דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטוח לאומי

פרסום ראשון / סכסוך עבודה בביטוח הלאומי: "מצמצמים מרכזים בלי לדבר עם העובדים"

לדברי יו"ר ועד העובדים, מקדמת ההנהלה מהלך של צמצום הוועדות הרפואיות ל-7 מוקדים בלבד, בלי להסכים עם העובדים | "לפעולות ההנהלה עלולות להיות השלכות משמעותית על העובדים וגם פגיעה במבוטחים" | הביטוח הלאומי: "פועלים בתיאום מלא עם הוועד"

המוסד לביטוח לאומי (צילום ארכיון: דבר)
המוסד לביטוח לאומי (צילום ארכיון: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות אישרה היום (רביעי) סכסוך עבודה במוסד לביטוח לאומי, על רקע שורה של צעדים מבניים וארגוניים שנעשים לטענת העובדים באופן חד צדדי, בין היתר בתחומי הפעילות של הועדות הרפואיות, ההדרכה והרווחה, משאבי האנוש והלוגיסטיקה. "פעולות ההנהלה נגועות בחוסר תום לב ובניגוד למוסכם עם נציגות העובדים" נכתב בהכרזה על סכסוך העבודה, "לפעולות ההנהלה עלולות להיות השלכות משמעותיות על ביטחונם התעסוקתי של עובדי המוסד לביטוח לאומי, על שכרם ותנאי עבודתם ועל עתידם המקצועי".

רון צרפתי, יו"ר ועד העובדים במוסד, הסביר לדבר ראשון כי הסכסוך נובע בין היתר מפיילוט שמבקשת ההנהלה לקדם, להעברת הועדות הרפואיות מהסניפים הפרושים ברחבי הארץ לשבעה מרכזים ייעודיים. " ההשלכות על העובדים הן מאוד משמעותיות – ירידה בשכר של 30-40%, כי היום העובדים של הסניפים הם מזכירי הוועדה, ומקבלים על זה שכר תוספתי. ברפורמה שהם מבקשים לעשות הם מבקשים לנייד עובדים, ולתת להם עלות של שעת עבודה רגילה שבביטוח הלאומי זה כ-35 שקלים".

לדבריו, מי שמוביל את הרפורמות הללו הוא היועץ הרפואי הראשי של הביטוח הלאומי, ד"ר ישי אוסטפלד. "יש לנו ויכוח גדול מול אוספלד, שמכנה את המבוטחים 'חולים', ומעוניין שהועדות הרפואיות יהיו תחת שליטתו. הוא מדמה את המרכז לבית חולים, ואותו למנהל בית החולים, ולכן הוא משתמש גם במונחים שרק בית חולים יכול להשתמש בהם. מבוטח שנפגע ברגל הוא לא חולה, והרופא בוועדה לא נותן לו אקמול או אנטיביוטיקה – הוא בתפקיד פוסק של אחוזי נכות רפואיים ולא מטפל. ולכן הרעיון של ליצור מרכז ועדות רפואיות הוא לא נכון. יש היבטים רבים נוספים בוועדות הרפואיות – השיבוצים, קביעת המועד, קביעת ההרכבים הרפואיים". לדבריו ריכוז הוועדות בשבע מרכזים בלבד צפוי לפגוע בשירות הניתן למבוטחים: "כיום המבוטח מקבל את השירות בסניף שסמוך למקום מגוריו – ומי שמגיע לוועדות הרפואיות זה בעיקר אנשים עם מוגבלויות, אנשים שנפגעו או אנשים שסובלים ממחלות קשות. להריץ אותם מעיר לעיר – זו הרעה מאוד גדולה בשירות שהם מקבלים ביחס להיום".

צרפתי הודיע כי בעבר הצהיר שר העבודה והרווחה חיים על כוונתו להוביל רפורמות במוסד לביטוח לאומי, אולם הדגיש תמיד כי רפורמות אלו יבוצעו רק בשיתוף עם נציגות העובדים. "בפועל זה לא בא לידי ביטוי, והם רצים לתכניות ולוועדות משולבות כשאנחנו מחוץ לדיונים".

פרוייקט נוסף שהחל בלא הסכמת הועד הוא הקמת ה-One Stop Centre בתל אביב, מרכז המופעל במיקור חוץ על ידי מפעילים חיצוניים – ומבצע בין היתר שירותים הניתנים על פי רוב במסגרת מרכזי השיקום של המוסד לביטוח לאומי.

תגובת המוסד לביטוח לאומי: "בשבועות האחרונים מתנהל דיון בביטוח הלאומי לטובת ייעול השירות לציבור המבוטחים בוועדות הרפואיות. הדיונים מתקיימים בשיתוף פעולה עם כלל המעורבים בנושא. הנהלת המוסד לביטוח לאומי פועלת בתיאום מלא עם ועד העובדים ואין לה כל כוונה להפר הסכמים שנחתמו בין הצדדים".

ממשרד העבודה והרווחה טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!