דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שדרות

הדרום החם / לאחר הירי על שדרות: צה"ל תקף הלילה מטרות חמאס ברצועת עזה

מטוסי חיל האוויר תקפו ארבעה מבנים ותשתיות טרור, וכן שלושה יעדים במתקן לייצור אמצעי לחימה | בכיר חמאס הודה אתמול: "50 מההרוגים ביומיים האחרונים הם פעילי הארגון"

תקיפה ישראלית בעזה. ארכיון (צילום: AP)
תקיפה ישראלית בעזה. ארכיון (צילום: AP)
שי ניר

לאחר ירי המקלעים על שכונת מגורים בשדרות, תקפו הלילה (חמישי) מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר: "במתחם צבאי נתקפו ארבעה יעדים שונים, בהם מבנים ותשתיות טרור. כמו כן, במתקן לייצור אמצעי לחימה נתקפו שלושה יעדים נוספים. התקיפה בוצעה בתגובה לירי מקלע כבד לעבר העיר שדרות ומספר אירועי ירי לעבר חיילי צה"ל במהלך היום. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המתבצעות מעזה כנגד אזרחי ישראל וריבונותה. צה"ל נחוש להמשיך ולממש את משימותיו ולהבטיח בטחון ותחושת בטחון לתושבי ישראל".

ירי מקלעים לעבר בתים בשדרות (צילום: אופיר ממן).
ירי מקלעים לעבר בתים בשדרות (צילום: אופיר ממן).

לאחר יומיים עקובים מדם בצד הפלסטיני של הגבול הדרומי, הגיע אתמול המתח גם לשדרות. ירי מקלעים מרצועת עזה פגע אתמול במספר בתים בעיר, ולמרבה המזל לא היו נפגעים. מוקדם יותר תקף צה"ל באמצעות טנק עמדת חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי שבוצע לעבר חיילים. גם באירוע הזה לא היו נפגעים. דובר צה״ל מסר כי צה"ל רואה את האירוע בחומרה ואת ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש בשטח הרצועה וממנה.

מעיריית שדרות נמסר לאחר הירי: "לפני זמן קצר בוצע ירי לעבר כלי טייס של צה"ל. קליעים פגעו במספר בתים בשדרות. אין נפגעים, נגרם נזק קל לבתים. עובדי העירייה נמצאים במקום ונותנים מענה ראשוני למקום יחד עם כוחות הביטחון וההצלה."
בעירייה מבקשים מהתושבות והתושבים החשים צורך – לפנות אל מרכז חוסן, ולקבל טיפול דרך המוקד העירוני במספר *8516".

הפרות הסדר ברצועה עזה 15 במאי (צילום: דו"צ)
הפרות הסדר ברצועה עזה 15 במאי (צילום: דו"צ)

מוקדם יותר הודה בכיר חמאס כי 50 מתוך 62 ההרוגים ביומיים האחרונים בגבול רצועת עזה הם פעילי חמאס. סלאח אל-ברדוויל, חבר הלשכה המדינית אמר את הדברים בריאיון טלוויזיוני לתקשורת הפלסטינית. אל-ברדוויל אמר את הדברים לאחר שנשאל אם חמאס שולח את הצעירים למות למען הון פוליטי. אחד מההרוגים הוא בנו של עבד אל-עזיז א-רנטיסי, ממייסדי חמאס, ואחר הפצועים הוא בנו של איסמעיל הנייה.

צה"ל הצליח אתמול להפריך את טענות הפלסטינים על הרג ללא אבחנה, כשהטיל ספק בידיעה על מות תינוקת משאיפת גז שנורה בידי חיילי צה"ל. "ספק בסיסי באמינות הודעת משרד הבריאות של חמאס אודות מות התינוקת ברצועת עזה משאיפת גז מדמיע. יש בידינו מספר עדויות שמטילות ספק באמינות ההודעה", כתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו דובר צה"ל בשפה הערבית רב-סרן אביחי אדרעי.

טקס פתיחת השגרירות של גואטמלה בירושלים, 16 במאי 2018 (Marc Israel Sellem/POOL)
טקס פתיחת השגרירות של גואטמלה בירושלים, 16 במאי 2018 (Marc Israel Sellem/POOL)

מעל להכל עומדת העברת השגרירות האמריקאית, זו הגואטמלית אתמול, לירושלים. מהלכים אלו מחזקים את עמדת ישראל במישור הבינלאומי, למרות החרמת הטקס האמריקאי על ידי מרבית מדינות אירופה והחזרת השגריר הישראלי מטורקיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!