דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטרדה מינית

הטרדות מיניות / הוגש כתב אישום נגד משה איבגי בגין מעשים מגונים והטרדות מיניות

איבגי מואשם על-ידי ארבע נשים שונות כי במספר מקרים הטריד אותן, ביצע בהן מעשים מגונים והעיר לידן הערות בעלות אופי מיני פוגעני | לפני כשנתיים התפוצצה הפרשה כשלפחות 10נשים העידו כי איבגי הטריד אותן

משה איבגי. מואשם במעשים מגונים והטרדות מיניות של ארבע נשים שונות (צילום: פלאש90)
משה איבגי. מואשם במעשים מגונים והטרדות מיניות של ארבע נשים שונות (צילום: פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום הוגש הערב (חמישי) נגד משה איבגי, בגין מספר עבירות של מעשים מגונים והטרדות מיניות, כנגד ארבע נשים. בנוסף, ביקשה הפרקליטות לנהל את המשפט בדלתיים סגורות, על מנת לשמור על כבודן של ארבע המתלוננות.

כתב האישום מפרט ארבעה אישומים, המתייחסים לאירועים שבוצעו על פי החשד בשנים 2012-2013. שלוש מהמתלוננות נגד איבגי הן נשים בהן על פי החשד הוא פגע מינית בזמן שעבדו יחד איתו בהפקות טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון שונות. בנוסף, איבגי מואשם בהטרדה מינית של אישה נוספת, עמה לא הייתה לו כל היכרות מוקדמת.

האישום הראשון נגד איבגי מתייחס לאוגוסט 2012. על פי כתב האישום, איבגי ניגש אז אל א', שישבה בפינת הקפה על סט הצילומים בו עבדו השניים. איבגי ניגש אל המתלוננת מאחור וליטף את גבה לכל אורכו כשהוא מעביר את ידו מתחת לגופייה אותה לבשה א'. כששאלה אותו מה הוא עושה, ענה לה כי "הפירצה קוראת לגנב". לאחר מספר חודשים, במהלך יום צילומים נוסף, נצמד איבגי אל גופה של א' ללא הסכמתה, אחז בה ולחש באוזנה כי הוא רוצה "לזיין" אותה. שני המקרים מהווים מעשים מגונים והטרדה מינית.

על פי האישום השני, בתחילת 2013, במהלך יום צילומים, נצמד איבגי אל ב' מאחור ללא הסכמתה, הכניס את ידו מתחת לחולצתה, ואחז באחד משדיה. ב' הסתובבה לעברו של איבגי, סתרה לו ויצאה מהחדר. גם בהמשך, בזמן שבן זוגה של ב' הגיע לבקר בסט הצילומים, ראה איבגי את השניים יוצאים אל עבר משאית שחנתה בחנייה, וצעק לעברם "מה, אתם הולכים להזדיין במשאית?" שני המקרים מהווים מעשה מגונה והטרדה מינית.

על-פי האישום השלישי, בשנת 2013, איבגי השתתף בהצגה בה עבדה גם ג'. לפני תחילת ההצגה, איבגי ניגש ל-ג', שאל אותה היכן היא גרה והאם היא גרה לבד, ולאחר שהביעה התנגדות לדבריו משך אותה לעברו וביצע בה מעשה מגונה.

על-פי האישום הרביעי, בסוף שנת 2013, איבגי ראה את ד', אותה הוא לא הכיר, בדוכן פלאפל. איבגי התיישב ליד ד' והחל לשוחח איתה. איבגי שאל את ד' שאלות חודרניות ופרטיות בעלות אופי מיני, שנגעו לפעילויותיה המיניות של ד', כך עד שהיא עזבה את המקום. מעשה זה מהווה הטרדה מינית.

התיק מטופל על-ידי עו"ד הילה כץ ועו"ד אורלי רוזנטל-נעמן, מפרקליטות מחוז חיפה, שעדכנו לפני הגשת כתב האישום את בא כוחו של איבגי ואת המתלוננות בתיק. להגשת כתב האישום הוגשה בנוסף על ידי הפרקליטות, בקשה לקיום הדיונים בדלתיים סגורות, וכן בקשה לאיסור פרסום כל פרט שיש בו לזהות את המתלוננות.

כזכור, התלונה הראשונה כנגד איבגי הוגשה ב-2016, כשאישה שעבדה איתו בתאטרון חיפה התלוננה על אלימות מינית מצדו. לאחר תלונה זו, פורסמו בתקשורת תלונות נוספות נגדו, מצד 10 מתלוננות, שהעידו כי איבגי הטריד או פגע בהן מינית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!