דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות אירופה בג'ודו / גאווה: גפן פרימו וטל פליקר זכו במדליית ארד בפתיחת אליפות אירופה

יומה הראשון של אליפות אירופה בת"א נפתח בצורה מרגשת במיוחד כאשר גפן פרימו, צעירת המתחרות של ישראל (18) זכתה במדליית הארד | טל פליקר הנהדר הוסיף גם הוא ארד | היום יתחרו 5 ישראלים מהם שגיא מוקי וטוהר בוטבול

טל פליקר (צילום: Tamas Kovacs/MTI via AP).
טל פליקר (צילום: Tamas Kovacs/MTI via AP).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בג'ודו נפתחה בצורה הכי מרגשת שאפשר על המזרן החדש במרכז הירידים בתל אביב. גפן פרימו בת ה-18 עשתה לכולם טוב על הלב כשהפתיעה וזכתה במדליית הארד במשקל עד 52 ק"ג, לאחר שעלתה מבית הניחומים וניצחה את אירם קורקמאז מטורקיה. אחריה עלה טל פליקר לקרב על הארד וניצח את מרקו גושיץ' ממונטנגרו באיפון.

גפן פרימו (עד 52 ק"ג) מדליית ארד!

הג'ודוקא בת ה-18 החלה את יום התחרות מול סופיה אסבסטה הקפריסאית והכניעה אותה אחרי 3:42 דקות עם איפון. בסיבוב השני נתקלה במשוכה קשה בדמות שרלין ואן סניק, אלופת אירופה ב-2016 ו-2015. פרימו הראתה שהיא לא נבהלת מהבלגית ונתנה קרב אדיר שהגיע לניקוד זהב בו הבלגית ספגה עונש שלישי שהביא את הניצחון הגדול לישראלית. ברבע הגמר חיכתה לפרימו אוולין טשופ השוויצרית, הפעם ניסיונה הדל של פרימו לא שיחק לטובתה והשוויצרית הצליחה לרתק אותה ולסיים עם איפון ופרימו נשרה לבית הניחומים. בבית הניחומים פרימו פגשה את אניה שטנגר הסלובנית וניצחה בעזרת ווזארי שהעלה אותה לקרב החשוב מכל על המדליה.

גפן פרימו זוכה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו בתל אביב. 26 באפריל 2018 (Photo by Nir Keidar/Anadolu Agency/Getty Images)
גפן פרימו זוכה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו בתל אביב. 26 באפריל 2018 (Photo by Nir Keidar/Anadolu Agency/Getty Images)

בקרב על הארד פגשה פרימו את אירם קורקמאז הטורקייה, למרות שעלתה בנחישות רבה לקרב, דווקא קוקמאז השיגה וואזרי ראשון, פרימו לא ויתרה וחזרה בגדול עם וואזרי משלה. 01:07 לסיום השיגה פרימו את הווזארי השני שנתן לה את הניצחון ואת מדליית הארד. עם ההישג הפכה פרימו לצעירה ביותר בתולדות ישראל שעולה על הפודיום במעמד היוקרתי. על הזכייה היא תקבל מענק מיוחד של 20 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

טל פליקר (עד 66 ק"ג) מדליית ארד!

מדליסט הארד מאליפות העולם האחרונה בבודפשט, החל את יום התחרות בניצחון על ניית'ון ברנס האירי כשהוא משיג ווזארי דקה לסיום הקרב. בסיבוב שני פגש את ואדים בונסקו המולדובי והצליח להשיג איפון שהעלה אותו לרבע הגמר, שם פגש את מדליסט הכסף מהשנה שעברה, אדריאן גומבוץ הסלובני. לאחר קרב עיקש הפסיד הישראלי 54 שניות לסיום הקרב ונשר לבית הניחומים. בבית הניחומים חיכה לפליקר ז'ואאו כריסוסטומו מפורטוגל, הישראלי השיג ווזארי ראשון ולאחר מכן השלים איפון שהעלה אותו לקרב על מדלית הארד.

בקרב על המדליה פליקר פגש את מרקו גושיץ' הצעיר ממונטנגרו. פליקר, שהיה פייבוריט, השיג ווזארי כעבור דקה וחצי והמשיך בריתוק שזיכה אותו באיפון, שהשלים לו את הניצחון ומדליית הארד המרגשת לעיני הקהל הביתי שדחף אותו לאורך כל היום. כמו פרימו, גם פליקר יקבל מענק מיוחד של 20 אלף שקלים.

שבעה ג'ודוקות ישראלים התחרו היום ולהם היה יום פחות מוצלח. תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) הודחה בסיבוב השני באיפון מול סברינה פילצמוסר האוסטרית, לאחר שניצחה בסיבוב הראשון את יובאנה רוגיץ' הסרבית, באותו המשקל, מעיין גרינברג נעצרה כבר בסיבוב הראשון, אחרי הפסד לתלמה מונטיירו מפורטוגל.

נועה מינצקר (עד 48 ק"ג), עלתה אוטומטית לסיבוב השני, אבל שם הפסידה באיפון לדילארה לוקמנהייקים מטורקיה. באותה הקטגוריה שירה ראשוני, הפסידה גם היא בסיבוב השני למארוסה שטנגר מסלובניה. הישראלית השלישית שהודחה כבר בקרב הראשון היתה בטינה טמלקובה (עד 52 ק"ג), שהפסידה באיפון לאירם קורמאז מטורקיה עליה גברה גפן פרימו בקרב על הארד.

בגברים, ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) עבר את מנואל שייבל הגרמני בסיבוב הראשון, אבל בסיבוב השני נכנע לאורחאן ספארוב מאזרבייג'אן וסיים את דרכו בתחרות. אלון אהרון הצעיר (עד 60 ק"ג) הפסיד ליורה ורשראטן הבלגי לאחר שספג ווזארי כבר בפתיחת הקרב.

היום (שישי) ייפתח יום התחרויות בדקת דומיה לאות אבל על האסון אתמול בנחל צפית בו קיפחו את חייהם עשרה בני נוער. לאחר מכן תימשך האליפות עם תקוות חדשות כשנזכה לראות את אלוף אירופה 2015 שגיא מוקי שיתחרה במשקל של עד 81 ק"ג. במשקל של עד 73 ק"ג יתחרו טוהר בוטבול ואורון גינר בן ה-19, שזכה בשתי מדליות כסף בסבב לנוער. גם גילי שריר (סגנית אלופת אירופה לנוער) תתחרה מחר במשקל של עד 63 ק"ג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!