דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

פרידה / איש העסקים והמפיק לאון אדרי נפטר בגיל 70 לאחר מאבק במחלה קשה

אדרי, שיחד עם אחיו משה היה הבעלים של חברת ההפקה וההפצה "יונייטד קינג, אחראי על הפקתם של מאות סרטים. חלקם - מהאהובים בקולנוע הישראלי בהם "סוף העולם שמאלה" ו"אביבה אהובתי"

לאון אדרי ז"ל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
לאון אדרי ז"ל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

איש העסקים והמפיק לאון אדרי, הלך לעולמו היום (חמישי) בגיל 70, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. אדרי נולד ב-4 באפריל 1948, בטנג'יר שבמרוקו ועלה עם משפחתו ארצה בגיל 13. עם הגיעם ארצה התגוררה המשפחה בדימונה.

אדרי, יחד עם אחיו משה, היה הבעלים של חברת ההפקה "יונייטד קינג", חברת יזמות תוכן בידורי. השניים הפיקו למעלה מ-300 סרטים ישראלים ובינלאומיים, בהם "סוף העולם שמאלה", "הערת שוליים" ו-"בופור". החברה החלה את דרכה בהפצת סרטים והרחיבה את תחומי עיסוקה להפצה מקומית, הפקה ושיווק של קשת רחבה של תכני בידור, ושל עסקים הקשורים בהם. באתר החברה נכתב כי החברה ניצבת בחזית בכל היבט של תעשיית הבידור המקומית, מסרטים עלילתיים ועד לטלוויזיה,  בידור ביתי/די.וי.די, אמנויות הבמה וקשת רחבה של הפקות מוסיקליות.

לאון הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ושבעה נכדים. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 12:30 בבית העלמין בקיסריה.

בשנה שעברה הודיעו משה וליאון כי לא ישתתפו בטקס פרסי אופיר, בעקבות ההחלטה של הנהלת הטקס לא להזמין אליו את שרת התרבות והספורט מירי רגב. במכתב אותו כתבו השניים ליו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה כתבו "קיבלנו בתדהמה את ההחלטה המצערת שלא להזמין השנה את שרת התרבות והספורט, גב' מירי רגב, לקחת חלק בטקס, כביכול באמתלה של הימנעות מהזמנת פוליטיקאים לטקס".

"לצערנו, בהחלטה פחדנית ושגויה, הוחלט השנה להפוך את טקס פרסי אופיר לבמת התגוששות פוליטית אשר אינה מכבדת את מעמד הקולנוע הישראלי ויוצריו", טענו האחים אדרי. "איננו מתכוונים לתת יד להתנהגות זו ולקחת חלק באירוע מפלג הפועל בדרך של חרמות, אי סובלנות וסתימת פיות".

עם היוודע דבר פטירתו הביע רה"מ, בנימין נתניהו, את תנחומיו בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו: "רעייתי שרה ואני, ובנינו יאיר ואבנר, מבכים את פטירתו של לאון אדרי ז״ל. ליאון היה חבר וכבן משפחה לנו. הוא ואחיו משה, יבדל לחיים ארוכים, הובילו את תעשיית הקולנוע הישראלי להצלחות גדולות. הם פיתחו את תרבות הפנאי בארץ ובעולם, שימחו אנשים רבים ונתנו תעסוקה לישראלים רבים. לאון ואחיו משה החלו את דרכם לפני שנים רבות בבית קולנוע צנוע בדימונה והגיעו להישגים חובקי עולם, מעין גרסה ישראלית של סינמה פרדיסו. לאון אהב את משפחתו, עמו וארצו – ציוני בכל רמ״ח איבריו. הוא יחסר לנו מאוד. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לרעייתו סולאנז׳, לילדיו אבי, אייל, לירון ושגית, לאחיו משה ורעייתו פנינה ולכל בני משפחת אדרי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!