דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דיור

קורת גג / אושר: דירות יועברו מהאפוטרופוס הכללי לדיור הציבורי; התועלת מוטלת בספק

הממשלה אישרה הבוקר (א') את הצעתו של שר האוצר משה כחלון בנושא | על פי נתוני משרד האוצר, מדובר על ממוצע של עשר דירות בשנה שיעברו לזכאים | זאת בזמן שעשרות אלפי זכאים ממתינים לקבל דירה

בניין שיכון בלוד (צילום ארכיון: מתניה טאוסיג / פלאש 90).
בניין שיכון בלוד (צילום ארכיון: מתניה טאוסיג / פלאש 90).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון), פה אחד, את הצעתו של שר האוצר משה כחלון להעביר דירות שבניהול החשב הכללי במשרד האוצר לטובת דיור ציבורי. מדובר בדירות שנמסרות לחשב הכללי מהאפוטרופוס הכללי, בהיקף ממוצע של 10 יחידות בשנה בשנה, וכיום אינן מוקצות לזכאים.

לפי  ההחלטה, תוך 90 יום תוגשנה המלצות לשר האוצר, שאמור לקבוע הנחיות לטיפול בדירות המתקבלות, בירור זכויותיהם של מתעניינים בנכסים ומיצוי האפשרות להשמיש אותם בעבור זכאי הדיור הציבורי.

עוד קובעת ההחלטה כי החשב הכללי יבחן את ההיבטים המקצועיים והמשפטיים של הנושאים הבאים: התאמת הדירות לצורכי הדיור הציבורי, וזאת בהתחשב בין היתר בשווי הדירות, בשימוש הנוכחי שלהן, ובזכויות שקיימות לגביהן לדיירים נוכחיים ולצדדים שלישיים; המחויבות החלה על המדינה, ככל שחלה כזו, כלפי "מעוניין" בנכס עזוב כהגדרתו בחוק האפוטרופוס הכללי, באופן שזכויותיו של "מעוניין" כאמור לא תיפגענה מהעברת הדירה לדיור הציבורי; וייעוד הדירות האמורות להשכרה לזכאי הדיור הציבורי, באופן שייתן מענה לממתינים לדיור ציבורי.

נכון להיום ובהתאם לחוק, האפוטרופוס הכללי מנהל דירות שלא נמצאו להן בעלי זכויות קניין, או שבעליהן אינם בנמצא, כמו גם דירות שנתרמו למדינה על ידי בעליהן הקודמים. לאחר שפגה תקופת הניהול של הנכסים, או שאין משרד האפוטרופוס הכללי מוצא הצדקה להמשיך לנהל את הנכסים, הם מועברים לאוצר. במסגרת הליך זה, הנכסים נרשמים על שם המדינה ועוברים לניהול חטיבת הנכסים, רכז ולוגיסטיקה במשרד החשב הכללי.

"מדובר בבשורה של ממש עבור משפחות רבות שמחכות יותר מדי שנים לקורת גג במסגרת הדיור הציבורי" אמר הבוקר שר האוצר, "המהלכים שהובלנו בשנים האחרונות הביאו הלכה למעשה להגדלת מלאי הדירות, קיצור דרמטי של זמן ההמתנה הנדרש לדירה וצמצום תור הממתינים. הדאגה לזכאי הדיור הציבורי היא חלק בלתי נפרד מהמאבק הצודק לצמצום הפערים החברתיים בישראל".

למרות דבריו של שר האוצר, ספק אם בכוחה של ההחלטה (שתעביר, כאמור, כעשר דירות בשנה לדיור הציבורי), לשנות את מצבם של הממתינים לדירה. רשימות ההמתנה של זכאי הדיור הציבורי במשרד הבינוי והשיכון עומדות כיום על כ-2,300 משקי בית שממתינים לקבלת דירה בדיור הציבורי. מספר זה מטעה, שכן בקרב זכאי משרד הקליטה ישנם קרוב ל-30 אלף ממתינים.

לצד התוספת הזעומה שתביא החלטת הממשלה החדשה למאגר הדירות בדיור הציבורי, בשבוע שעבר פורסם כי במשרד האוצר בוחנים העברת כמות גדולה של דירות דיור ציבורי לזכאים ללא תמורה. ההערכות מדברות על בין 10,000 דירות לכ-15 אלף דירות שיעברו לזכאים שאינם יכולים לממן את רכישת הדירות בהן הם מתגוררים. צעד זה, אם אכן ייצא לפועל, יחמיר משמעותית את ביצע הדירות שיהיו זמינות לזכאים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!