דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמדוקס

התאגדות עובדי אמדוקס / בפעם השנייה: הוועד הפנימי באמדוקס לא הוכר כארגון עובדים

בית הגין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את הבקשה המחודשת של 'ארגון עובדי אמדוקס' להכיר בו כוועד יציג, וקבע כי יפצה את וועד העובדים וההסתדרות ב-7500 ש"ח

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע אתמול (שני) בשנית כי הוועד הפנימי בחברת אמדוקס לא יוכל לשמש ארגון עובדים. השופטת חופית גרשון יזרעאלי פסקה כי הוועד הפנימי יישא גם בהוצאות המשפט של ההסתדרות, ועד העובדים והחברה, בסך 7,500 ש"ח, בניגוד לנהוג בדיני עבודה – וזאת בשל העובדה שהבקשה הוגשה "טרם יבש הדיו על פסק דינו הקודם של בית הדין האזורי". בין היתר ציטטה השופטת את פסק הדין שניתן לאחרונה ביחס לוועד הפנימי בחברת הביטוח מנורה, הקובע כי יש לבחון באופן זהיר וקפדני כל ועד פנימי שהחל את פעילותו במקביל לנסיונות התארגנות בארגון עובדים קיים, "שאם לא כן אנו עלולים להכיר ב'ארגון עובדים' שיתפרק לאחר זמן קצר, לאחר השגת מטרתו העיקרית (סיכול ההתארגנות באמצעות הארגון הקיים)".

חודש בלבד לאחר הפסיקה הקודמת של בית הדין האזורי בנידון, הוועד הפנימי באמדוקס ביקש לחייב את חברת אמדוקס לשאת ולתת עמו, ולאפשר לו לשמש כארגון עובדים יציג. חברי הוועד הפנימי נימקו את דרישתם בעובדה שהפנימו את הערות בית הדין ושהוועד "פעל כנדרש על מנת לעמוד בתנאים ולהיות מוכר כארגון עובדים". בכלל זאת טען כי הפיץ את פסק הדין הקודם לעובדים וכי הנהגת הוועד הפנימי התכנסה לבירור מטרות הארגון והפיצה את הפרוטוקול בקרב העובדים. לעומתם, טענו נציגי ההסתדרות וועד העובדים כי מטרתו האמתית של הוועד הפנימי היא התנגדות להסתדרות ולא חתימה על הסכם קיבוצי, וכי הדבר בא לידי ביטוי גם בפרסומיו, וכן כי התיקונים שבוצעו במטרותיו הינם תיקונים "פורמליים-משפטיים מאולצים". "ארגון עובדים שנולד בחטא, במטרה לסכל התארגנות עובדים, ולאחר קבלת ייעוץ משפטי טוען לשינוי מטרותיו, אינו ארגון עובדים ואינו יכול להפוך לכזה" טענה ההסתדרות.

בהליך הקודם עתרה ההסתדרות לבית הדין בטענה כי הוועד הפנימי הינו ארגון מטעם המעסיק, שמטרתו מניעת ההתאגדות בהסתדרות ושאינו יכול לשמש ארגון עובדים. באוגוסט 2015 פסק בית הדין האזורי לעבודה כי הועד הפנימי לא יוכל לשמש כארגון עובדים, אולם לא הכיר בטענה שמדובר בוועד מטעם הנהלת החברה. בית הדין הארצי דחה את בקשת הערעור של הוועד הפנימי במלואה בנובמבר 2015.

עובדי אמדוקס החלו במהלך התארגנות בהסתדרות בתחילת מאי 2015, באמצעות ועד פעולה. מעט אחרי תחילת ההתארגנות בהסתדרות, הוקמה קבוצת הוועד הפנימי שכונתה "ארגון עובדי אמדוקס" שמטרתה המוצהרת היתה בלימת התארגנות עובדי החברה בהסתדרות. באמצע מאי הכריז על עצמו הוועד הפנימי באמדוקס כארגון יציג, ומאז ניהל מאבק משפטי להכרה בו. ב-13.10.2015 הכריזה ההסתדרות על יציגות בחברה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!