דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מועצת זכויות האדם של האו"ם

לחץ בינלאומי / מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה חקירה עצמאית להפגנות בעזה

29 מדינות תמכו בהצעת ההחלטה שאושרה, ארה"ב ואוסטרליה היו היחידות להתנגד | יו"ר המועצה, זייד ראאד אל-חוסיין: "העזתים כלואים מלידתם עד מותם" | במשרד החוץ הישראלי הגיבו בזעם: "המטרה של המועצה איננה חקר האמת אלא  פגיעה בזכותה של ישראל להגנה עצמית"

הפרות הסדר ברצועה עזה 15 במאי (צילום: דו"צ)
הפרות הסדר ברצועה עזה 15 במאי (צילום: דו"צ)
שי ניר

מועצת זכויות האדם של האו"ם הורתה הערב (שישי) לפתוח באופן מיידי בחקירה עצמאית של הרג המתפרעים במהומות ברצועת עזה. 29 מדינות תמכו בפתיחת החקירה, 14 נמנעו, ארצות הברית ואוסטרליה התנגדו להצעה.

בין המדינות שתמכו בהקמת הוועדה היו ערב הסעודית, מצרים, עיראק, בלגיה, ספרד, סין, מקסיקו וניגריה. בין הנמנעות היו בריטניה, גרמניה, הונגריה, גיאורגיה, יפן, אתיופיה, קניה, פנמה וקוריאה הדרומית.

תוצאות ההצבעה במועצת זכויות האדם של האו"ם בנושא ועדת חקירה לאירועים בעזה. (צילום: משרד החוץ)
תוצאות ההצבעה במועצת זכויות האדם של האו"ם בנושא ועדת חקירה לאירועים בעזה. (צילום: משרד החוץ)

 

"אין חדש תחת השמש. הארגון שקורא לעצמו המועצה לזכויות אדם שוב הוכיח שהוא גוף צבוע ומוטה שמטרתו לפגוע בישראל ולגבות טרור, אך הוא בעיקר הוכיח שהוא לא רלוונטי" מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "ישראל דוחה בתוקף את ההחלטה שהתקבלה על ידי רוב אוטומטי אנטי-ישראלי, שתוצאותיה ידועות מראש. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה וחייליה כפי שמקנה לה זכותה להגנה עצמית".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה להחלטה כי "ישראל דוחה לחלוטין את החלטת מועצת זכויות אדם, שהוכיחה שוב שהיא גוף בעל רוב אנטי ישראלי אוטומטי בה שולטים הצביעות והאבסורד. תוצאות ועדת החקירה עליה החליטה המועצה ידועות מראש והוכתבו בנוסח ההחלטה עצמה. ברור לכל שהמטרה של המועצה איננה חקר האמת אלא  פגיעה בזכותה של ישראל להגנה עצמית ודמוניזציה ייחודית למדינה היהודית".

עוד הוסיפו כי "למדינת ישראל מערכת משפטית עצמאית ומקצועית, שכבר החלה בבדיקת ההתרחשויות בעזה, כנהוג, והיא דוחה את הניסיון לכפות מנגנון חיצוני שנעשה ממניעים פוליטיים פסולים. ישראל תמשיך להגן על עצמה ועל אזרחיה מול טרור וגופים בינ"ל שמנסים לפגוע בזכותה להגן על עצמה מפני הטרור".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר כי "העובדה שההחלטה המבישה הזו עברה גם לאחר שבכירי החמאס הודו שהרוב המוחלט של ההרוגים הם טרוריסטים, מוכיחה שוב כי אין דבר שמניע את המועצה מלבד שנאת ישראל. ביום שבו המועצה תחקור את פשעי המלחמה של החמאס היא תוכל להיקרא מועצת זכויות האדם".

שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם היא הכל חוץ מזכויות אדם. היא צבועה, מעודדת טרור, תומכת באיסלאם הקיצוני ביותר. זכויות אדם לא מזיזות לה".

במהלך הדיון תקף יו"ר המועצה זייד ראאד אל-חוסיין את ישראל ואמר כי היא מפרה בשיטתיות את זכויות האדם של הפלסטינים, וכי 1.9 מיליון תושבי הרצועה "כלואים בשכונת עוני רעילה מלידתם ועד מותם". הוא הוסיף כי "האירועים המזעזעים האחרונים לא הפכו אף אחד מהצדדים ליותר בטוח. סיימו את הכיבוש – והאלימות וחוסר הביטחון ייעלמו ברובם".

מפגינים פלסטינים בחאן-יונס שברצועת עזה, 14.5.18 (צילום: Mustafa Hassona/Anadolu Agency/Getty Images).
מפגינים פלסטינים בחאן-יונס שברצועת עזה, 14.5.18 (צילום: Mustafa Hassona/Anadolu Agency/Getty Images).

שגרירת ישראל במועצה, אביבה רז שכטר, אמרה במהלך הדיון כי ישראל מנסה לצמצם את מספר הנפגעים בהפגנות, והאשימה את חמאס בשימוש במגנים אנושיים. לדבריה, "הדיון במועצה הוא הצורה הגרועה ביותר של האובססיה האנטי-ישראלית. אנחנו לא רואים את אנשי עזה כאויבינו, וישראל מתחרטת מאוד על כל אובדן חיים של אזרחים. ישראל התנתקה מעזה באופן חד-צדדי. אין בעזה שום כיבוש, זה מיתוס".

עוד אמרה כי "לקח ארבע שנים למועצה הזאת כדי לחזור למצב של אובססיה האנטי ישראלית. הקריאה לוועדת חקירה, שוב מונעת ממניעים פוליטיים ולא תשפר את המצב בשטח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!