דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / היסטוריה: בקי האמון מועמדת להיות המאמנת הראשונה בליגת ה-NBA

בדרך למילווקי? בקי האמון ששימשה בשנים האחרונות כעוזרת של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו, הוזמנה לראיון עבודה למשרת האימון של קבוצת מילווקי באקס

בקי המון, עוזרת מאמנת של קבוצת ה-Spurs מסאן אנטוניו (צילום: AP Photo/Eric Gay).
בקי המון, עוזרת מאמנת של קבוצת ה-Spurs מסאן אנטוניו (צילום: AP Photo/Eric Gay).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בקי האמון ממשיכה לעשות היסטוריה ולשבור כמעט כל תקרת זכוכית אפשרית בליגת הכדורסל הטובה בעולם NBA: השבוע היא הפכה למאמנת הראשונה שהוזמנה לראיון עבודה כדי לקבל את משרת המאמנת הראשית בליגה, כאשר קבוצת מלווקי סימנה  אותה כאחת משבע המועמדים הסופיים למשרה הנחשקת.

האמון שידועה עוד מימיה כשחקנית כמנהיגה אינטליגנטית על המגרש, מתגלה בעלת אופי מיוחד שלא מפחדת לעבור מעל כל מכשול אפשרי בדרך להגשמת המטרות שלה. היא כיכבה במשך 15 עונות בליגת ה-WNBA, שיחקה בנבחרת ארה"ב ולא התביישה לעבור לייצג את נבחרת רוסיה לאחר שלא הוזמנה לסגל הנבחרת האמריקאית לאולימפיאדת בייג'ינג 2008, נבחרת שאותה סחפה עד לזכייה במדליית הארד. כאשר היא נעצרת בחצי הגמר ע"י נבחרת ארה"ב.

האופי המיוחד של האמון הוא גם מה שגרם לה להפוך לעוזרת המאמן הראשונה בליגת ה-NBA לאחר שעברה רעיון עבודה די מקרי עם מאמנה המוערך של קבוצת סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ'. בשנת 2012 לאחר שסיימה את אולימפיאדת לונדון עם נבחרת רוסיה החליטה האמון לעלות לטיסה מלונדון לסן אנטוניו בה כיכבה במשך 8 עונות בקבוצת סן אנטוניו סטארס.

"מאז שאני ילדה קטנה, הדבר שאני הכי אוהבת בכדורסל. זו היכולת לחלום". 

בתוך שדה התעופה, כשהיא מחכה למטוס היא הבחינה בפרצוף מוכר ומיד הבינה שיחד איתה הולך לעלות למטוס המאמן המוערך גרג פופוביץ'. היא מספרת שהיא הופתעה לגלות שפופוביץ' זיהה אותה גם והשניים החלו לדבר בניהם. לפני העליה לטיסה פופוביץ' הצליח לסדר שהאמון תשב לידו כדי שהם ימשיכו לדבר. באופן מפתיע לאורך כל השיחה בניהם, פופוביץ' נמנע מלדבר על תחום העיסוק המשותף שלהם עולם הכדורסל ובעיקר התעניין באופי שלה ובהשקפות עולמה.

לעיתון ה'ניורקר' הוא סיפר: "רציתי לגלות מי היא ומה היא חושבת? עד כמה היא אנטלגנטית? מה עובר לה במחשבות? עד כמה היא מכירה את העולם? מה הם המוטיבציות שמניעות אותה? זה מה שעניין אותי לגלות, הרבה יותר מאשר אם היה לה את העניין או הכלים לאמן קבוצה".

במהלך הטיסה סיפרה לו בקי על כך שבאולימפיאדה היא שיחקה במדי הנבחרת הרוסית, היא הסבירה לו על הדרך אותה עברה כדי להצטרף לנבחרת הרוסית כמתאזרחת אמריקאית שמובילה ומנהיגה את החבורה של השחקניות רוסיות פחות מנוסות. פופוביץ' היה מרותק מאשת השיחה המבריקה שמולו. הוא סיפר לה שבשנות השבעים הוא יצא כשחקן עם מכללת חייל האוויר למסע משחקים מיוחד ברחבי ברה"מ, השיחה המשיכה והיא סיפרה לו על המגורים במוסקבה ועל חברותיה הרוסיות שתחילה חששו מהצטרפותה לנבחרת המקומית, "אני הייתי אמריקאית גאה, אבל בסופו של יום את חיה בעולם עם שמונה מיליארד אנשים ולכל אחד יש את החינוך והנסיון חיים שלו".

פופוביץ' שכל כך התרשם מתפיסת עולמה ואישיותה החליט לעשות את התפנית המפתיעה בשיחה הידידותית עד כה והחליט לשאול אותה בישירות שכל כך מאפיינת אותו "אז אם אני אשכור אותך ואני אשאל אותך משהו, את תגידי לי את האמת?" האמון שמצאה את השאלה מסקרנת ענתה: "אני לא מבינה למה שתשאל אותי, אלא אם כן אתה רוצה לדעת את האמת?". באותו הרגע הבטיחה האמון את התפקיד בו היא תזכה בעוד שנתיים כאשר הוא ענה לה "מעולה, כי אני לא רוצה שיהיו לי על הספסל חבורה של יס-מנים".

האמון שניחנה באישיות יוצאת דופן, נבחרה לפני כמה שנים לאחת מ-15 השחקניות הגדולות אי פעם בליגת הנשים האמריקאית WNBA. היא פרשה סופית רק בשנת 2014 ומיד זכתה להצטרף לצוות האימון של פופוביץ', אחרי שהקבוצה זכתה באותו השנה באליפות הליגה. שנה בלבד בתפקיד והיא עשתה עוד היסטוריה כאשר הפכה למאמנת הראשונה שמאמנת קבוצת NBA בליגת הקיץ (שמורכבת משחקנים צעירים של הקבוצה ונבחנים), היא לא הסתפקה רק באימון וזכתה בטורניר כאשר היא שוברת עוד תקרת זכוכית היסטורית והופכת להיות האישה הראשונה שעושה זאת.

בהזמנתה לראיון בקבוצת מילווקי, האמון מוכיחה שהערכה הקיימת כלפיה היא לא רק במועדון בו היא עוזרת מאמנת, אלא בקרב אנשי מקצוע ברחבי הליגה שמבינים את האיכויות שהיא מביאה לספסל הקבוצה. במילווקי מנסים לבנות קבוצה צעירה מנצחת ויצטרכו משהו שידע להוביל את הכישרון היווני הגדול יאניס אנדטוקומבו ביחד עם השחקנים מסביבו ג'אברי פארקר וכריס מידלטון.

למרות שהיא לא פייבוריטית לקבל את המשרה, תמיד יכולות להיות הפתעות. וגם אם לא תקבל את המשרה, אז היא יכולה להתנחם בכך שהיא תמשיך לעבוד לצד אחד המאמנים הגדולים ביותר בכל הזמנים ב-NBA ולהמשיך להגשים את חלומותיה הבלתי נגמרים או כמו שהיא אמרה פעם "מאז שאני ילדה קטנה, הדבר שאני הכי אוהבת בכדורסל. זו היכולת לחלום". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!