דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חידון התנ"ך לנוער

החידון שהפך למסורת / עזריאל שילת בן ה-16, מחצור הגלילית, הוא חתן חידון התנ"ך לנוער

שילת, תלמיד הישיבה התיכונית שומריה, גבר על מתמודדים מהארץ והעולם | ראש המועצה מיהר לברך: "עזריאל מביא כבוד גדול לקהילת חצור הגלילית ומהווה השראה לתלמידים נוספים"

משתתפי חידון התנ"ך העולמי לנוער עם שר החינוך נפתלי בנט ומנחה החידון, ד"ר אבשלום קור (צילום: שלומי אמסלם)
משתתפי חידון התנ"ך העולמי לנוער עם שר החינוך נפתלי בנט ומנחה החידון, ד"ר אבשלום קור (צילום: שלומי אמסלם)
יהל פרג'

עזריאל שילת, תלמיד הישיבה שומריה ותושב חצור הגלילית הוא חתן חידון התנ"ך לנוער שנערך היום, כמדי שנה, בהשתתפות בני ובנות נוער מהארץ והעולם. אוריה כהן, תושבת קרית מוצקין, זכתה במקום השני. במקום השלישי זכה אופק אברהם מתיכון אורט טבריה ובמקום הרביעי עירד הרמן מתיכון יחד מודיעין.

חידון התנ"ך העולמי לנוער התקיים היום (ה') בתיאטרון ירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל המשרד שמואל אבואב ובהנחייתו של ד"ר אבשלום קור.

ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה וצוות המועצה בירכו את חתן התנ״ך העולמי לנוער, בן עירם. "עזריאל מביא כבוד גדול לקהילת חצור הגלילית ומהווה השראה לתלמידים נוספים שישאפו להשיגים מכובדים כמוהו. ההישג משקף את יכולתו האישית הגבוהה ואת מערכת החינוך האיכותית של חצור הגלילית השמה דגש על מצויינות וערכיות", אומר ראש המועצה.

אוריה כהן, שהגיעה למקום השני והמכובד, קיוותה לשחזר את הצלחתו של שגיב לוגאסי, חתן חידון התנ"ך משנה שעברה, שהיה הראשון מזה 30 שנה שצמח בחינוך הממלכתי בישראל וניצח בחידון. "צריך לנתק תנ"ך מפוליטיקה", אמרה כהן לפני התחרות. "היום יש הרבה דיבורים על הדתה, שמנסים לקחת את זה לכיוון פוליטי. נגיד הימין רוצים שכולם יהיו ככה, האלה רוצים ככה, ולדעתי צריך לנתק את זה מכל העניין הזה". אוריה דוחקת בחילוניים לגשת אל התנ"ך, אבל יודעת שלדתיים יש יותר גישה אליו, "יש אנשים שזה בשבילם כמו סינית, חבל, משרד החינוך צריך לאפשר גם לחילונים ללמוד תנ"ך ברמה גבוה".

היום יש הרבה דיבורים על הדתה, שמנסים לקחת את זה לכיוון פוליטי. נגיד הימין רוצים שכולם יהיו ככה, האלה רוצים ככה, ולדעתי צריך לנתק את זה מכל העניין הזה. יש אנשים שזה בשבילם כמו סינית, חבל, משרד החינוך צריך לאפשר גם לחילונים ללמוד תנ"ך ברמה גבוה

ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי בירך את אוריה כהן ואמר כי הביאה כבוד ויקר לעיר במישור העולמי: ״אני כל כך גאה. ידע וערכים שלובים אלה באלה ועל כך ברכות העיר קריית מוצקין לאוריה ולצוות ההוראה בראשות מנהלת אולפנה סגולה רוחמה חזות״. גם מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל, בירך את אוריה כהן ואת המנהלת רוחמה חזות והצוות החינוכי הבית ספרי וציין את חשיבות לימוד התנ"ך "המהווה את הבסיס הערכי, ההיסטורי והתרבותי של עם ישראל".

ברכות לזוכים!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!