דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

תמיכה אמריקנית / הבית הלבן גיבה בצורה גורפת את תגובת ישראל למתקפה הלילה

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב לדיון בהסלמה בגבול הצפון | גם שר החוץ של בחריין, עימה אין לישראל קשרים דיפלומטיים, אמר שלישראל זכות להגן על עצמה | ליברמן: "אם אצלנו יהיה גשם אצלם יהיה מבול"

טילי נ"מ סורים (צילום ארכיון: Syrian Central Military Media, via AP)
טילי נ"מ סורים (צילום ארכיון: Syrian Central Military Media, via AP)
שי ניר

ארה"ב גינתה את איראן וגיבתה את ישראל בעקבות המתקפה אתמול: בהודעה שנמסרה מהבית הלבן  נכתב "ארה"ב מגנה את ההתקפה הפרובוקטיבית של המשטר האיראני נגד אזרחי ישראל, ואנחנו תומכים מאד בזכותה של ישראל להגן על עצמה". עוד הוסיפו כי מתקפת הטילים של איראן "אינה מקובלת ומהווה התפתחות מסוכנת למזרח התיכון כולו". ארה"ב הטילה את האחריות לכל ההתפתחות שתהיה בעקבות המתקפה על משמרות המהפכה האיראנים. לבסוף קראו לכל האומות להבהיר כי פעולות המשטר האיראני "מהווה איום על השלום והיציבות הבינלאומיים".

גיבוי מפתיע לישראל ניתן מבחריין, מדינה אתה אין לישראל יחסים רשמיים. שר החוץ של בחריין חאלד בן אחמד אל חליפה כתב בטוויטר כי כל עוד איראן משתמשת בכוחותיה וטיליה כדי לנסות לערער את היציבות באזור, "זכותה של כל מדינה באזור, כולל ישראל, להגן על עצמה על ידי השמדת מקורות הסכנה". ברוסיה הדגישו כי יש להמנע "מפעילות פרובוקטיביות, וקראו לישראל ולאיראן שלא להתגרות זו בזו.

מפת תקיפות צה״ל בסוריה הלילה – 10/5/18 (גרפיקה: דובר צה״ל).
מפת תקיפות צה״ל בסוריה הלילה – 10/5/18 (גרפיקה: דובר צה״ל).

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב לדון בהסלמה בגבול הצפון. שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר לתקיפה, בדברים שנשא בכנס הרצליה ה-18. "האיראנים ניסו לתקוף את שטח סוברני של מדינת ישראל, אף טיל איראני לא הגיע לשטח של מדינת ישראל, כולם או נפלו בתוך סוריה או שכיפת ברזל הצליחה ליירט אותם, ואף בן אדם או מבנה או תשתית לא נפגע" אמר ליברמן, "אנחנו כמובן פגענו בכל התשתיות, לא בכל אבל כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה והם צריכים לזכור את האמרה הזאת שאם אצלנו יהיה גשם אצלם יהיה מבול, ואני מקווה שסיימנו את הפרק הזה וכולם יבינו".

אחרי מספר אזעקות שנשמעו אמש (רביעי) ברמת הגולן סמוך לשעה חצות, הודיע דובר צה"ל כי מדובר בהתקפה של כוח "קודס" האיראני שפועל מסוריה, אשר ביצע 20 שיגורי רקטות לעבר קו המוצבים הקדמי ברמה. על פי הודעת דובר צה"ל, מערכות ההגנה של חיל האוויר ביצעו מספר יירוטים ואין נפגעים בצד הישראלי.

בתגובה לירי הרקטות, תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות איראניות ברחבי סוריה. על פי הודעת דובר צה"ל, תקפו מטוסי חיל האוויר עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האיראני בשטח סוריה. בין היתר, הושמד המשגר ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה. דובר צה"ל בערבית, רס"ן אביחי אדרעי, צייץ בטוויטר כי "צה"ל פועל בסוריה כנגד מטרות איראניות, כל ניסיון סורי למנוע פעולה זו יטופל בחומרה".

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה האיראנית לעבר ישראל הלילה היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי התבססות הכוחות האיראניים בסוריה ולסכנה שהם מהווים לישראל וליציבות האזורית. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה. כמו כן, רואה צה"ל במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

בניגוד להודעת צה"ל, סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א ציטטה "מקור צבאי" שטען שמערכות ההגנה האווירית יירטו עשרות טילים ששיגרה ישראל לעבר מטרות סוריות דווקא. לפי המקור, חלק מהטילים פגעו ביעדיהם, בהם מחסן נשק ותחמושת, והשמידו מערכת מכ"ם. מוקדם יותר דיווחה הסוכנות כי ישראל תקפה עמדות של צבא אסד בפאתי קוניטרה שבגולן הסורי. כמה כלי תקשורת זרים דיווחו כי ישנם הרוגים בתקיפות. עוד דיווחה סוכנות הידיעות כי מקורות מודיעיניים בלבנון טוענים שמטוסי חיל האוויר פעלו בשטחה האווירי של לבנון הלילה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!