דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל ישראלי / ארגון השחקנים הודיע על השבתת ליגת הכדורסל: "הענף נמצא בצומת קריטי"

אחרי שהמשא ומתן בין הארגון לבין מנהלת הליגה על החוק הרוסי לא נשא פרי, הודיע הארגון כי ישבית את מחזור המשחקים הקרוב | המנהלת, מצידה, מאיימת לסיים את העונה באופן מיידי

נבחרת ישראל כדורסל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל כדורסל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

דרמה בכדורסל הישראלי: אחרי שהמשא ומתן שניהל מזה שבוע וחצי עם מנהלת הליגה נקלע למבוי סתום, הודיע היום (שישי) איגוד השחקנים על שביתה כללית החל ממחזור המשחקים הבא, שאמור היה להיערך ביום שני הקרוב. השביתה תמנע למעשה את קיום המחזור האחרון של העונה, וכעת מאיימת המנהלת לסיים את העונה באופן מיידי.

במכתב ששלח ליו"ר המנהלת לשמואל פרנקל, כתב יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון כי "כידוע לך היטב, בשבועות האחרונים מתנהל מו"מ קיבוצי לחידוש ההסכם בין הצדדים משנת 2013 הנוגע, בין היתר, למכסת השחקנים בעלי נתינות זרה שניתן יהיה לשתף בעונות הבאות בליגת העל בכדורסל. ב-2.5.2018 הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה ושביתה וזאת כתוצאה מכך שהמו”מ לעיל נקלע למבוי סתום. בתקופת הצינון בת 15 ימים ומיום הכרזת הסכסוך לעיל ניהלו נציגי השחקנים ונציגי המנהלת מו"מ לחידוש הסכם 2013, אך המו”מ לא נשא פרי. בשל המבוי הסתום אליו נקלע המו"מ וככל שלא יושגו הסכמות ברגע האחרון, הרי שבהסתמך על ההכרזה לעיל –החל מיום שני ינקטו השחקנים בהנחיית הארגון וההסתדרות בצעדים ארגוניים שונים, שאינם שביתה מלאה. בהתאם לכך, הונחו השחקנים שלא להופיע למשחקי מחזור 33 של הליגה הסדירה. הנחיות לגבי צעדים אירגוניים נוספים יינתנו בעתיד, בהתאם להתפתחות המו"מ הקיבוצי. אין באמור במכתב זה ובמה שלא נכתב בו, כדין להוות השתק ו/או ויתור ו/או סעד העומדים לשחקנים ו/או לנציגותם".

ארגון השחקנים מכריז על השבתת ליגת הכדורסל, 18 במאי 2018
ארגון השחקנים מכריז על השבתת ליגת הכדורסל, 18 במאי 2018

הישיבה האחרונה בין הצדדים התקיימה ביום רביעי, במהלכה לא הצליחו להגיע להסכמה סביב לב המחלוקת: חתימה על הסכם חדש שיחליף את "החוק הרוסי" הנהוג היום בכדורסל הישראלי.

בעוד במנהלת מעוניינת להאריך את החוק הקיים בשנה נוספת ורק לאחר מכן להגיע להסכם חדש, ארגון השחקנים דורש לחתום על הסכם רב-שנתי שיחול כבר מהעונה הקרובה, ויתייחס לגל המתאזרחים ששוטף את הכדורסל הישראלי. מאז יום רביעי לא נפגשו הצדדים להמשך השיחות,  ואחרי התייעצות עם עורכי דינם החליטו השחקנים, כאמור, הכריז על על שביתה.

"כל המהלכים שאנחנו עושים הם בהתאם לחוק" מסר אלון, "המטרה היא להגיע להסכמות לפני המחזור האחרון ולא להגיע לשביתה. הסכמות חייבות להיות לפני. הכדורסל הישראלי נמצא בצומת קריטי שבו יוחלט האם גל הזרים והמתאזרחים, שלא משלמים עליהם כמעט מיסים, ששוטף אותנו ימשיך או שפנינו לקראת עתיד טוב יותר לאלפי הילדים בבתי הספר לכדורסל שחולמים להגיע ולשחק בליגת העל".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!