דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אתיופיה

יעלו בהתשע"ח? / השרה שקד בביקור אצל היהודים מסורבי העליה: "מקווה שנצליח במשימה"

השרה, שביקרה בפעם הראשונה באפריקה, הגיעה לבית הכנסת של קהילת 'תקוות ציון' ונפגשה עם נציגות ונציגי הקהילה | טגבו וורקו, חזן הקהילה באדיס: "אני קרוע מאחיותיי הקטנות לאה ושרה מזה 18 שנה" | בשבוע הבא יבקר באתיופיה הנשיא ריבלין

ביקור השרה איילת שקד בקהילת תקוות ציון באדיס אבבה, של שארית יהודי אתיופיה, 22 באפריל 2018 (קרדיט: דוברת המאבק להעלאת יהודי אתיופיה)
ביקור השרה איילת שקד בקהילת תקוות ציון באדיס אבבה, של שארית יהודי אתיופיה, 22 באפריל 2018 (קרדיט: דוברת המאבק להעלאת יהודי אתיופיה)

שרת המשפטים איילת שקד ביקרה בקהילת 'תקוות ציון' הממתינה עשרות שנים באדיס אבבה, לאישור עלייה לישראל. בחודשים האחרונים, הביעה השרה  דאגה מעיכוב החלטת הממשלה להביא את שארית יהודי אתיופיה ארצה.

"למעשה נחתתי היום בשדה התעופה באדיס-אבבה, וכאן זה המקום הראשון בו אני נמצאת בחיים על אדמת אפריקה", אמרה השרה לנוכחות והנוכחים בסרטון שהופץ על ידי משרדה. "אני בישראל מאוד מחוברת לקהילה שהגיעה מאתיופיה, אני יכולה להגיד לכם שכשרת משפטים דחפתי למיני של שופטות יוצאות אתיופיה, ויש לנו היום בישראל שתי שופטות יוצאות העדה האתיופית. אני פגשתי גם את הנער החמוד (סינטיהו שפראו ד.ר), הוא בא לבקר אותי במשרד, מאוד התפעלתי ממנו הוא ילד מקסים. אנחנו אחרי חג הפסח, ואחרי יום העצמאות שהיה השנה באמת מאוד מאוד מרגש, והחג הקרוב שיהיה זה חג השבועות אני בטוחה שאתם תחגגו ותשמחו, ואני באמת מקווה שאתם תזכו לחיים טובים ושנצליח במשימה".

ממטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה נמסר כי "השרה היטתה אוזן לאנשי הקהילה ושמעה בקשב רב את המצוקות והמשאלות של בני הקהילה, והבטיחה לפעול למימוש החלטת הממשלה מ-2015, שקוראת לממשלת ישראל לעלות את שארית יהודי אתיופיה", למרות שאין הודעה מלשכת השרה.

במהלך הביקור הקריא טגבו וורקו, חזן הקהילה באדיס מכתב שכתב לשרה.
"שמי טיגבו וורקו, אסיר ציון וחזן בקהילת תקוות ציון באדיס אבבה, קרוע מאחיותיי הקטנות לאה ושרה מזה 18 שנה…אבל לעולם לא אשכח את החיוך שלהן והאהבה שלהן לאבא, שכמעט 20 שנה הן קרועות ממנו."

ראש הקהילה מלסה סדיסטו, הוסיף: "אם תוך מספר שבועות ממשלת ישראל לא תתן פתרון עלייה לכל הממתינים, נפתח בשביתת רעב".

כזכור בהחלטה 716, משנת 2015 אישרה הממשלה הקודמת להעלות תוך 5 שנים את שארית יהודי אתיופיה, כ-8,000, הממתינים 20 שנים בגונדר ואדיס-אבבה ללא תכלית. בשנה שעברה החליטה הממשלה על העלאת 1,300 יהודים הממתינים באתיופיה, החלטה בה עמדה הממשלה.

ביום העצמאות זכה סינטהו שפראו בתואר סגן חתן חידון התנ"ך לנוער התפוצות. שפראו הוא חלק מהקהילה בגונדר, וחלק ממשפחתו מסורבת עליה. בשל הסערה סביב דרישת משרד הפנים כי יתחייב שלא להשאר בארץ, כאשר הגיע להשתתף בחידון התנ"ך העולמי, הנפיק לו המשרד תעודת זהות ואשרת תושב.

הנשיא יבקר?

בשבוע הבא אמור הנשיא ריבלין לבקר באתיופיה, אולם לטענת 'מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה' תכנית הביקור של ריבלין אינה כוללת ביקור בקהילות היהודיות באתיופיה. "בעוד השרה איילת שקד טסה לבקר את קהילה היהודית הממתינה מעל ל-20 שנה באתיופיה בכדי לעלות לארץ ישראל, נשיא המדינה שהיווה כדמות התומכת בקהילה היהודית באתיופיה, כמי שרתום לנושא לא הכליל כחלק מהתיקון העולמי את הקהילה היהודית באתיופיה, במלאת 70 שנה למדינתנו הריבונית", נמסר מהמטה.

אולם בקרב לשכת הנשיא לא ברורה המהומה, מכיוון שלטענתם נקבעה פגישה מבעוד מועד עם אנשי הקהילה היהודית באדיס אבבה, "נשיא המדינה יגיע לביקור ממלכתי קצר באדיס אבבה בשבוע הבא. הפגישה עם נציגי הקהילה היהודית באתיופיה נקבעה עוד בשלבי התכנון הראשוניים של הביקור מתוך הערכה עמוקה לחברי הקהילה וקשר הדוק עם נציגיה. יצויין כי מאז ומתמיד תוכננה הפגישה להתקיים באדיס אבבה. ביקור בן 48 שעות המכיל התחייבויות פרוטוקול ממלכתיות לצד פגישות רבות הנוגעות לשיתופי המדינה בין המדינות, מחייב ניהול זמן מותאם ובשל כך נקבעה הפגישה בתצורתה זו."

לנסיעתו של ריבלין יצטרפו חברת הכנסת פנינה תמנן-שטה (יש עתיד) וחבר הכנסת אברהם נגוסה (הליכוד).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!