דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

הסלמה בצפון / איראן שיגרה רקטות למוצבים ברמת הגולן; צה"ל תקף בסוריה

קבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב לדיון בהסלמה בגבול הצפון | כוחות איראניים הפועלים בסוריה ביצעו 20 שיגורים לעבר קו המוצבים הקדמי, אין נפגעים ולא נגרם נזק | צה"ל תקף עשרות יעדים איראניים בסוריה | ליברמן: "אם אצלנו יהיה גשם אצלם יהיה מבול"

שמי דמשק במהלך תקיפת ארה"ב, בריטניה וסוריה את יעדי צבא אסד, 14 באפריל 2018 (AP Photo/Hassan Ammar)
שמי דמשק במהלך תקיפת ארה"ב, בריטניה וסוריה את יעדי צבא אסד, 14 באפריל 2018 (AP Photo/Hassan Ammar)
שי ניר

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב לדון בהסלמה בגבול הצפון. שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר לתקיפה, בדברים שנשא בכנס הרצליה ה-18. "האיראנים ניסו לתקוף את שטח סוברני של מדינת ישראל, אף טיל איראני לא הגיע לשטח של מדינת ישראל, כולם או נפלו בתוך סוריה או שכיפת ברזל הצליחה ליירט אותם, ואף בן אדם או מבנה או תשתית לא נפגע" אמר ליברמן, "אנחנו כמובן פגענו בכל התשתיות, לא בכל אבל כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה והם צריכים לזכור את האמרה הזאת שאם אצלנו יהיה גשם אצלם יהיה מבול, ואני מקווה שסיימנו את הפרק הזה וכולם יבינו".

מפת תקיפות צה״ל בסוריה הלילה – 10/5/18 (גרפיקה: דובר צה״ל).
מפת תקיפות צה״ל בסוריה הלילה – 10/5/18 (גרפיקה: דובר צה״ל).

אחרי מספר אזעקות שנשמעו אמש (רביעי) ברמת הגולן סמוך לשעה חצות, הודיע דובר צה"ל כי מדובר בהתקפה של כוח "קודס" האיראני שפועל מסוריה, אשר ביצע 20 שיגורי רקטות לעבר קו המוצבים הקדמי ברמה. על פי הודעת דובר צה"ל, מערכות ההגנה של חיל האוויר ביצעו מספר יירוטים ואין נפגעים בצד הישראלי.

בתגובה לירי הרקטות, תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות איראניות ברחבי סוריה. על פי הודעת דובר צה"ל, תקפו מטוסי חיל האוויר עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האיראני בשטח סוריה. בין היתר, הושמד המשגר ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה. דובר צה"ל בערבית, רס"ן אביחי אדרעי, צייץ בטוויטר כי "צה"ל פועל בסוריה כנגד מטרות איראניות, כל ניסיון סורי למנוע פעולה זו יטופל בחומרה".

כלי תקשורת המזוהה עם חיזבאללה דיווח במהלך הלילה כי היעדים שהותקפו כללו בין היתר בסיס של יחידת האלפיניסטים, בסיס האזנות של המודיעין, מתקן לשיבוש אלקטרוני ובסיס של חטיבה 810. "אנחנו רואים בחומרה את התקיפה" נמסר מדובר צה"ל, "אנחנו ערוכים למספר תרחישים ומבקשים מהתושבים להישמע להנחיות".

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה האיראנית לעבר ישראל הלילה היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי התבססות הכוחות האיראניים בסוריה ולסכנה שהם מהווים לישראל וליציבות האזורית. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה. כמו כן, רואה צה"ל במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

עוד נמסר כי "העורף הישראלי מצוי בשגרה, הלימודים ועבודות החקלאות יפעלו כסדרם, תתאפשר התכנסות עד 1,000 איש בשטח פתוח ברמת הגולן וקצרין בלבד. יש להקפיד ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ואלה יתעדכנו ככל שיידרש".

בניגוד להודעת צה"ל, סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א ציטטה "מקור צבאי" שטען שמערכות ההגנה האווירית יירטו עשרות טילים ששיגרה ישראל לעבר מטרות סוריות דווקא. לפי המקור, חלק מהטילים פגעו ביעדיהם, בהם מחסן נשק ותחמושת, והשמידו מערכת מכ"ם. מוקדם יותר דיווחה הסוכנות כי ישראל תקפה עמדות של צבא אסד בפאתי קוניטרה שבגולן הסורי. כמה כלי תקשורת זרים דיווחו כי ישנם הרוגים בתקיפות. עוד דיווחה סוכנות הידיעות כי מקורות מודיעיניים בלבנון טוענים שמטוסי חיל האוויר פעלו בשטחה האווירי של לבנון הלילה.

בראיון שהעניקה הלילה לרשת פוקס ניוז, התייחסה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס לאירועים הלילה. "זה מראה שוב שהמשטר האיראני לא אמין. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה" אמרה, "אנחנו תומכים בישראל בכל המאמצים להגנה על עצמה. זו עוד תזכורת לכך שהנשיא עשה את הדבר הנכון כשהחליט לצאת מהסכם הגרעין עם איראן".

עיריית קריית שמונה הודיעה הלילה כי היא פותחת את המקלטים הציבוריים בעיר. "למרות שלא קיבלנו הנחיה מפורשת מצה"ל, החלטנו לבצע בשעה האחרונה פתיחה שקטה של כלל המקלטים הציבוריים בקריית שמונה על מנת להעניק תחושת ביטחון לתושבים" מסרה העירייה, "חשוב להבהיר כי אין הנחיה להיכנס למקלטים. במהלך השעה האחרונה וגם בדקות אלו נשמעים היטב הדי פיצוצים באזור, אולם אין שינוי בהנחיות המיגון לתושבי קריית שמונה".

מעיריית קצרין נמסר כי "מערך ההסעות ותחבורה ציבורית יפעלו כרגיל. החקלאים רשאים לעבד את אדמתם ללא כל מגבלות. מרוץ התפוח יתקיים כסדרו. אין הנחיות מיוחדות לתושבים. מרכז הפעלה במועצה וביישובים ממשיך לפעול ואנו בקשר רציף עם צה"ל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!