דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בטחוני / ליברמן על הרג נער בן 15 בהפגנות בעזה: "האשמים היחידים הם ראשי חמאס"

שר הביטחון אמר את הדברים על רקע ההאשמות של שליח האו״ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב כי ישראל יורה בילדים | באיחוד האירופי קראו לחקור את המקרה | ח"כ טיבי: "גם לצלף הנפשע מגיע צל"ש?"

תמונות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מביקורו בעוטף עזה, 20 באפריל 2018 ( אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
תמונות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מביקורו בעוטף עזה, 20 באפריל 2018 ( אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שי ניר

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שבת) למותו של הנער בן ה-15, מוחמד איברהים איוב, ב"צעדת השיבה" בגבול הרצועה אתמול, לאחר שתיעוד קשה לצפייה של המקרה הופץ ברשתות החברתיות. "האשמים היחידים במות הנער בן ה-15 בעזה הם ראשי חמאס". ליברמן הוסיף כי "אותם מנהיגים פחדנים שמסתתרים מאחורי ילדים ונשים ושולחים אותם קדימה כמגן אנושי, כדי שהם יוכלו להמשיך לחפור מנהרות ולבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל. אנחנו כבר מכירים מן העבר שימוש לצרכי טרור במתקני אונר"א, בבתי חולים ובמסגדים". עוד אמר ליברמן כי "גם בפעילות אתמול ראינו שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם ועושה מאמץ מקסימלי להימנע מפגיעה בחפים מפשע. אני שב ואומר לתושבי עזה – סגולה לאריכות ימים: אל תתקרבו לגדר". בצה"ל בודקים את התקרית.

בתגובה להרג הנער, קרא האיחוד האירופי הבוקר לחקור את המקרה. בהודעה שפרסם האיחוד נכתב: "אתמול חיילים ישראלים שוב פתחו באש על מפגינים בעזה, ירו אש חיה מעבר לגדר והרגו ארבעה פלסטינים, בהם נער בן 15, ופצעו יותר מ-150. נדרש לקיים חקירה מלאה כדי להבין מה קרה ומדוע. אנו קוראים שוב לצה"ל להימנע משימוש בכוח קטלני נגד מפגינים לא חמושים. יש להימנע מהמשך ההסלמה של האלימות ואובדן החיים".

עוד בתגובה להרג הנער, האשים שליח האו״ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, את ישראל בירי בילדים. מלאדנוב כתוב בחשבון הטוויטר שלו כי "ירי בילדים הנו מקומם ומזעזע! כיצד הרג של ילד היום בעזה מסייע להשגת שלום? זה לא! זה רק מזין יותר כעס ויוצר עוד הרג. ילדים צריכים להיות מוגנים מאלימות ולא חשופים לה. ילדים לא צריכים להיהרג בידי אחרים! יש לחקור את האירוע הטרגי הזה".

במפלגת ישראל ביתנו הגיב לדבריו של מלאדנוב: ״מתי תצייץ משהו נגד ארגון הטרור חמאס ששולח ילדים לאזור גבול מסוכן? ישראל נוקטת בכל האמצעים החוקיים כדי להגן על הגבול שלה, בעוד אתה מעודד ארגון טרור לפגוע בנו. אתה איש צבוע בתפקיד מיותר״.

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, הגיב אתמול להפגנות ומסר: ״חמאס ממשיך לעורר אלימות נגד ישראל בעוד הפורעים משתמשים בבקבוקי תבערה ואמצעים נוספים כדי לחבל בגדר ולחדור לשטח ישראל. אני קורא לנציגי האו״ם לגנות את חמאס על עידוד האלימות, מאמציו לייצר חוסר יציבות והניצול והסיכון הנתעבים של ילדים ונשים".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הגיב אף הוא בטוויטר לירי בנער: "גם לצלף הנפשע (אבל המוסרי ביותר בעולם) שרצח את הנער מוחמד אברהים איוב בן ה-15 מגיע צל״ש?".

הנער בן ה-15 מעזה שנורה על ידי צלף בהפגנה מול הגדר אתמול (מתוך הטוויטר של אחמד טיבי)
הנער בן ה-15 מעזה שנורה על ידי צלף בהפגנה מול הגדר אתמול (מתוך הטוויטר של אחמד טיבי)

אלפי מפגינים התאספו אתמול, זה השבוע הרביעי ברציפות, להפגנות סמוך לגדר הגבול בין רצועת עזה וישראל. במקום הוצתו צמיגים, ונעשה שימוש בעפיפונים הנושאים בקבוקי תבערה. משרד הבריאות ברצועה דיווח על מותם של ארבעה פלסטינים מאש צה"ל. שר הביטחון אביגדור ליברמן: "הרבה פחות מפגינים אבל הרבה יותר פעולות טרור". הוא הוסיף: "אני מצפה שתושבי עזה ייקחו את גורלם בידם ושלא חמאס יוליך אותם שולל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!