דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: מוחמד סלאח תורם להקמת מפעל טיהור שפכים בכפר הולדתו

וגם - אלוף העולם החדש-ישן בסנוקר שחיכה 15 שנה לזכייתו השלישית | בטלוויזיה האיראנית מצאו עוד דרך להראות עד כמה אפשר להיות חשוכים | והשחקן האנגלי שהשאיר את קבוצתו בליגה השלישית אחרי שניצח את הסרטן בפעם השניה

מוחמד סלאח מטקס פרסי כדורגלן השנה באפריקה (AP Photo/Christian Thompson)
מוחמד סלאח מטקס פרסי כדורגלן השנה באפריקה (AP Photo/Christian Thompson)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ולא שוכח את הכפר: מוחמד סלאח

ליאור ברטל

לצד קפיצה מטורפת בקריירה של מוחמד סלאח שהפך השנה לאחד מהשחקנים הטובים בעולם ומוביל את קבוצת ליברפול לעונה חלומית בצ'מפיונס ליג, סלאח מתגלה כנראה גם כאחד האנשים טובי הלב בעולם עם אין ספור סיפורים על עזרה ותרומה למען מי שצריך את עזרתו ברחבי מצרים.

השבוע נודע שסלאח ביחד עם אביו החליטו לרכוש שטח אדמה בעלות של 370 אלף יורו כדי לתרום אותו לתושבי הכפר באסיון שבו גדל החלוץ במטרה שיבנו על השטח המיועד מפעל לטיהור מי שפכים שישמש את הכפר לשימוש חוזר ואיכותי במים. איזה שחקן מדהים ואיזה בן אדם עוד יותר מדהים.

מנצח בהפרש של 15 שנה: מארק וויליאמס

צור רוזנצוויג

קבלו את מארק וויליאמס, בן 43, נולד בווילס והחל מהשבוע אלוף העולם בסנוקר בפעם השלישית בהיסטוריה. וויליאמס ששנה שעברה כלל לא הצליח להעפיל לאליפות, הגיע למעמד הגמר שם התחרה מול ענק סנוקר אחר בשם ג'ון היגינס בגמר מרתק ואחרי כמעט קאמבק של היגינס במהלכו הצליח וויליאמס לנצח 16:18 ובכך להיכנס לספר ההיסטוריה בתור השחקן עם הפרש הכי ארוך בין הזכייה השנייה לשלישיתל של 15 שנה. ג'ון עצמו גם התכבד בשנת 2000 להיות השחקן השמאלי הראשון שזוכה בתואר הנכסף.

הוולשי כל כך לא האמין באפשרות שיזכה ברמה כזאת שבמסיבת העיתונאים בתחילת הטורניר אמר שאם יהיה מקום 1 הוא יופיע למסיבת העיתונאים בלבוש מינימלי, וכך היה. התחרות עצמה מתפרסת על פני שבועיים וחצי אינטנסיבים ומתקיימת מדי שנה בעיר שפילד שבאנגליה.

מפסידים בדיליי: הטלוויזיה האיראנית 

ליאור ברטל

ביום שבת התקיים משחק הליגה בין הגרמנית באיירן מינכן לקבוצת קלן. המשחק המרכזי של המחזור שודר בשידור חי בטלויזיה האירנית, שלא אהבו את העובדה שמי ששפטה את המשחק הייתה השופטת המוערכת ביביאנה שטיינהאוס. המשחק נוהל בצורה מצויינת ע"י השופטת, אבל בטלויזיה האירנית לא רצו להראות שאישה יכולה לשפוט משחק כדורגל גברים, כאשר במדינה המוסלמית אסור לנשים אפילו להגיע לצפות באירועי הספורט שהגברים משתתפים בהם. לכן החליטו באירן על פתרון יצירתי, גרוע במיוחד – המשחק שודר בדיליי קצר ביחס לשידור הישיר וכל פעם שהראו במהלך המשחק קלוז אפ של שטיינהאוס, הטלוויזיה האירנית שידרה במקום זה את קהל האוהדים במהלך המשחק.

מנצח ומרעיד את הלבבות: ג'ו תומפסון

צור רוזנצוויג

מחזור הסיום של הליגה השלישית באנגליה סיפק דרמה אדירה במהלך יום שבת האחרון, קבוצת רוצ'דייל הצנועה השיגה את שלוש הנקודות שהייתה צריכה להשיג במשחק הביתי שלה  ומן הצד השני הכל הלך לפי התסריט שאולדהאם אתלטיק עשתה תיקו בדיוק לי הציפיות, ובכך בעצם נשאר המועדון לעוד שנה בליגה.

https://twitter.com/bestgoalsounds/status/992864229840621568

אך הסיפור המעניין באמת מאחורי ההישארות הוא סיפורו של השחקן שהבקיע את שער הניצחון וגיבור ההשארות בליגה הוא ג'ו תומפסון בן 29, שחקן ליגות נמוכות אנגלי טיפוסי, שבמהלך החמש השנים האחרונות אובחן פעמיים כחולה סרטן ופעמיים ניצח את המחלה, תומפסון לו 180 משחקים במדי רוצ'דייל שב לקבוצה לאחר הטפולים האחרונים רק בחודש מרץ ונכנס כמחליף בדקה ה-67 במשחק המדובר מול צ'רלטון, בו הספיקו לו רק שתי דקות כדי כאמור להרעיד את היציע ואת לבבות האוהדים בסיפור מעורר השראה ומרגש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!