דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סערה בנמל

סערה בנמל / נמלי אשדוד וחיפה הודיעו לבית הדין: העבודה בנמל שבה לסדרה

בהמשך לדיון שנמשך עד שעות הבוקר הקטנות בפתח השבוע, עודכן בית הדין הארצי כי העובדים עמדו בהבטחותיהם והשיבו את העבודה על כנה | האם נפתחה הדרך גם לקידום המשא ומתן בין העובדים לממשלה? מחר בערב נדע

פריקת מכולות בנמל (צילום ארכיון: יעקב נעמי / פלאש 90).
פריקת מכולות בנמל (צילום ארכיון: יעקב נעמי / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נמלי אשדוד וחיפה הודיעו אתמול (שני) לבית הדין הארצי לעבודה כי העבודה נמלים חזרה לסדרה, וכי התפוקות של העובדים בשני הנמלים נורמטיביות. מחר בערב יתקיים דיון מעקב בבית הדין הארצי לעבודה על המו"מ בנושא הרפורמה בנמלים.

מיכל לוגסי, יו"ר ועד עובדי מינהלה בנמל אשדוד. בבית הדין הסבירה את המקור לשביתה וטענה למשבר אמון מול נציגי הממשלה (צילום באדיבות המצולמת).
מיכל לוגסי, יו"ר ועד עובדי מינהלה בנמל אשדוד. בבית הדין הסבירה את המקור לשביתה וטענה למשבר אמון מול נציגי הממשלה (צילום באדיבות המצולמת).

״בסיום משמרות ב׳ ו-ג׳ ליום 13 במאי 2018 ניתן לדווח כי תפוקות העבודה בנמל בכלל הסקטורים חזרו למצב הנורמטיבי והינן כמצופה״ נכתב בדיווח של נמל אשדוד. בנמל חיפה דיווחו כי "התפוקה הממוצעת לצוות במשמרת במהלך משמרות העבודה ביום 13.5.18 הייתה סבירה, ועמדה עמדה על 171 פעולות לצוות באוניות מכולה. התפוקה באוניות מטען כללי הייתה תפוקה ממוצעת ורגילה". בנוסף צוין כי כי בעוד שבמשמרת א' ביום ראשון היתה עדיין ההתייצבות חלקית – במשמרות ב' וג' באותו היום התייצבו כלל העובדים. "החברה מזהה התייצבות ועבודה רגינה בכל יתר הסקטורים" סיכמו.

ככל הנראה בעקבות הודעות אלו צפוי בית הדין הארצי לעבודה לפרסם את החלטותיו בנוגע לדרישה של הנהלת הנמל להטיל קנס על ועדי העובדים וההסתדרות בגין הטענות כי השביתה היוותה 'בזיון בית הדין'. ההסתדרות טענה לאורך הדיונים כי פעלה במהלך המשבר ככל יכולתה להשבת העבודה לנמלים, ולפיכך אין לראות בה אחראית לשביתה, והעובדים טענו שנדחקו לצעד השביתה בשל התנהלות הממשלה.

לבקשת ההסתדרות, הסכים סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופט אילן איטח, לשמוע את טענות ראשי הועדים בתחילת הדיון שיתקיים מחר, באשר להוצאות המשפט הכבדות שפסק כנגדם בגין הדיונים אליהם נמנעו מלהגיע. כזכור נדרשים ראשי הועדים באשדוד לשלם 80 אלף שקלים כל אחד, למדינה ולהנהלת הנמל, וראשי הועדים בחיפה 20 אלף שקלים.

אולם – עיקר הדיון שיתקיים מחר יהיה ככל הנראה ניסיון של השופט איטח לקדם את המו"מ בין ההסתדרות והמדינה באשר לרפורמה בנמלים – הסיבה אשר הובילה לפריצת המשבר. על פי פרסומים שונים, ייתכן כי חלק מועדי העובדים מבקשים מן ההסתדרות לדרוש מחר שבית הדין יאפשר להם לקיים שביתה חוקית, במטרה להכריע את המו"מ המתמשך למעלה מחמש שנים. כזכור – פרץ המשבר לאחר שבשבוע שעבר נודע לועדי העובדים כי המדינה חוזרת בה משורה של הסכמות הנוגעות להכנת תשתיות הנמלים הותיקים לתחרות מול הועדים החדשים הצפויים לקום.

בהתאחדות התעשיינים קראו הבוקר לבית המשפט "להכריח את הצדדים לשבת באופן מידי ולנהל משא ומתן אינטנסיבי, עד אשר יגיעו להסכמה על הרפורמה" – וזאת מבלי להגיע למצב של שביתה נוספת. בנוסף מסרו לצדדים במו"מ: "אנחנו שבים ומזכירים לכל הצדדים כי לא ניתן שיחזיק אותנו בני ערובה. הנמלים הם צינור החיים שלנו, ואי אפשר להמשיך ולהתנהל באופן חסר אחריות – חייבים לסיים את הסאגה הזו אחת ולתמיד. אנחנו מזכירים כי לא נסבול מצב בו הנמלים מושבתים או חצי מושבתים. הסבלנות שלנו הולכת ופוקעת ולא נהסס להשתמש בכל הכלים שיש בידינו, כולל תביעות אישיות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!