דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טקס הדלקת המשואות

טקס המשואות / יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין: "הגיוון הוא מקור העוצמה שלנו"

במסכת שפתחה את אירועי העצמאות השתתפו שרית חדד, מיקי גבריאלוב, אורנה ומשה דץ ומאות נגנים ורקדנים | רה"מ נתניהו: "אם נידרש להגן על עצמנו, נעמוד באתגר ונבטיח את נצח ישראל" | הטקס הסתיים בשירת 'הללויה' מ-32 מוקדי שידור בארץ ובעולם

  • טקס יום העצמאות ה-70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)
    טקס יום העצמאות ה-70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)
  • טקס יום העצמאות ה70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)
    טקס יום העצמאות ה70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)
  • טקס הדלקת המשואות (הדס פרוש / פלאש90)
    טקס הדלקת המשואות (הדס פרוש / פלאש90)
  • טקס הדלקת המשואות (צילום: לע"מ)
    טקס הדלקת המשואות (צילום: לע"מ)

 

"הגיוון הוא מקור העוצמה שלנו המורכבות היא הדלק שבמנוע הצמיחה שלנו. אף פעם לא היתה בינינו תמימות דעים, אבל גם אם לפעמים אנחנו נגררים לוויכוחים, חשוב לעשות זאת בדרך ארץ" אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. "מחלוקות מעשיריות אותנו, סתירות מעמיקות את זהותנו", הוסיף יו"ר הכנסת, "לכן אני מקווה ושואף לכך שנמשיך להיות אנשים שעומדים על עקרונותיהם אך תמיד תוך הקשבה ושיח מכבד"

"לכבוד יום העצמאות שלנו יש לי הצעה לסיסמה חדשה, ברוח מסורת החדשנות – מה טובו אוהליך ישראל, משכנותיך ישראל. מה טובו אוצרות התרבות המשותפים שלנו שהתכנסו כאן מארבע קצוות תבל. מה טובו הפנים השונות שלנו, מה טובו הדעות השונות שלנו. אם נאמין בכך בלב שלם יפלו החומות יוסרו המחיצות וימשיך להתרחש הפלא הישראלי", אמר אלדשטיין והדליק את המשואה הראשונה, בשם הכנסת.

יו" הכנסת יולי אדלשטיין מדליק את המשואה הראשונה בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תשע"ח (הדס פרוש / פלאש90)
יו" הכנסת יולי אדלשטיין מדליק את המשואה הראשונה בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תשע"ח (הדס פרוש / פלאש90)

טקס הדלקת המשואות המסורתי, המסמל את המעבר מיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ליום העצמאות, החל בהר הרצל בירושלים. לאחר מסכת בהשתתפות האמנים ארנה ומשה דץ, חיים משה, מיקי גבריאלוב, שרית חדד, ישי לוי, אמיר דדון, התקווה 6 והנציגה הישראלית לאירוביזיון נטע ברזילי. את הטקס מלווים התזמורת האנדלוסית הישראלית, 150 נגנים, 400 חברי מקהלה ו-350 רקדנים. מנחי הטקס הם מגיש החדשות דני קושמרו והשחקנית יעל אבוקסיס.

טקס יום העצמאות ה-70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)
טקס יום העצמאות ה-70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)

את המשואה השנייה הדליק ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשם ממשלות ישראל. "גם כיום יש מי שמנסה לכבות את האור שלנו. זה לא יקרה, כי האור שלנו תמיד יגבר על החושך שלהם", אמר נתניהו, "כשדוד בן גוריון הכריז על הקמת המדינה, הוא לא נרתע מההכרזה גם כשהוא ידע שהיא כרוכה במלחמה קשה מול אלה שרצו למנוע את תקומתנו. גם אנחנו היום איננו נרתעים ממאבק עם אלה שחותרים להכחידנו, כי אנחנו יודעים שלהגן על עצמנו בכוחות עצמנו – זוהי תמצית העצמאות. אנחנו נחושים כתמיד, אנחנו חזקים מתמיד. סוד כוחנו טמון בלכידותנו בצדקת דרכנו, בלוחמינו – המכבים המופלאים של ימינו, שאהבת המדינה מפעמת בהם וגורל המערכה נישא על כתפיהם. אם נידרש להגן על עצמנו, נעמוד באתגר ונבטיח את נצח ישראל". גם נתניהו התייחס למחלוקות השונות במדינה ודרש לנהל אותן בכבוד ההדדי, "כי יש לנו רק בית אחד". בנאומו הודה נתניהו לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על החלטתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים "תודה לך הנשיא טראמפ, תודה לך אמריקה", אמר.

בנימין נתניהו נואם בטקס יום העצמאות ה70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)
בנימין נתניהו נואם בטקס יום העצמאות ה70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)

בין מדליקי המשואות גם מנהיג העדה הדרוזית בישראל, השייח' מואפק טריף, בשם השותפות בין יהודים לדרוזים בישראל. הוא ביקש גם לחזק את "אחינו בסוריה, העוברים ימים קשים". הזמר שלמה ארצי הקדיש את המשואה ל"חבריי שנשארו בני עשרים, ונלחמו על מדינה שוחרת שלום, מחבקת ולא גזענית, שבה יכול כל אחד לבטא את עצמו בחופשיות. לכבוד עולם יפה ופחות עצוב ממה שהוא ככה", ציטט ארצי את שירו שלו.

את המשואות השנה הדליקו הבלשן ד"ר אבשלום קור, מנהיג העדה הדרוזית בישראל השייח' מואפק טריף, פרופ' מרסל מחלוף, הטניסאי שנפצע במלחמת לבנון נועם גרשוני, אלוף (מיל') ישעיהו (שייק'ה) גביש יחד עם סא"ל רועי לוי, יזמת ההייטק החרדית רחלי גנות, התושבת היהודיה האחרונה של פקיעין מרגלית זינאתי, פרופ' אביעזרי פרנקל, השחקנית ליא קניג, השחקן זאב רווח, התלמידה מאי קורמן שפיתחה פטנט למניעת שיכחת ילדים ברכב, והשגרירה רות כהנוב, בשם המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ (מש"ב). לקריאת קורות חיים מפורטות של מדליקי המשואות

טקס יום העצמאות ה70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)
טקס יום העצמאות ה70 בהר הרצל (הדס פרוש / פלאש90)

הטקס הסתיים במצעד מסורתי של יחידות צה"ל, ולאחריו בשירת 'הללויה' מ-32 מוקדי שידור ברחבי העולם.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!