דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלון חסן

פרשת אלון חסן / חיים כץ: יש להחזיר באופן מיידי את אלון חסן לעבודתו בנמל

שר העבודה והרווחה, כץ: "מהרגע שנקבע על ידי שופט מחוזי כי אלון חסן זכאי, לא ייתכן שיהיה בגדר 'מורשע' על ידי הנהלת הנמל" | ביום ראשון הודיעה פרקליטות המדינה כי תערער על זיכויו של חסן מכל האישומים נגדו

שר העבודה והרווחה חיים כץ ואלון חסן (צילום ארכיון: פלאש 90).
שר העבודה והרווחה חיים כץ ואלון חסן (צילום ארכיון: פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לצד החלטת הפרקליטות להגיש ערעור על זיכוי של אלון חסן, קרא היום (שלישי) שר העבודה והרווחה חיים כץ, יו"ר ועד התעשייה האווירית בעברו, להחזרתו המיידית של אלון חסן לעבודתו בנמל.

"בשבועות האחרונים בבית הדין לעבודה בבאר שבע מתנהל דיון בשאלה אם ראוי ונכון שאלון חסן יוחזר לעבודה בנמל אשדוד. לי אין ספק, הזכות של חסן לחזור כרגע, באופן מיידי לעבודה בנמל, אינה יכולה להיות מוטלת בספק. חסן זוכה על ידי שופט בבית המשפט המחוזי בפסק דין ארוך ומנומק היטב. זכותו הבסיסית של חסן, זכות חוקתית של כל אדם, לעבוד" כתב, והוסיף: "זה לא משנה אם הנהלת נמל אשדוד טוענת כי ההסכם הקיבוצי אומר כך או אחרת, מהרגע שנקבע כי אלון חסן זכאי, על ידי שופט מחוזי, לא ייתכן שיהיה בגדר 'מורשע' על ידי הנהלת הנמל. יוחזר חסן לעבודתו בנמל לאלתר".

ביום ראשון הודיעה המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה כי תערער על זיכויו של חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי הציוד המכני בנמל אשדוד, ודוד חסן, בן דודו. חסן אשר הואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות נוספות, זוכה מכל האישומים על ידי השופט יואל עדן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. הערעור שהוגש אינו מבקש לסתור את העובדות בהן הכיר בית הדין, אלא לטעון כי במעשים הנובעים מהן קיים יסוד פלילי.

בית הדין לעבודה בבאר שבע קבע גם כי הנהלת הנמל רשאית להמשיך את השעייתו של חסן מעבודתו והרחקתו מן הנמל, עד לסיום הליך הערעור נגדו ולמתן פסק דין חלוט בעניינו. חסן עצמו הודיע עוד טרם הגשת הערעור, כי במידה ויוגש בכוונתו לפנות בנושא לבג"ץ.

כנגד כץ עצמו, אשר כיהן בעברו כיו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, וכנגד בנו אשר נבחר לאחרונה לתפקיד, התנהלה חקירה משטרתית שבסופה המליצה המשטרה על העמדתם לדין בגין קבלת דבר במרמה וסחיטה באיומים.

ההסתדרות הכללית עצמה טרם התבטאה באופן רשמי בסוגיית החזרתו של חסן לעבודה, זאת על אף שחלק מועדי העובדים בנמל המיוצגים בה, הבהירו כי הם תומכים בהשבתו לעבודתו. בתוך כך פועל חסן עצמו בניסיון למצב מחדש את מעמדו בקרב עובדי הנמל, ומצהיר כי בכוונתו לפעול להעברתם לארגון העובדים המתחרה 'ההסתדרות הלאומית'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!