דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: מהראן ראדי רושם אליפות שלישית בבאר שבע ושישית ברציפות

המאמן נועם כץ מצעיד את מטה אשר לתואר אליפות חמישי בכדורעף | השופט שהרחיק בלי סיבה את השוער במהלך דו-קרב הפנדלים | ההתאחדות הארגנטינאית שמחלקת חוברת שוביניסטית לטסים למונדיאל

שחקן הפועל באר-שבע מהרן ראדי (צילום: Botend / ויקיפדיה).
שחקן הפועל באר-שבע מהרן ראדי (צילום: Botend / ויקיפדיה).
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח בקבלנות: מהראן ראדי

יאיר צוקר

האליפות של הפועל באר שבע היא גם אליפות מאוד מיוחדת לשחקן אחד שכבר הפך להיות שם נרדף לאליפות. למרות שבעונה הזאת מהראן ראדי לא היה שחקן מרכזי בקבוצה, הוא נתן לה הרבה מנהיגות וניסיון ובנוסף, כבש שני שערים ושני בישולים. הזכייה השלישית של הפועל באר שבע באליפות היא גם השלישית של ראדי במועדון ומצטרפת לשלוש הזכיות הרצופות עם מכבי ת"א, כך שלראדי יש שש אליפויות ברציפות! השחקן בן ה-35 שזכה כל שנה באליפות מאז עונת 2012/13, יצר שיא חסר תקדים ועקף את מיכאל זנדברג ואריק בנאדו, שזכו בחמש אליפויות ברציפות, שלוש עם מכבי חיפה ושתיים עם בית"ר ירושלים. 

מנצח וחי את המשחק: נעם כץ

צור רוזנצוויג

אליפות הארץ בכדורעף חזרה השבוע אל הצפון המערבי כשקבוצת הכדורעף של הפועל מטה אשר עכו ניצחה במשחק האחרון בסדרת הגמר את מכבי תל אביב, האלופה היוצאת ב"סוויפ" צמוד של 0:3, (22:25, 23:25, 24:26), ובניצחון 0:3 בסדרה בכללי. בנוסף זכתה הקבוצה מוקדם יותר השנה בגביע המדינה לאחר שגם שם ניצחה את אותה מכבי תל אביב ובכך סיימה את עונת 17/18 בדאבל יוקרתי. מי שאמון על הקבוצה כבר מספר רב של שנים הוא המאמן המקומי נעם כץ, יליד המועצה, שחי ונושם את המשחק וגם היה שחקן בעצמו.

Posted by ‎איגוד הכדורעף הישראלי – Israeli volleyball association‎ on Thursday, May 10, 2018

לאחר שבשנה שעברה הפסידה הקבוצה את תואר האליפות, הבינו כץ וחבורתו את המצופה מהם השנה ובזכות תצוגת משחקים עקשנית ומלאת תאוות ניצחון והשתפרות, זכו להצלחות באירופה עם ניצחונות יפים וכאמור גם בזירה המקומית עם תואר אליפות חמישי של כץ עצמו שמתווסף לשש פעמים בהן זכתה הקבוצה תחת הדרכתו בגביע המדינה ובתואר אליפות 14 בכללי שמשווה את השיא ההיסטורי של הפועל מעפיל. מתחת לאפינו מתגלה סיפור יפהפה על מאמן גדול ועלינו רק להמשיך לעקוב אחריו ואחרי האתגרים החדשים שהוא בוחר לעצמו בקריירה הספורטיבית, ולהנות מכך שזכינו.

מפסיד את הפנדלים: השופט זבוניאק פרוסקה

ליאור ברטל

ביום שני נערך משחק רבע הגמר באליפות אירופה עד גיל 17 בין נבחרות הולנד ואירלנד. לאחר שהמשחק הסתיים בתיקו 1:1, שתי הקבוצות הלכו לבעיטות הכרעה. במהלך הבעיטה האחרונה של נבחרת הולנד, הצליח שוער נבחרת אירלנד דויד קורקולנד להדוף את הפנדל של הולנד, אך מיד לאחר העצירה הודיע השופט שהשוער הפר את החוק ויצא מקו השער לפני הבעיטה, באופן טבעי השופט זבוניאק פרוסקה הצ'כי הצביע על ביצוע הבעיטה מחדש. אבל הוא לא הסתפק בביצוע הבעיטה, אלא גם החליט באופן תמוה להרחיק את שוער הנבחרת בכרטיס צהוב שני. צריך לציין שאין לזה שום תקדים בעולם הכדורגל ואין שום סיבה הגיונית להרחיק את השוער במהלך הבעיטה האחרונה בבעיטות הפנדלים. בגלל שאלו היו כבר בעיטות הפנדלים לא היה ניתן לעשות חילוף ומי שנכנס במקום השוער היה שחקן ההגנה אויסן מקניט שכמובן לא הצליח להדוף את הבעיטה החוזרת שהביאה לנבחרת הולנד את הניצחון במשחק והעלתה אותה באופן בזיוני לחצי הגמר. מה שיותר מכעיס בסיפור הזה שהשוער ההולנדי עשה זאת גם במהלך הבעיטות של נבחרת אירלנד אך רק הוזהר פעמיים ולא נשרק נגדו פנדל נוסף והוא לא קיבל כרטיס מסוג כלשהו.

מפסידה: התאחדות הכדורגל הארגנטינאית

יאיר צוקר

פחות מחודש לפתיחת המונדיאל ברוסיה, החליטה ההתאחדות הארגנטינית לחלק לנוכחים בוועידה שנערכה עבור שחקנים, מנהלי קבוצות, טכנאים ועיתונאים שטסים לרוסיה למשחקי המונדיאל, מדריך בשם "השפה והתרבות הרוסית", עד כאן נשמע דבר יפה. אולם, במדריך הופיע גם פרק לא הולם המוקדש לגברים שרוצים להתחיל עם הנשים הרוסיות. הפרק פותח בשורה "כך תתחילו עם נשים רוסיות" ובו תיאורים פוגעניים על אופיין של הנשים הרוסיות. כאשר החלו להבחין בתגובות הקהל לטקסט, חברי ההתאחדות אספו את החוברות והחזירו אותן מאוחר יותר ללא אותו פרק שערורייתי. הגיע הזמן שתופעות כאלו יפסיקו להיות לגיטימיות בכדורגל ושכולנו נהנה ממונדיאל ספורטיבי בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!