דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מסתננים

גירוש המהגרים / הסאגה נמשכת: המדינה מודה כי בהעדר הסכם, לא תהיה הרחקה למדינה שלישית

לאחר חודשים של מידע חלקי, ונסיונות חוזרים ונשנים של המדינה להגיע להסכם לגירוש המהגרים האפריקאים למדינות שלישיות בכפייה, מודה המדינה: אין הסכם והגירוש בטל | כבר ב-17.4 הפסיקה המדינה לערוך שימועים למהגרים האפריקאים

אפריקאים בישראל. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
אפריקאים בישראל. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

בהודעה דרמטית הודיעה המדינה אתמול (שלישי) כי בהיעדר הסכם עם מדינה שלישית, גירוש המהגרים האפריקאים בטל. בתוך כך, שומרת לה המדינה את הזכות להגיע להסכם עם מדינה אחרת הכולל גירוש בכפייה, וכן מעודדת את המהגרים האפריקאים לעזוב מרצון, ומודיעה כי 11 מתוך 38,000 הנחשבים נתינים זרים מאפריקה, עשו זאת בחודש האחרון.

"בשלב זה לא עומדת על הפרק אפשרות לבצע הרחקה למדינה שלישית שלא מרצון", כתבה המדינה במסמך שהגישה לבית המשפט העליון. "לפיכך, חדלו המשיבים ביום 17.4.18 מעריכת שימועים בהתאם לנוהל ההרחקה, ובהתאם גם לא יינתנו לעת הזו החלטות נוספות בדבר הרחקה למדינה שלישית. החלטות ההרחקה שניתנו בטלות לפי חוות דעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מנהלי,) על דעת היועץ המשפטי לממשלה".

"אין מדינה שלישית ולא תהיה מדינה שלישית!", אומרים בתנועת 'עוצרים את הגירוש'. "הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעסק בלספק לאוכלוסיית מבקשי המקלט ותושבי דרום תל אביב פתרונות אמתיים, ארוכי טווח שיפתרו את הבעיות הקשות שנוצרו לאורך השנים. זריית החול בעיני הציבור חייבת להיפסק. כל שקל שנשפך על קמפיינים מסיתים ורוויי שנאה הוא שקל שצריך להיות מושקע בקליטה ופיזור של אוכלוסיית מבקשי המקלט".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' אומרת כי הודעת המדינה על הפסקת גרושם של הפליטים היא צעד מבורך המציל את ישראל ממעשה חמור ומזיק. יחימוביץ' הודיעה כי עם פתיחת מושב הכנסת היא תניח הצעת חוק זהה לחלוטין לתוכנית הפליטים שהציג ראש הממשלה נתניהו לפני חודש, וכי היא מקווה שקול ההגיון והצדק ינצח והכנסת תצביע כולה כאיש אחד על הצעת נתניהו שהיתה טובה והגיונית ונגנזה באופן מביש מטעמים לא עניניים.

ח"כ איציק שמולי (המחנ"צ) הגיב על ביטול צווי הגירוש: "מסע ההסתה והאיומים לא עזר והצדק ניצח. מדינת הלאום של העם היהודי פשוט לא יכולה לשלוח פליטים אל גורל לא נודע וטוב שהדבר נמנע. אולי עכשיו הממשלה תשתכנע בדבר הצורך לבדוק את הבקשות, לפזר את אוכלוסיית מבקשי המקלט ולשקם את אזור דרום ת"א.
היום ברור כי במשך חודשים הממשלה שיקרה לבית המשפט, לכנסת ולציבור והניחה על השולחן רצונות במקום עובדות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!