דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביהמ"ש

עולים לבירה / פעילי "המחנה הציוני" הפגינו אמש בירושלים למען חיזוקו של בג"ץ

אל מול הנסיונות לחוקק חוקים עוקפי בג"ץ ואל מול הביקורת הציבורית על התערבותו של ביהמ"ש בהליך החקיקה, הפגינו פעילי המפלגה | בתל אביב התקיימה צעדה נגד השחיתות השלטונית, וכן נגד הפגיעה בביהמ"ש

הפגנת התמיכה בבג"ץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
הפגנת התמיכה בבג"ץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

אל מול הניסיון להעביר חקיקה עוקפת בג"ץ ואל מול הביקורת על התערבותו של בית המשפט בתהליך החקיקה, התקיימה אמש (מוצ"ש) בירושלים הפגנה למען חיזוק מעמדו של בג"ץ. ההפגנה, בארגון מפלגת המחנה הציוני. המפגינים יצרו "חומת מגן" – שרשרת אנושית כחומה בצורה סביב בית המשפט העליון בקריית בן-גוריון בעיר. במקביל, התקיימו הפגנות נגד השחיתות השלטונית במספר מוקדים ברחבי הארץ ביניהן צעדה נגד השחיתות ונגד הפגיעה בבג"ץ שיצאה מכיכר הבימה.

יו"ר סיעת המחנה הציוני, אבי גבאי, בהפגנת תמיכה בבג"ץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
יו"ר סיעת המחנה הציוני, אבי גבאי, בהפגנת תמיכה בבג"ץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).

במהלך ההפגנה תקף גבאי את שתיקתם של חבריו לאופוזיציה ממפלגת יש עתיד: "לחברינו באופוזיציה, חברי מפלגת יש עתיד, לכם אני אומר הערב – תבחרו צד. רדו מהגדר. מי ששותק, מי שמפחד, מי שעושה חשבון מה ייצא לי מזה, מי שלא נלחם על הערכים שלנו, ומי שלא מתייצב באומץ – לא באמת יכול לדבר על פוליטיקה חדשה".

יו"ר התנועה ציפי לבני הוסיפה: "אני פונה לבוחרי הליכוד: זה הרגע שבו שקט הוא רפש. זה הזמן כאן לומר לנתניהו – עד כאן אל תמשיך במהלכים האלה. לא שווה שבשבילו תזרקו לפח את כל מה שהמנהיגים הגדולים האמינו בו".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין מסרה: "גם מי שאיני חסיד של אקטיביזם שיפוטי נוסח הנשיא בדימוס ברק מבין שזאת אינה שעה רגילה – זהו מבחן קשה ביותר של הדמוקרטיה הישראלית".

בשבועות האחרונים שב בג"ץ להיות מותקף במערכת הפוליטית. בעוד בממשלה שוקלים האם לחוקק חוקים בעזרת 'פסגת התגברות', שנועדה לנטרל את היכולת של בג"ץ לפסול חוקים, סופג בג"ץ גם התקפות חריפות במרחב הציבורי. לאחרונה, כרזה מתוצרת מפלגת 'האיחוד הלאומי', החברה בסיעת 'הבית היהודי' שבממשלה, הציגה את בג"ץ כיורה טילים על ישראל, ואת פסגת ההתגברות כמערכת ליירוט טילים.

https://twitter.com/erancherpak/status/985221188195627009

יו"ר סיעת המחנה הציוני שמארגנת את ההפגנה הערב בירושלים, אבי גבאי מסר לעוקביו בטוויטר כי "בג"ץ הוא שומר העם והוא שומר הדמוקרטיה. אני קורא לכל מי שדמוקרטיה וחופש חשובים לו להצטרף אלינו".

יש לציין, לצד הביקורת כי בשנים האחרונות הרשות שכוחה נחלש באופן המובהק ביותר היא דווקא הכנסת, שלממשלה יש שליטה חזקה לגביה ממילא, והיא מחוזקת באמצעות תקציב דו-שנתי, על ידי העברת תקציב מוקדמת לשנת 2019 ועל ידי המנגנון של ועדת שרים לחקיקה, המונע את קבלתן של מרבית הצעות החוק של חברי הכנסת. למרות שפסקת ההתגברות נועדה כביכול לחזק פורמלית את הכנסת, היא אינה צפויה לחזק אותה, אלא דווקא את הממשלה. המשמעת הקואליציונית מחייבת את חברי הקואליציה לתמוך בחוקים, גם כאשר חלק מחברי הקואליציה מתנגדים להם. חולשה זו, היא חלק מהרקע בו יותר ויותר חוקים ביוזמת הממשלה מגיעים לדיון בבג"ץ לגבי חוקיותם. מנגד, פעולות אלו בבג"ץ מצטיירות בימין כפעולה של בג"ץ אשר מונעת מן הממשלה הנבחרת למשול בכיוון בו נבחרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!