דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עזה

מדיני-בטחוני / כ-10,000 פלסטינים הפגינו אתמול (ו') בשישה מוקדים ברצועת עזה

עשרות מפרי סדר פגעו אתמול (ו') בצינורות הגז והדלק המועברים מישראל לעזה | צה"ל: "מעשה ציני הפוגע ברווחת תושבי עזה" | במהלך אתמול נרשמו שני נסיונות חדירה לישראל

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום ארכיון: פלאש 90).
ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום ארכיון: פלאש 90).
שי ניר

לאחר שבתחילת השבוע, ארעו שלושה מקרים של נסיונות חדירה לשטח ישראל, שנבלמו הודות לחיילי צה"ל, ממשיכות היום (שישי) ההפגנות בגבול הרצועה, זה השבוע החמישי. מדובר צה"ל נמסר כי עשרות מפרי סדר משחיתים ומציתים מספר מוקדים בצדו הפלסטיני של מעבר הסחורות בכרם שלום. הפורעים פוגעים בצינורות הגז ובדלק המועברים מישראל לרצועת עזה ומיועדים לשימוש תושבי רצועת עזה. צה"ל: "זהו מעשה ציני הפוגע ברווחת תושבי עזה ובמאמץ ההומניטרי שמבוצע מישראל וממדינות רבות נוספות".

במהלך היום התקיימו הפרות סדר אלימות בשישה מוקדים לאורך רצועת עזה, בהשתתפות כ-10,000 פלסטינים. מצה"ל נמסר כי מפרי הסדר נוהגים באלימות, מבעירים צמיגים, השליכו מטען, פגעו בגדר המערכת ומיידים אבנים לעבר הגדר וכוחות צה"ל. כמו כן נעשה ניסיון חדירה בשני מוקדים שסוכל מידית על-ידי כוחות צה"ל.

עוד נמסר מצה"ל כי הוא "לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעל מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך". כמו כן, נמסר כי "כוחות צה"ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות, ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש".

מוקדם יותר סוכלו שני ניסיונות של קבוצת מתפרעים לבצע חבלה בגדר ולחצות לשטח ישראל במרכז הרצועה. כוחות צה"ל שעקבו אחר האירועים הגיעו אל הנקודות באופן מידי. המתפרעים שבו על עקבותיהם.

עוד נמסר מצה"ל כי במהלך הפרות הסדר נפלו שני רחפנים שהיו במשימת תיעוד הפרות הסדר. אין חשש לדלף מידע. הנושא בבדיקה. בבוקר פורסם כי היתה חדירה של פלסטיני לישראל אולם דובר צה"ל מבהיר כי החשוד אכן ניסה לחצות את הגדר בצפון הרצועה ליד זיקים, אך כשהבחין בכוח שהיה מולו, חזר על עקבותיו.

בתוך כך, המנהיג הפלסטיני אבו-מאזן התנצל על נאום ההסתה והשקרים שלו, בו האשים את היהודים כי בשל אופיים, כמלווים בריבית, עודדו את הרדיפה והרצח שהעם היהודי חווה במהלך השנים. "אם אנשים נעלבו מההצהרה שלי מול המועצה הלאומית הפלסטינית, בעיקר אנשים המחזיקים באמונה היהודית, אני מתנצל בפניהם" אמר עבאס והוסיף, "אני רוצה להבטיח לכולם שלא היתה לי כוונה לעשות זאת". עבאס הדגיש בדבריו את הכבוד אותו הוא רוכש ליהדות כמו גם לאמונות מונותאיסטיות אחרות.

עבאס, שכבר התבטא בעבר באופן אנטישמי, אמר כי הפלסטינים מגנים את "השואה, כפשע הנוראיים בהיסטוריה ומביעים את אהדתנו לקורבנותיה" והוסיף, "אנו מגנים את האנטישמיות על כל צורותיה, ומאששים את מחויבותנו לפתרון שתי המדינות ולחיות זה לצד זה בשלום ובביטחון".

התנצלותו של אבו-מאזן הגיעה לאחר שורת גיוניים חריפים, בארץ ובעולם. בתגובה להתנצלות, הגיב שר הביטחון ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, "אבו מאזן הוא מכחיש שואה עלוב, שכתב דוקטורט על הכחשת שואה ולאחר מכן גם פרסם ספר על הכחשת שואה. כך יש להתייחס אליו. התנצלותו לא מתקבלת."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!