דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חוק ומשפט

משפט ופלילים / נגזר דינו של בן דרי, שוטר מג"ב שבמהלך שירותו ירה למוות בנער פלסטיני

לפני ארבע שנים נורה למוות נאדים נווארה, פלסטיני בן 17 שהשתתף בעימותים עם כוחות צה"ל בביתוניא | הירי תועד במצלמות אבטחה ולאחר חקירה קצרה התברר שבניגוד לטענות צה"ל, נווארה נהרג מאש חיה

בן דרי שוטר מג"ב שהואשם בגרימת מוות ברשלנות של מפגין פלסטיני בביתוניא ב-15 במאי 2014, מובל לבית המשפט ב-30 בדצדמבר 2014 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
בן דרי שוטר מג"ב שהואשם בגרימת מוות ברשלנות של מפגין פלסטיני בביתוניא ב-15 במאי 2014, מובל לבית המשפט ב-30 בדצדמבר 2014 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (רביעי) 9 חודשי מאסר על לוחם מג"ב בן דרי (23), שבמהלך שירותו לפני ארבע שנים ירה למוות בנאדים נווארה, פלסטיני בן 17, במהלך הפגנת 'יום הנכבה' בביתוניא. הירי לעבר נווארה התבצע לאחר העימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון ובעוד שבתחילה הכחישו בישראל כי התבצע ירי באש חיה, מצלמות אבטחה שהיו במקום וממצאים נוספים בשטח הראו שאכן התבצע ירי שכזה.

גזר הדין ניתן הבוקר על ידי השופט דניאל טפרברג. במהלך הקראת גזר הדין, כינה טפרברג את האירוע "מעשה חמור", ואמר כי "דרגת רשלנותו של הנאשם הייתה ברף הגבוה" וכי תנאים אלו מחייבים מתן תגובה הולמת. יחד עם זאת, ציין טפרברג גם את עובדת היותו של דרי חייל מצטיין, וחסר עבר פלילי קודם לאירוע. השופט גזר על דרי 9 חודשי מאסר בפועל, מהם ינוכו ששת החודשים אותם ריצה במעצר במהלך תקופת משפטו הארוכה. בנוסף, נגזרו על דרי 6 חודשי מאסר על תנאי, ותשלום פיצוי בסך 50,000 שקלים למשפחת המנוח.

דרי, שבתחילה הואשם בהריגה אולם בעקבות הסדר טיעון הואשם בסופו של דבר בגרימת מוות ברשלנות, אמור היה להתחיל לרצות את עונשו בתחילת השבוע הבא, אך עורך דינו, ציון אמיר, ביקש לעכב את ביצוע גזר דינו ב-45 יום בהם ישקלו הגשת ערעור על גזר הדין.

אביו של נאדים נווארה, מסר לאחר גזר הדין כי: ״אני לא מרוצה מגזר הדין שניתן, כי מהרגע שהסכימו איתו על עסקה ידעתי שיהיה משפט ״שמרני״ ואנחנו לא הסכמנו לעסקאות. בסוף אנחנו הבאנו את כל הראיות, והתביעה הייתה חזקה מבחינת הראיות. בן דרי בבירור איים בנשק ואז ירה בנאדים. העדים ראו אותו בדיוק. לכן לא הסכמנו. אני מרגיש שזה הכל הצגה. יש עדים רבים, עיתונאים ונתיחת גופה״.

עם קבלת גזר הדין, אמר עו"ד ציון כי "יש שמחה מהולה בעצב. שמחה על התוצאה אחרי שהוא נוקה מאשמת ההריגה. אנו שמחים על כך. לא שמחים על זה שלוחם מצטיין, כפי שהשופט מציין בגזר הדין, שמילא את תפקידו, עמד שם והגן עלינו, ואגב ההגנה הזאת מוצא את מותו מי שהיה שם במסגרת הפרות סדר מאוד חמורות. בסופו של דבר אפשר לברך על המוגמר. על כך שהוא ירצה כמה חודשים וישים את הפרשה הזאת מאחוריו. אני הייתי מערער וגם לא מגיע להסדר הטיעון הזה, אבל רצונו של לקוח כבודו".

בית המשפט העביר מסר חד משמעי לפיו חייל שחטא לתפקידו ועבר עבירות פליליות יישלח למאסר מאחורי סורג ובריח

עוד אמר אמיר כי "שירות המבחן סבר בצדק שצריך להימנע משליחתו למאסר מאחורי סורג ובריח. השופט סבר שנסיבות העניין מחייבות לשלוח אותו לעוד מספר חודשים מאחורי סורג ובריח. צריך לכבד את החלטת בית המשפט. אנו נחליט אם לערער על העניין הזה בבית המשפט העליון".

עו"ד גאולה כהן מפרקליטות ירושלים מסרה לאחר קבלת גזר הדין כי "גזר הדין מהווה סיום של פרשה מורכבת, בה מצא את מותו הנער נאדים נווארה כתוצאה ממעשה הנאשם. בית המשפט העביר מסר חד משמעי לפיו חייל שחטא לתפקידו ועבר עבירות פליליות יישלח למאסר מאחורי סורג ובריח. בית המשפט בחר בתקופת מאסר קצרה יותר מזו שהמדינה ביקשה. המדינה תלמד את גזר הדין ותשקול את צעדיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!