת ירדה למקום ה-14 בליגה הלאומית שמוביל בסיום העונה למשחקי המבחן על הירידה לליגה א'.

התקווה לפריחה מחודשת של מועדון הפאר בדימוס נמצאת בידיים המסורות של  חברי עמותת אוהדי הפועל פתח תקווה (הכחולה) שהקבוצה יקרה לליבם ומצבה הקשה מטריד אותם עמוקות. העמותה מנסה בשנה האחרונה לרכוש את בעלות הקבוצה מבעלי המועדון דורון גלנט במטרה להחיות מחדש את הקבוצה ולהחזיר את האוהדים למלא את יציעיה הריקים של הקבוצה.

העמותה מעוניינת לפעול במודל הבעלות המבוסס על "חוק ה-50+1" שפועל בהצלחה במספר מדינות באירופה, לפיו המועדון וחבריו ישמרו לעצמם 50% בתוספת מניה אחת ויבחרו את הנציגים שלהם בהנהלה. 50 האחוזים הנותרים יכולים להימכר לאנשי עסקים ו/או חברות עסקיות פרטיות. המודל הזה הביא למצב שמועדונים רבים באירופה הצליחו לגייס שותפים עסקיים וספונסרים, ובעקבות כך גם להכניס אנשי עסקים ואנשי מקצוע למערכת.

בפברואר 2017 החל משא ומתן בין נציגי עמותת האוהדים לדורון גלנט, בנוגע להעברת הבעלות על המועדון. לדברי גורמים בעמותה, במהלך המשא ומתן הוצעו לגלנט הצעות מפליגות, ובכלל זה הצעה לרכישת 50% מהבעלות ואח"כ לרכישת בעלות מלאה. אולם, כל ההצעות לא  זכו להתייחסות רצינית מצדו של גלנט. במשך למעלה משנה דחה בעלי המועדון את נציגי העמותה הלוך ושוב , וסירב לספק לנציגי העמותה מידע הכרחי שביקשו לקבל לגבי מצבו הכספי של המועדון.

כרגע המצב הכלכלי של המועדון רע. החשבונות של המועדון מוגבלים, הערבויות בבקרה התקציבית מחולטות, המשכורות משולמות לעובדי המועדון באיחור ניכר ועל ידי הבקרה התקציבית.  אחד מצוותי הפעילים בעמותה גיבש תכנית אסטרטגית מפורטת לטווח ארוך (פרויקט "100 הימים"), שמסתכלת 7-8 שנים קדימה, ומפרטת את הצעדים שיש לבצע על מנת לייצב את מצב המועדון ולבססו, החל מיום קבלת הניהול של המועדון.

האוהדים דורשים לבצע חילוף:יוצא- גלנטנכנסת- הכחולה

Posted by ‎עמותת הכחולה‎ on Saturday, March 10, 2018

השנה העמותה הצליחה לאסוף מעל מיליון שקל מ-700 חברי העמותה ששילמו דמי חבר ותרומות נוספות. שלהערכת גורמים בעמותה, זהו סכום שהעמותה תוכל להכניס למועדון בכל שנה, לפני גיוס כספים מתוך המועדון (מספונסרים, שותפים, וכן הקצבות למיניהן מההתאחדות, טוטו).

בעמותה מעריכים כי ברגע שתקבל את הניהול במועדון, היא תוכל לצרף אנשי עסקים וספונסרים (אשר חלקם כבר הביעו עניין, ועומדים בקשר עם העמותה ורק ממתינים ליום שאחרי הכניסה לבעלות). התחום החשוב הזה מהווה נקודה עגומה בהפועל פתח תקווה הנוכחית, שבמשחקיה אין כמעט אף שלט חסות סביב המגרש, כפי שמקובל אצל קבוצות מן השורה.

בשבוע האחרון המאבק על בעלות המועדון עלה מדרגה, כאשר נשלח מכתב מאת ארגון אוהדי קבוצות הספורט בישראל- 'היציע', ובו דרישה מהתאחדות לכדורגל ולבקרה התקציבית "להפעיל את הסעיף הקיים והרלוונטי במקרה זה בתקנון העברת זכויות בקבוצות כדורגל, לפיו יש לחייב את בעלי המועדון למכור את כל הזכויות במועדון תוך פרק זמן מוגדר, בשל פגיעה בענף הכדורגל לרבות בדימוי הציבורי; תוך מתן סיוע פעיל לאפשרות הטובה ביותר להצלת המועדון – עמותת הכחולה”.

במקביל לפעילות המקצועית עמותת האוהדים  משקיעה בפיתוח הקשרים עם הקהילה המקומית.  העמותה ממשיכה להתחבר לקהילת התושבים העירונית, כמו גם לפתח קהילה עסקית, לרווחת חברי העמותה, בד בבד עם קידום בעלי עסקים אוהדי ותומכי הפועל פתח תקווה. בעמותת האוהדים פעילים עשרות מתנדבים, שנכונים להמשיך את פעילותם ההתנדבותית בתחומים מגוונים (שיווק, קהילה, גיבוש אוהדים, פיתוח קהילה עסקית, ועוד).

לדברי גורמים בעמותה, בשנה האחרונה שיעור ההתנדבות של חברי העמותה עמד על 10,000 שעות במצטבר. לדבריהם, הנתון הזה מראה את המוטיבציה של אוהדי המועדון להחזיר את הפועל פתח תקווה לקדמת הכדורגל הישראלי, וכן מלמד על הערך המוסף שעמותת אוהדים יכולה להביא לכל מועדון, ובפרט למועדון במצבו של הפועל פתח תקווה, בדמות הון אנושי מגוון אשר יעבוד סביב השעון עבור המועדון ברבדים השונים

השבוע צפויים להישלח לחברי העמותה כרטיסי חבר ממותגים, שיקנו להם הנחות בבתי עסק ואטרקציות למיניהן, כמו גם ב"עסקים כחולים"- בתי עסק של אוהדי ותומכי הפועל פתח תקווה, מה שיניח את היסודות למעגל העסקי-כלכלי שהכחולה שואפת לפתח.

אם עמותת האוהדים של הפועל פ"ת, תזכה לקבל בסופו של דבר את המפתחות לבעלות על הקבוצה מדורון גלנט היא תהפוך לקבוצת האוהדים השמינית שפועלת בליגות הכדורגל הישראליות לצד מכבי עירוני אשדוד, הפועל אשדוד, מכבי קביליו יפו, הפועל קטמון ירושלים, הפועל רובי שפירא חיפה ובית"ר נורדיה ירושלים ובני יצ'אלאל רחובות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!