דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עליבאבא

ביקור אקספרס / "חשוב לי שאנשים יקומו בבוקר ויבואו למקום העבודה עם חיוך על הפנים"

ג'ק מא, בעליה של ענקית המסחר 'עליבאבא', ומעשירי תבל, מבקר בישראל | "אני מאמין שהעם היהודי מביא לעולם לא רק רוח ייחודית, אלא גם כוח לשנות את העולם", אמר מא לזוכה פרס נובל ישראל אומן, איתו ביקש להיפגש | בהמשך היום נפגש מא עם ראש הממשלה נתניהו

הבעלים של 'עליבאבא' ג'ק מא ארכיון (Jean-Marc Giboux / AP Images for American Express)
הבעלים של 'עליבאבא' ג'ק מא ארכיון (Jean-Marc Giboux / AP Images for American Express)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הזמנתם חבילה מעליבאבא אקספרס והיא לא הגיעה? יש לכם כמה ימים להפנות את הטענות ישירות לג'ק מא, האיש העשיר באסיה ובעליה של ענקית המסחר, המבקר בישראל. המיליארדר הסיני נפגש עם יזמי הי טק במרכז הפיתוח של קרן ההון סיכון JVP בירושלים, ובהמשך היום נפגש עם שר הכלכלה אלי כהן.

מא, הממוקם במקום העשירי בטבלת עשירי העולם, עם הון מוערך של כ-40 מיליארד דולר, הגיע לישראל בראש משלחת של 35 מנהלים מענקית האינטרנט הסינית עליבאבאב. את ביקורו פתח מא בקרן ההון סיכון הירושלמית JVP, שהוקמה על ידי חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית. במסגרת הביקור בקרן נפגש מא עם סטרטאפיסטים הפועלים בקרן ואמר להם, "המסע לישראל חשוב לנו כדי לחבר אתכם לסביבה הסינית ולמצוא הזדמנויות לחברות ישראליות לעבוד יחד איתנו. יש לחברות ישראליות פוטנציאל עצום בסין". עוד אמר מא "לא באתי מרקע טכנולוגי, ואינני מהנדס. הייתי מורה. חשוב לי שאנשים יקומו בבוקר ויבואו למקום העבודה עם חיוך על הפנים".

46,000 עובדות ועובדים

לבקשתו, נפגש מא לשיחה פתוחה עם חתן פרס הנובל, פרופ' ישראל אומן. השיחה בין השניים עסקה במדע טכנולוגיה פילוסופיה ובעיקר ביהדות. "אני מאמין שהעם היהודי מביא לעולם לא רק רוח ייחודית, אלא גם כוח לשנות את העולם", אמר מא לאומן. "מדהים לחשוב על ישראל כמדינה של מהגרים, אנשים שהיה עליהם להיות חדשניים כדי לשרוד. לעומת זאת, המצב בסין אינו כה מסובך מבחינה מדינית וגיאופוליטית".

עליבאבא של מא הוקמה בשנת 1999, אחרי שמא הספיק לבצע אקזיט לחברת מסחר אינטרנטי קטנה שהקים קודם לכן. שווי החברה מוערך היום בכ-460 מיליארד דולר והיא מחזיקה ב- 80% מהמסחר המקוון בסין. קבוצת עליבאבא מעסיקה כ-46,000 עובדים, ויש לה תפקיד מרכזי בהתפתחות הכלכלה הסינית בשנים האחרונות כשהיא שותפה ביותר מחצי מחברות הטכנולוגיה הסיניות הגדולות (ששווין מוערך ביותר ממיליארד דולר). מא נחשב גם למקורב למפלגה הקומוניסטית השולטת בסין ובעבר נטען כי לחברה שבבעלותו יש קשרים הדדיים עם מוסדות השלטון בסין.

ראש הממשלה נתניהו נפגש גם הוא היום עם מא בפעם השלישית לאחר שנפגשו בעבר בועידת דאבוס ובעת ביקורו של רה"מ בסין, אז הזמין את מא לארץ. נתניהו שפע מחמאות וברכות לאורחו: "נפלא לקבל את פניך בישראל. אתם יכולים לבוא לכאן לעתים כמה שיותר קרובות. למעשה, אתם יכולים להישאר כאן. אני זוכר את פגישתנו בדאבוס ובבייג'ין, ועכשיו יש לנו פגישה נוספת בירושלים, בישראל. יש כאן הזדמנויות מדהימות. הדבר החשוב ביותר הוא שיש כאן שילוב של החוש העסקי המצוין שלך והטכנולוגיה שלך יחד עם הטכנולוגיה שלנו ויחד עם החדשנות, חדשנות היא המפתח. אתה מנהיג מצליח מאוד בעסק מאוד תחרותי, ובעולם מאוד תחרותי, והעולם שייך לאלה שמחדשים וישראל היא אומת החדשנות".

מחר צפוי מא להיפגש עם שר הכלכלה אלי לוי ועם סטודנטים באוניברסיטת תל אביב, שם יקבל תואר ד"ר של כבוד מהאוניברסיטה. כמו כן במהלך ביקורו יפגש מא עם אנשי עסקים ישראלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!