דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

...לפני שיימלאו בתי הקברות חללים חללים במלחמת איוולת

..לפני שיימלאו בתי הקברות חללים חללים במלחמת איוולת, הלוואי נתבדה.
אלה מילים של אזרח, פשוט חרד. אין בהם פיוט, אין בהם נבואה מנוסחת גבוהה גבוהה, יש כאן חרדה גדולה מפני הגפרור המצית מי ישורנו, מי ידע תוצאותיה של שרשרת הפיצוצים?

ברור שזו עלולה להיות מלחמה אווילית ואין מתריע בשער. משחקים באש, והגפרור רק מחפש את המצת. אכן השמדנו מאתיים טילים בצפון סוריה, ומה עם המאה אלף טילים בלבנון שעלולים לככב במצב בלתי נשלט – גם כנגד האינטרסים של לבנון? ברור שהיהירות שולטת בכל השדרה הפוליטית, ביבי מנסה להרחיק מעצמו את העיסוק בשחיתותו בכלי התקשורת, וליברמן רוצה להיות מומלך על ידי ההמון מלך ישראל, להיות היורש הגדול של ביבי. יש כאן מלחמת אגואים כמו במלחמות רבות.

ומי יצא נגד ההחלטות ביבי-ליברמן? – האם זה יהיה גבאי? האם זה יהיה לפיד? בחיים לא! ממש כמו במלחמת ההתשה ומלחמת יום הכיפורים כאשר האופוזיציה בראשות מנחם בגין השתחווה לדיין וגולדה מאיר, כולם משתחווים למולך הביטחון, כי הוא קדוש יותר מעגל הזהב. כלומר לא הביטחון עצמו אלא המושג "בטחון" שלמשמע המילה, נרעד ונתפלל "נקדישך ונעריצך" כמו בתפילת שמונה עשרה. וכי יוצת הגפרור, וביבי יהיה מלך ישראל לא על שישים אחוז מהאוכלוסייה אלא על תשעים ותשע אחוז, אין פוצה פה ואין מצפצף, ואם הטילים יעופו, יהיה זה משחק ילדים לעומת חמישים יום של "צוק איתן" מבצע שבו כילינו את מחסני התחמושת (מה אתם באמת לא יודעים?), ועוד נגד מי? נגד איראן. הבה נתפלל שאיראן תהיה חכמה יותר ממנהיגנו, ואינטרסים פנימיים של איראן יכריעו לטובה (אבל מי יתקע לידינו שאינטרסים פנימיים-כלכליים של התרופפות העם האירני באמונה במנהיגיו לא תגרום להם את ההיפך-מלחמה נגד האויב הציוני?) ולא ינקמו בטילים בסיס החרמון, או בסיס רמת דויד, ואז כנקמה נפציץ את טהרן או עוד מחנה אירני בסוריה או בעיראק? ואז הם יפציצו את תל אביב או בסיס צבאי (חסרים בסיסים בארץ?) וחוזר חלילה, ומה נעשה אם תהיינה שתי חזיתות?: אם בדרום יעלו ברוחות המלחמה ההמונים על הגדר.

בסיפור הפציפיסטי המופלא של עגנון ב"עד הנה", חורץ שד לשד אחר את לשונו. מגיב השד הנפגע בחיתוך לשונו של השד המעליב וחורץ גם הוא את לשונו. כתגובה חותך השד הראשון את לשונו של חברו, וכך נמשך משחק חריצת הלשונות וחיתוכם עד אובדנם של שני השדים.

כי זאת עלינו לדעת. העורף אינו מוכן למלחמת התשה בעורף. חוץ מתרגילי כסת"ח שונים ומשונים של פיקוד העורף, שאף אזרח לא באמת מתייחס אליו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו כמו בהפגזות לונדון 1945. האם בתי הזיקוק ומפעלי האתילן במקום מגורי מוכנים למלחמת התשה? אם בתינו ממוגנים? האם נבנו מקלטים? האם המדינה מוכנה לכאוס תחבורתי-יש מיגון לאוטובוסים כמו במלחמת תש"ח? האם הובלת המזון והדלק מאורגנים? האם אנו מוכנים למלחמת התשה? האם מישהו שם מתכנן את כל זה או אנו שוב ושוב במצב של "סמוך", וזמרים, כדרכם במלחמות ישירו במקלטים לילדים, ורפי רשף ינהל שיחות דביקות עם קשישי המלחמות, וראש הממשלה ושר הביטחון יבקרו עיוורים ופיסחים בבתי חולים, ואנו נמחה דמעה.

איפה איפה איפה ההפגנות נגד מלחמה אווילית שעלולה לפרוץ בו שד אחר חורץ לשון לשד שני. ואיך זה ייגמר? האם נתפלל כמו במלחמת יום כיפור ו"צוק איתן", שיגיע גורם מבחוץ ויפסיק את האיוולת? אז נניח ורוסיה וארה"ב יגיעו להסכמה. ומה? בהסכמה יגיעו שיהיה קו שהאירנים יוכלו להציב טילים? חזרנו לנקודת ההתחלה וביבי יביא לנו מיצג ויזואלי עם זיקוקים בו יתנבא נביא השקר של תקופתנו ואיפה נביאי הזעם אליהו הנביא וירמיהו שלא חששו לחייהם, הושלכו לכלא אבל ניבאו נבואות אמת. "לא להישען על משענת קנה רצוץ" זעם ירמיהו הנביא והתכוון בוודאי לארה"ב.

בלבנון שיש לנו מולנו כיום מאה אלף טילים במקום עשרת אלפים טילים לפני המלחמה. שמא תאמרו שללבנון אין אינטרס. צדקתם. אבל כשהגפרור מצית, הוא מצית בשרשרת. ואת והאסון מי ישורנו? – הלא היו מלחמות שהתלקחו מאירוע לאירוע ללא אינטרס. למי בכלל היה אינטרס למלחמה המתדרדרת בסוריה.

אין מה לצפות מהאופוזיציה הרופסת הרדופה באינטרסים בשם "בעת האינטרס הביטחוני המכזב המשכיל יידום", אין מה לצפות מעם שהיטמטם בשטיפת מוח המונית.
ואם נצא להפגנות המונים, יאמרו לנו "בעת ההיא אתם מעודדים את איראן". אז מה לעשות לארוז מהר מהר או להכין את המקלטים העלובים ולאגור מזון? הלוואי ואתבדה ואוכל לכתוב דברים לגמרי אחרים מבית הקפה הסמוך למקום מגורי.

הפגנת המיליון? אה… היא תהיה אחרי המלחמה: את אהובתי והמלחמה הבאה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!