דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האירווזיון

קולולו קולולו / אל תהיו בובות: כל מה שצריך לדעת לקראת הערב הגדול של האירווזיון

איפה כדאי לראות? מה כדאי להכין? מי המתחרות של נטע? איך עובדת שיטת ההצבעה? | הערב ב-22:00 יחל הגמר בליסבון, נטע ברזילי המייצגת את ישראל עם שירה TOY תעלה לקראת הסוף | תכינו את הסטפות, כי עלינו בהימורים

המשלחת הישראלית בחצי הגמר של אוריווזיון 2018 (כאן תאגיד השידור הישראלי).
המשלחת הישראלית בחצי הגמר של אוריווזיון 2018 (כאן תאגיד השידור הישראלי).
אסף פרי
אסף פרי
כתב אורח
צרו קשר עם המערכת:

בעוד כמה שעות, ניצמד כולנו למסך יחד, עם רון ותקווה בלב. נהיה יחד כמו שלא היינו יחד ב-20 שנים האחרונות, מאז שדנה הביאה את הגביע לירושלים. הכנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת, ועוד כמה טיפים לצפייה איכותית ומעמיקה במשדר הערב.

שלב א': ההכנות

המשדר מתחיל בשעה 22:00 בשעון ישראל. מה שמאפשר לנו להכין את הסלון לקראת המופע. תפאורה – דגלים של המדינות האהובות עליכם ובמיוחד דגלי ישראל, תמונות של המנצחים הגדולים שלנו, והרבה קונפטי למקרה של נצחון.

כיבוד – בין הנשנושים והשתייה, אפשר להגזים עם עוגות קטנות עם דגלי המדינות, כמו שהכינותי מראש.

קאפקייקס עם דגלי המדינות, הצעת הגשה (צילום והכנה: אסף פרי)
קאפקייקס עם דגלי המדינות, הצעת הגשה (צילום והכנה: אסף פרי)
קאפקייקס עם דגלי המדינות, הצעת הגשה (צילום והכנה: אסף פרי)
קאפקייקס עם דגלי המדינות, הצעת הגשה (צילום והכנה: אסף פרי)

דפי צפיה והימורים – לצופה הממוצע מאוד עוזר לשבת עם דף ולתת ציון לכל אחד מהשירים. מה שיסייע בשלב ההצבעה לבחור במדינה האהובה עליכם.

מכשיר מתאים לצפייה – התחרות תשודר בכאן-11 בטלוויזיה עם פרשנויות של ארז טל (למה?!), ניתן גם לצפות באינטרנט בערוץ הרשמי של האירוויזיון או בפייסבוק של כאן – ללא פרשנויות. אנחנו אהבנו את שיר ראובן.

למחפשים מקום מגניב לראות את האירוויזיון אז יש כמה מקומות שמשדרים לצפייה משותפת וחגיגית. בצפון – במועדון הג'אם בעכו ובבית הקהילות בחיפה, במרכז – בפאי בר, באברהם הוסטל ובפושן בר, בירושלים – בנוקטורנו, במפלצת ובסינימטק, ובדרום – בביאליק 26 באר שבע

של ב': תחילת המופע, 26 שירים

לרוב נהוג שבמופע הפתיחה מופיע הזוכה של השנה שעברה בעיבוד חדש לשיר שלו. סלבדור סוברל הפורטוגלי עבר השנה מסכת של בעיות בריאותיות וטיפולים בעקבות מחלת לב שהוא סובל ממנה. לכן לא סביר שהוא יעלה על הבמה וישיר את שירו. אין לדעת מה ארגנה המארחת פורטוגל אבל לפי חצאי הגמר שהיו בחמישי ובשלישי אין מה לצפות ליותר מדי.

זוכה האירווזיון 2017 – סלבדור סורבל עם אחותו לואיזה בעת זכייתו (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky).
זוכה האירווזיון 2017 – סלבדור סורבל עם אחותו לואיזה בעת זכייתו (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky).

לאחר מופע הפתיחה תעלנה 26 המדינות שהעפילו לשלב הגמר. 10 העולות מחצי הגמר הראשון, 10 העולות מחצי הגמר השני, 5 המדינות המממנות המרכזיות של האירוע והמארחת – פורטוגל. בין השירים תשודרנה 'גלויות' של כ45 שניות. בכל סרטון כזה נראה את האמן הבא שמופיע מפזז ברחובות פורטוגל ומראה לנו איזה תחביב שיש לנו. עבורכם זה הזמן לקטר על השיר שהיה ולספר סיפורים מעניינים על השיר שיבוא. כמה שירים שיש מה לספר עליהם:

שיר מספר 2, הספרדים

הדואט החמוד של זוג המאוהבים הזה יכול לעורר בכם או התרגשות או בחילה. החיבור ביניהם מרגיש מאוד אמיתי, ואכן מדובר ברומן של ממש שהתחיל בקדם הספרדי. המון אהבה וחיוכים, דרמה, וכינורות דביקים שמנגנים. עלי זה עובד. המיקום הגרוע והמיושנות יקחו את ספרד אולי למקום 10.

שיר מספר 6, האסטונית

אחת המתחרות החזקות של נטע. לקחה בקלות את הקדם האסטוני עם שיר באיטלקית. מה יש לאסטונים עם איטליה? בשנה שעברה הם שלחו שיר שנקרא 'ורונה'. השמלה המהפנטת שעלתה המון המון כסף (60 אלף יורו), הז'אנר הייחודי של פופ-אופרה, והיכולות הווקליות המרשימות של אלינה האסטונית – יקחו אותה רחוק. טופ 5.

שיר מספר 7, הנורבגי

אלכסנדר ריבאק, הבלארוסי במקור והנורבגי בהווה הוא הזוכה הגדול של אירוויזיון 2009. חוזר לאירוויזיון ומנסה לעשות מה שרק איש אחד הצליח ולזכות בתחרות פעמיים. ג'וני לוגאן האירי יש רק אחד וריבאק, עם כל ההשקעה בפרפורמנס מביא שיר לא מספיק טוב. במקרה הטוב יגיע לטופ-5, לדעתי רק טופ-10.

שירים 8-13 זה הזמן לשירותים. שיממון ארוך.

שיר מספר 13, הצרפתים

אחד השירים עם המסר הכי חזק והכי רלוונטי לאירופה, מרסי. השיר מספר על תינוק פליט שהגיע לחופה של אירופה. הוא מבקש את רחמיהם של אזרחיה ומתקבל באהבה. השיר מצליח להביא מסר ביקורתי ועדיין לבוא ב'טוב' ולא לשבת לאירופאים על תחושות האשמה. האם זה יקדם אותו או יוריד אותו? מסתורי מאוד. ההימור שלי שזה יעבוד – טופ 5.

שיר מספר 14, הצ'כי

צ'כיה עלתה פעם אחת בלבד לגמר וגם אז סיימה בין המקומות האחרונים. מדובר ללא ספק במדינה הגרועה ביותר בתחרות. אבל הפעם צ'יכה פורצת ובגדול. מיקולס ג'וזף הוא דוגמן זמר רקדן, הוא קול כמו ג'סטין ביבר, רוקד כמו ג'סטין טימברלייק ושר כמו ברונו מארס. במהלך החזרה הראשונה שלו בליסבון היתה יורודרמה רצינית כאשר הוא נפצע בגבו ואושפז בבית חולים. מאז הוא מתאושש ונתן הופעה יפה בחצי הגמר. טופ 10.

שיר מספר 15, הדני

זהירות פיראטים! המארחת של אירוויזיון 2015 מביאה לבמה את שיר הפתיחה של פרוזן. פירט היפסטר חתיך, שר וצועק על אומץ והעצמה. מה עוד צריך? חליפת סערה. מבין כל הבלדות מסביבו יש סיכוי לקיטש הזה לבלוט.

שיר מספר 20, השוודי

נא לפרוש את השטיח האדום, כי הנה באה מלכת האירוויזיון. שוודיה היא המדינה החזקה ביותר באירוויזיון ב-20 השנים האחרונות (זכתה 3 פעמים) ושניה רק לאירלנד במספר הזכיות הכללי. מעצמת הפופ מביאה להיט שוודי מאוד, לייט-דיסקו-גרובי-מייקל ג'קסון-ביג'יז סטייל. זה נראה כמו קליפ אבל זה לייב. אין סביב זה הרבה באזז, אבל השוודים יודעים מה הם עושים וגם זה יגיע גבוה. טופ 10.

שיר מספר 22, נטע שלנו

חיים שלנו נטע. מבחינתנו את כבר ניצחת. הבאת מסר חזק, את השראה לנשים ואנשים בכל העולם, הראת שאנחנו הישראלים יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים, ושאנחנו עושים את זה יפה. אין ולא היה אף שיר דומה לשיר שלך ואת פשוט המלכה של התחרות הזו. המופע מהודק היטב, היכולות הווקליות של נטע מדהימות, הבאז סביב השיר יעזור מאוד לקלוט אותו באוזן של הצופה הממוצע. נטע יכולה לנצח. אבל זה לא כל כך ברור מאליו. הרבה טעויות יכולות לקרות, המיקום לא לטובתנו (אחרי הונגריה ולפני אירלנד. שלושה שירים עם הרבה רעש ברצף), וכמובן שישראל כרגיל לא פופולרית כל כך בחלק ממדינות אירופה. מקום 1-3. (חמסה חמסה, שלא יהיו פאדיחות)

שיר מספר 25, הקפריסאית

השכנה שלנו שלחה את אלני, סוג של ביונסה מקומית ביוון. זה השיר הטוב ביותר שקפריסין אי פעם שלחה. מאז שהיא עלתה על הבמה של ליסבון בחזרה הראשונה בשבוע שעבר היא משגעת את אירופה. הבמה נראית נהדר, הריקוד מהפנט, השיר מרים בטירוף. כרגע קפריסין מובילה בהימורים. גם המיקום שלה מעולה, לקראת הסוף ואחרי אירלנד המשמים. זה נראה שנוכל לשחות לאירוויזיון בניקוסיה בשנה הבאה. מקום 1-3.

שלב ג' – ההצבעה ומופע האמצע

עכשיו תעבור כחצי שעה שבה תוכלו להצביע לשירים האהובים עליכם. בישראל, בשונה מרוב מדינות אירופה, ההצבעה היא בתשלום של 2 שקלים. מעצבן מאוד. ובכל זאת לכו על זה, מי שמצביע משפיע. זה גם הזמן ליצור קשר עם כל מכריכים באירופה ולבקש מהם להצביע לשיר מספר 22. בזמן ההצבעה כדאי לערוך הימורים בין האורחים. המנחות הפורטוגליות ינסו לשעשע אותנו. בחצאי הגמר למדנו שהן לא תצלחנה.

בשוודיה 2016 מופע האמצע היה השיא של האירוע. המנחים נתנו נאמבר פארודי על כתיבת שיר לאירוויזיון וג'סטין טימברלייק נתן הופעה מרשימה. הפעם אנחנו נשב משועממים מול המסך עם בדיחות אירוויזיון ששמענו בכל שנה. אולי יהיו כמה ראיונות בחדר האמנים. בשנה שעברה המקדונית קיבלה הצעת נישואין בשלב הזה אז הכל יכול לקרות.

שלב ד' – התוצאות נחשפות

התוצאות תיחשפנה בשני חלקים. קודם אנחנו נלך ממדינה למדינה ונקבל את הצבעת השופטים שלה. אפשר בהחלט להתרגש מהתוצאות אבל חשוב לזכור. גם כשנסיים את המסע המייגע הזה נדע רק כיצד השופטים הצביעו – זה רק חצי מהנקודות. לאחר מכן הכל יכול להשתנות. לכל מדינה יהיה שדר שיושב בבירה שלהם. הוא ינסה להצחיק אותנו ולהראות שהוא או המדינה שלו מעניינות מישהו, והמנחות תנסנה שהוא ידבר כמה שפחות ויגיד להם כבר למי הולכות 12 הנקודות – הדוז פואה היוקרתי. נקווה שזה יעבור מהר. בגלל שאין זוכה מובהק, זה צפוי להיות חלק מורט עצבים.

החלק השני של ההצבעה הוא כאמור הניקוד מהצופים בבית. גם פה כל מדינה חילקה לעשר המדינות האהובות עליה נקודות מ1 עד 12. אבל אופן הצגת הנקודות הוא אחר. הפעם נעבור מדינה אחר מדינה והמנחות יספרו לנו כמה נקודות היא קיבלה מהקהל בכל המדינות יחד. כדי להגביר את המתח הן תעשנה את זה מהמדינה שקיבלה את הניקוד הנמוך ביותר ועד הגבוה ביותר. רגע השיא יהיה שנחשף לסכום הנקודות שקיבלה המדינה בעלת הניקוד הגבוה ביותר ואז נדע אם היא עוקפת את המדינה המובילה בניקוד השופטים. לפני שנתיים רוסיה קיבלה את מירב הנקודות מהקהל אבל זה לא הספיק לה לעקוף את אוקראינה. מפח נפש גדול לסרגיי לזארוב ולוולדימיר פוטין.

נטע ברזילי בחצי גמר האירויזיון 8 במאי (Photo by Pedro Gomes/Getty Images Il)
נטע ברזילי בחצי גמר האירויזיון 8 במאי (Photo by Pedro Gomes/Getty Images Il)

שלב ה' – ההכרזה על המנצחת והחגיגות.

מיד עם סיום הקראת הנקודות תוכרז המדינה הזוכה ותוזמן לקבל את הגביע, להגיד כמה מילים ולשיר שוב את השיר שלה. השעה כבר תהיה 1:30 בלילה וכולנו נהיה מאוד עייפים. אבל המדינה הזוכה תצא לחגוג. אם זו תהיה ישראל נפגש כולם בכיכר רבין לחגיגות אל תוך הלילה, כמו שעשינו בליל הזכיה של דנה. מי ייתן ונתראה שם!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!