דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ל"ג בעמר

ל"ג בעומר / ניצחון החזאים: הזיהום בערב ל"ג בעומר הצטמצם בשליש

בעקבות מדורות החג, האוויר אתמול אמנם היה מזוהם פי 7.1 מיום רגיל, אבל בשנה שעברה הזיהום היה כמעט פי 11 | ירידות דרמטיות נרשמו ברחובות, חיפה, באר שבע וחולון

הורים וילדים במדורה חוגגים את ל"ג בעומר 2 במאי 2018 (צילום: מאיר ועקנין/ פלאש90)
הורים וילדים במדורה חוגגים את ל"ג בעומר 2 במאי 2018 (צילום: מאיר ועקנין/ פלאש90)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

הקמפיין לצמצום זיהום האוויר בל"ג בעומר שעודד הימנעות מקיום מדורות ומציאת דרכים אלטרנטיביות לקיום החג. שיא הזיהום שנמדד בליל החג הגיע לפי 7.1 מיום רגיל, ירידה של שליש מהשיא של שנה שעברה שעמד על פי 10.9 מיום רגיל. ירידה דרמטית נרשמה באזור חיפה ונשר, וכן במועצה האזורית גזר, באר שבע וחולון.

ממדידות איכות האוויר שביצע המערך הארצי לניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה המונה כ-150 תחנות ניטור הפרוסות ברחבי הארץ, עולה כי ריכוזים גבוהים יותר של חלקיקים נשימתים נרשמו במרבית היישוב בלילה שבין ה-2 במאי ל-3 במאי, בהשוואה ליום בהיר. למרות העלייה, מדבור בירידה בהשוואה לל"ג בעומר בשנים קודמות.

בבאר שבע ירד הזיהום מרמה של פי 4.4 מיום בהיר לרמה של פי 2.5, ברחובות התרחשה ירידה דרמטית מרמה של פי 8.9 עד ל-3. ירידה נרשמה גם בחיפה, נשר, תל אביב רעננה ועוד מקומות ברחבי הארץ, לעומת זאת בחלק מהמקומות התרחשה עלייה דוגמת עפולה, ניר ישראל ואשקלון.

אחד הגורמים שהובילו לצמצום במדורות הוא אזהרה של החזאים שהפיצו סרטון שמזהיר כי מזג האוויר החם והיבש והרוחות החזקות עלולות להוביל לדליקות ברחבי הארץ "כמו שאתם יודעים ל"ג בעומר זה חג שהסביבה לא כל כך אוהבת והשנה היא גם מראה את זה", אמרו החזאים בסרטון. "בכל הארץ ידליקו מדורות והסכנה הפעם גדולה באמת. מזג האוויר חם, יבש עם רוחות מאוד חזקות מאוד ברקע. השילוב הזה של טמפרטורות גבוהות ויובש הוא לא מוצלח למדורות, מהר מאוד האש מתלקחת. זה מה שימשיך ללוות אותנו בימים הקרובים, וגם ביום שישי בו יהיה שרב כבד. אם אתם עושים מדורה כדאי שהיא תהיה בשטח מוכרז, ושהאש תהיה כמה שניתן נמוכה. בואו לא נהרוס לילדים את החגיגיה, נחגוג לזמן קצר. אם אתם עושים מדורה כחלק בית הספר, תעשו מדורה שכבתית של בית הספר, ולא הרבה מדורות קטנות כי זה הרבה יותר מסוכן. הכי חשוב אל תתנו למדורה דולקת או מעשנת כשאתם עוזבים אותה,בבוקר מגיעות רוחות וזה יכול להציץ מחדש את הלהבה. בואו נשתדל כולנו ביחד לנהוג בזהירות ולעשות כמה שפחות מדורות, שיהיה לכולנו חג באמת שמח."

תושבים יקרים!בעקבות מזג אוויר חריג (רוחות עזות) שצפוי הערב בבאר שבע וחשש שהדבר עלול לגרום לפגיעה בחיי אדם, אנו מודיעים…

Posted by Ruvik Danilovich on Wednesday, May 2, 2018

ככל המועד התקרב הודיעו עוד ועוד עיריות רשויות מקומיות ותנועות נוער כי הם קוראות לאנשים לבטל או לצמצם את המדורות המסורתיות. בחלק מהעיריות הנחו את התושבים לבטל לגמרי את המדורות, כמו בבאר שבע, ומקומות אחרים דוגמאת עכו, הנחנו את התושבים היכן ניתן להדליק מדורות – תחת איסורים רבים.

חברי התנועה היקרים!לאור תנאי מזג האוויר הקיצוני וההנחיות המפורטות של נציבות הכבאות הראשית, המאפשרות לקיים מדורות אך ורק…

Posted by ‎תנועת בני עקיבא בישראל‎ on Wednesday, May 2, 2018

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!