דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / רוצות גביע: וולפסבורג וליון ייפגשו בגמר ליגת האלופות נשים

בתום חצאי הגמר, שתי האנגליות הודחו - הצרפתיות ניצחו את מנצ'סטר סיטי 0:1 בגומלין אחרי התיקו 0:0 מהמשחק הקודם והגרמניות הביסו את צ'לסי 1:5 בסיכום שני המשחקים | גמר ליגת האלופות ייערך בקייב ב-24.5

שחקניות ליון חוגגות את העפלתן לגמר ליגת האלופות, 29.4.2018 (AP Photo/Laurent Cipriani)
שחקניות ליון חוגגות את העפלתן לגמר ליגת האלופות, 29.4.2018 (AP Photo/Laurent Cipriani)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצות וולפסבורג הגרמנית וליון הצרפתית העפילו אמש (א') למשחק הגמר של ליגת האלופות נשים לאחר שהדיחו בחצי הגמר ליון את שתי הנציגות האנגליות צ'לסי ומנצ'סטר סיטי. שתי הקבוצות החזקות באירופה יתחילו כעת להתכונן למשחק שכולם ציפו לו מתחילת העונה. ליון תנסה לעשות היסטוריה ולזכות בתואר שלישי ברציפות, כאשר היא תופיע בגמר 7 ב-9 השנים האחרונות, וולפסבורג אלופת גרמניה תנסה להפתיע ולעצור את השליטה של ליון באירופה. הגמר ייערך ב-24.5 בקייב.

ליון 1 – מנצ'סטר סיטי 0 (0:1 בסיכום)

יותר מ-20 אלף צופים הגיעו למשחק הביתי של אלופת אירופה בשנתיים האחרונות ליון נגד מנצ'סטר סיטי האנגלית. כאשר ליון יעדה שהיא חייבת לנצח את המשחק השני בהתמודדות, לאחר תיקו 0:0 מפתיע במשחק הראשון. הסיטי ששוב פתחו עם הרכב שכולל 10 שחקניות אנגליות וג'ניפר ביאטי הסקוטית לא הצליחה להתמודד עם הקישור החזק של ליון ובעיקר ניסו להתגונן ולצאת למתפרצות.

בניגוד למשחק הראשון, הפעם ליון הצליחה לפרוץ את הגנת הברזל של הסיטי עם שער מדהים של לוסי ברונז האנגלית, שכבשה בדקה ה-9 את מה שהפך לשער הניצחון. אמל מג'רי פרצה באגף ימין והגביה כדור מצוין מעל כל ההגנה ישר לרגל של ברונז שבעטה מן האוויר והכניעה את שוערת הסיטי קרן בראדסלי. גם לאחר השער ליון המשיכה ללחוץ אך לא הצליחה להגדיל את הפער, הרבה בזכות עוד משחק טוב של בראדסלי השוערת. גם הכניסה של נדיה נדים הדנית הבינלאומית לא עזר לסיטי שפשוט עדיין לא ברמה של ליון.

ליון שלטה לגמרי במשחק ובעטה 24 פעמים מול 3 בעיטות של הסיטי. במהלך המשחק נשבר שיא חדש ומיוחד, כאשר שחקנית הקישור הצרפתייה של ליון, קמיל אבילי בת ה-33 הפכה לשחקנית הראשונה שמגיעה ל-80 הופעות בליגת האלופות ואין דרך טובה יותר לחגוג את ציון הדרך עם עליה נוספת לגמר ליגת האלופות.

וולפסבורג 2 – צ'לסי 0 (1:5 בסיכום)

האלופה הגרמנית הגיעה עם יתרון מבטיח מהמשחק הראשון, כאשר היא ניצחה את צ'לסי בלונדון 3:1. היתרון מהמשחק הראשון נתן את הביטחון הדרוש כדי להתחיל את המשחק בהילוך שני ולתת לצ'לסי להחזיק יותר בכדור. הקבוצה האנגלית רצתה לעשות נס ולנצח בהפרש הדרוש בחוץ, אך למרות החזקת כדור במחצית הראשונה, דווקא וולפסבורג הגיע ליותר הזדמניות בהתקפות מתפרצות.

שחקניות וולפסבורג וצ'לסי בהתמודדות בחצי גמר ליגת האלופות 29.4.2018 (Peter Steffen/dpa via AP)
שחקניות וולפסבורג וצ'לסי בהתמודדות בחצי גמר ליגת האלופות 29.4.2018 (Peter Steffen/dpa via AP)

במחצית השניה וולפסבורג השתלטה לגמרי על המשחק והתחילה לתקוף בצורה אינטנסיבית את שערה של צ'לסי, למזלה השוערת השוודית הדוויג לינדהל הייתה במשחק מעולה והצילה את קבוצתה מספיגה. בדקה ה-69 פריצה סוחפת של פרלין הארדר באגף ימין הסתיימה בשער שהוציא לצ'לסי שניפץ לצ'לסי את חלומות הקאמבק. בדקה ה-76 אווה פאג'ור הפולניה בת ה-21 סגרה עניין עם השער השני במשחק בנגיחה מתוך הרחבה. צ'לסי בעונתה השלישית במפעל הודחו בכל אחד מהפעמים ע"י וולפסבורג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!