דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הרווחה

משרד הרווחה / ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית החדש - ארז מימון

מימון מילא שורת תפקידים בכירים בצה"ל, ושוחרר בדרגת סגן אלוף. בעברו כיהן גם כראש תחום חקירות ואכיפה במינהל הבטיחות | השר כץ: "לא נרפה עד שנסדיר את הבטיחות באתרי הבנייה"

ארז מימון, ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית החדש במשרד הרווחה (צילום באדיבות המצולם).
ארז מימון, ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית החדש במשרד הרווחה (צילום באדיבות המצולם).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארז מימון ימונה לתפקיד ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הרווחה והמפקח הראשי, זאת לאחר סיום תהליך ועדת האיתור אשר המליצה על מינויו לשר הרווחה חיים כץ. בראש הוועדה עמד מנכ"ל משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים ד"ר אביגדור קפלן וחבריה הם: נציגת נציבות שירות המדינה ד"ר איריס נחמיה, נציגת האקדמיה ד"ר שולי ברמלי מאוניברסיטת חיפה, פרופ' איתמר גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות.

"לא נרפה עד שנסדיר את הבטיחות באתרי הבנייה" מסר השר כץ עם ההודעה על המינוי. "בשנה החולפת הצלחנו להוסיף כלי הרתעה משמעותיים כנגד קבלנים ויזמים רשלנים באמצעות עיצומים כספיים. יצאנו למהלך הסברתי נרחב ומקצועי לטובת שינוי בכל הקשור לבטיחות באתרי הבנייה ובמפעלים. אני מודה לממלא מקום ראש מינהל הבטיחות, אריק שמילוביץ, שהצליח להטמיע את הטלת העיצומים ומימוש התקנות להגברת האכיפה באופן מיידי ומהיר. אתגרים רבים עוד לפנינו ואני סמוך ובטוח כי בחירתו של ארז מימון, יחד עם כל עובדי מינהל הבטיחות, תביא להמשך השינוי העמוק שבו התחלנו".

ראובן בן שמעון מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה בירך על המינוי והוסיף כי "אין ספק שמדובר בבחירה ראויה וחשובה של איש מקצוע ראוי ביותר בעל ניסיון עשיר במניעה וחקירה של תאונות עבודה ,אנו מקווים שמדובר בעידן חדש בתחום הבטיחות לאחר תקופה ארוכה של חוסר שקיפות ,אי מתן מענה לתלונות על בעיות בטיחות וניהול כושל". עוד אמר כי "אנו נמצאים בתקופה קריטית במאבק בתאונות העבודה שגובה מחיר דמים כבד ביותר בפרט מפועלי הבנין ולכן אנו נבחן את הבחירה בתוצאות ובמעשים ולא בדיבורים".

מימון מילא שורת תפקידים בכירים בצה"ל, בהם: סמנכ"ל תפעול ומנהל הבטיחות במפעל ייצור טכנולוגי בו מועסקים מאות אזרחים עובדי צה"ל, ראש ענף ניסויי אלקטרו-אופטיקה תוכנה ותקשורת ביחידת הניסויים ואבטחת האיכות של צה"ל, ראש ענף הפיתוח של פיקוד העורף וראש פרויקט פיתוח מערכות נשק מתקדמות. הוא שוחרר בדרגת סגן אלוף. בעברו כיהן גם כראש תחום חקירות ואכיפה במינהל הבטיחות. הוא מחזיק בתואר ראשון בפיסיקה מאוניברסיטת בן גוריון וכן תואר שני באבטחת איכות ואמינות מהטכניון.

מימון יחליף את אריק שמילוביץ' המכהן כמפקח עבודה ראשי בפועל מאז הדחתה של ראשת מינהל הבטיחות הקודמת ורדה אדוארדס, אשר הועברה לתפקיד אחר בנובמבר 2017.

לפני כשבועיים מונה מרדכי (מוטי) אלישע להיות הממונה החדש על זרוע העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. אלישע יהיה אחראי על אכיפת זכויות עובדים ובטיחותם, תחום ההכשרות המקצועיות, שילוב אוכלוסיות ייחודיות בשוק העבודה ותחום מעונות היום, המשפחתונים והצהרונים וכן על התיאום מול יתר משרדי הממשלה של תחומי המדיניות בתחום התעסוקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!