דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / ליגת העל: קרית גת מצליחות לברוח בפסגה אך רמת השרון לא מוותרות

סיכום המחזור ה-22 בליגת העל נשים: קרית גת דורסות את אס"א 0:6 בהצהרת כוונות לאליפות | רמת השרון שורדות מותחן מול חדרה ומנצחות 2:3 | פלייאוף תחתון: האקדמיה מנצחות 0:6 את פ"ת | נתניה ורעננה נפרדות בתיקו 0

מ.ס קרית גת מול אס"א ת"א (צילום: יח״צ).
מ.ס קרית גת מול אס"א ת"א (צילום: יח״צ).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ליגת הנשים חזרה לאחר פגרת נבחרות ארוכה ומגיעה למחזורי הסיום שלה. מוליכת הטבלה מ.ס. קרית גת הביסה 0:6 בביתה את אס"א ת"א ועשתה עוד צעד גדול לקראת אליפות שנייה ברציפות. מ.כ. רמת השרון הצליחה לשרוד משחק מותח מול מכבי חדרה ויצאה מנצחת עם 2:3. בפלייאוף התחתון מכבי נתניה סיימה בתיקו אפס מול הפועל רעננה והבטיחה כמעט בוודאות עונה נוספת בליגת העל. קבוצת האקדמיה דרסה 0:6 את עירוני פ"ת והזכירה לנו שוב כמה כישרון יש ברגלים הצעירות של שחקניות העתיד בכדורגל הישראלי.

טבלת ליגת העל בכדורגל נשים מחזור 22 (גרפיקה: אידאה)
טבלת ליגת העל בכדורגל נשים מחזור 22 (גרפיקה: אידאה)

פלייאוף עליון

מ.ס. קרית גת 6 – אס"א ת"א 0

קרית גת הגיעה למשחק שעל הנייר היה יכול להיות מוקש רציני בקרב הצמרת מול מ.כ. רמת השרון, כשהעונה מתקרבת לסיומה וכל איבוד נקודות הוא קריטי במאבק האליפות. מתחילת המשחק היו שחקניות קרית גת עם אש בעיניים והשתלטו על המשחק. במחצית ראשונה קרית גת הצליחה לפרוץ את הגנת אס"א רק בדקה ה-22 כאשר אדילמה דוס סנטוס פרצה לרחבה, מסרה כדור רוחב שנהדף אליה בחזרה ובמסירה השניה מצאה את מור אפרים שגלגלה בקלות לשער הריק 0:1 לקרית גת. בדקה ה-25 ליאור אדרי שלחה כדור עומק לאדילמה סילבה שניצלה יציאה לא טובה של שוערת אס"א מחוץ לרחבה והבקיעה את השער השני במשחק. בדקה ה-35 זה כבר 0:3 ,כאשר דאבל פס בין דניאל שולמן למור אפרים השאיר את אפרים לבד מול שער ריק.

אס"א התפרקה ובדקה ה-41 קרית גת המשיכה את המחצית המושלמת, כאשר שוב זאת אדילמה דוס סנטוס הברזילאית, ללא ספק השחקנית המצטיינת במשחק, עם פריצה נהדרת באגף ימין, מסרה כדור רוחב מושלם לתוך הרחבה ואנדראה לאיו הרומנייה הבקיעה מקרוב את הרביעי לזכות קרית גת. בדקה ה-45 נכבש השער היפה במשחק, דניאל שולמן שחקנית הנבחרת, קבלה כדור בכניסה לרחבה ובעטה אותו בנגיעה מהאוויר 0:5. במחצית השניה המשחק היה רגוע יותר והשער היחד נכבש שול ע"י דניאל שולמן בדקה ה-88. בסיום 0:6 לדרומיות שעושות צעד משמעותי לתואר.

מ.כ. רמת השרון 3 – מכבי חדרה 2

ניצחון חשוב של רמת השרון במשחק דרמטי, לאחר מהפך יוצא דופן בתוצאה במחצית השנייה. לביאה ואן אוורקרק הישראלית ממוצא הולנדי ניצלה שוב את המהירות והכוח שלה כדי להבקיע שער נפלא בדקה ה-22, ואן אוורקרק נשלחה לבד לרדוף אחרי כדור בהתקפה מתפרצת, וניצלה את המהירות שלה להקדים את כל הגנת רמת השרון ואת השוערת חנית שוורץ, עברה באחת על אחת ומזווית קשה הכניעה את שחקניות הגנה  על קו השער. במחצית השנייה בדקה ה-48 שוב מתפרצת קטלנית של חדרה, הפעם דוברת בנדל קבלה את הכדור ותוך כדי ריצה העבירה ימינה כדור רוחב מצוין, לביאה ואן אוורקרק הקדימה את השוערת ושחקנית ההגנה ונגחה פנימה 2:0 חדרה

למרות שהמשחק היה נראה סגור, רמת השרון הוכיחה שוב שהיא קורצה מחומר אחר והחלה בקאמבק יוצא דופן עם שער של ערבה שחף בדקה ה-51, לאחר בישול של טאבטה הברזילאית. בדקה ה-76 טאבטה משווה את התוצאה עם שער נגיחה מצוין לאחר הרמה מצד שמאל של אדוה טויל. בדקה ה-90 משחק מסירות מצוין של רמת השרון בסיומו שירלי אוחנה מוצאת את טאבטה לא מכוסה בתוך הרחבה והברזילאית המצטיינת הכניעה את שוערת חדרה שרה סמול והבטיחה ניצחון דרמטי לרמת השרון.

פלייאוף תחתון

הפועל פ"ת 0 – האקדמיה 6

הפועל פ"ת ממשיכה את דרכה הארוכה לליגה הלאומית ומובסת בביתה 6:0 ע"י דור העתיד של כדורגל הנשים הישראלי. זה היה אחד המשחקים הטובים יותר של בנות האקדמיה העונה ולמרות היריבה היחסית חלשה, בנות האקדמיה התקשו בתחילת המשחק לתרגם את השליטה במגרש לשערים. בדקה ה-19 זוהר כהן מצאה את שירה אליניב בפינה הימנית של הרחבה, אליניב עברה את שחקנית ההגנה שמולה ,חדרה לתוך הרחבה ושחררה בעיטה חזקה לרשת. בדקה ה-45 נעה סלימהוג'יץ דהרה עם הכדור בצד ימין של רחבת פ"ת, העבירה כדור טוב לאליס בלוחין שהפציצה מקרוב את הרשת העליונה של פ"ת, 2:0 מוצדק לאקדמיה בירידה למחצית.

בדקה ה-52 שירה אליניב נשלחה לאחת על אחת מול מוזס פייבור שוערת פ"ת וחלפה על פניה בדרך לשער היפה במשחק. עוברות 4 דקות ורעות רווחה הגיעה כדי לנעוץ את השער הרביעי ברשת של פ"ת. בדקה ה-70 שוב מתפרצת של האקדמיה שירה אליניב נעצרה ע"י שוערת פ"ת, אך אליס בלוחין הגיעה מאחור לכדור החוזר ובעטה את השער החמישי פנימה. בדקה ה-80 נועה סלימהוג'יץ בשער אישי שני במשחק קבעה את תוצאת המשחק.

במשחק נוסף סיימו בנות נתניה והפועל רעננה בתוצאת תיקו 0:0 והבטיחו נקודה נוספת חשובה לקבוצה מהשרון. נתניה רחוקה כעת 4 נקודות מהמקום האחרון בטבלה, שמוביל לירידה לליגה הלאומית וככל הנראה מבטיחה את הישארותה הכמעט וודאית בליגת העל לעוד עונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!