דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דעות

סערת ההפגנות בחיפה / "ג'עפר פרח הוא פטריוט ישראלי, גם אם ישראל שהוא רוצה שונה משלי"

הפעיל החברתי אבי דבוש שמכיר את ג'עפר פרח ומשתף עמו פעולה כבר 10 שנים, חושב שמעצרו השנוי במחלוקת צריך להדליק נורת אזהרה לכולנו | דעה

ההפגנה בחיפה אמש (דוברות המשטרה)
ההפגנה בחיפה אמש (דוברות המשטרה)
אבי דבוש
אבי דבוש
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

את ג'עפר פרח, מנכ"ל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל שהשתחרר הבוקר ממעצר, אני מכיר כבר למעלה מעשור. אולי מהרגע הראשון שהגעתי לשתיל, היה ברור שהוא, באופן אישי, ומוסווא, הם שותפים בכירים לכל מהלך אקטיביסטי משמעותי בחברה הערבית בישראל. הוא היה שותף מרכזי להקמת והובלת הקואליציה למאבק בגזענות, שזכיתי ללוות במשך שנים. הקואליציה שמה דגש קפדני על עבודה עם קהילות מזרחיות, יוצאי אתיופיה, דוברי רוסית, נשים וערבים. מוסווא, בייסודו והנהגתו, הפכו לבעלי ראייה רחבה על החברה הישראלית וכלי לקידום שוויון, באמצעים מדיניים, כלכליים ועוד. ג'עפר הוא שותף ומנהיג פלסטיני ראוי. יש לציין כי לא מדובר בשותף נוח. הוא היה שותף מרכזי למסמכי החזון, שהיו קשים גם לשמאל הציוני.

השבחים לג'עפר רלוונטיים כשבוחנים את מעצרו השנוי במחלוקת. משטרת ישראל בחרה לעצור ביום שישי בערב, בלב חיפה, מנהיג אזרחי פלסטיני מוכר, שאין כל ספק שתרם ותורם לחיים המשותפים בישראל. בעיני, ג'עפר הוא פטריוט ישראלי, גם אם ישראל שהוא רואה בעיני רוחו לא תואמת לחלוטין את הדמיון שלי.

אבל, הסיפור לא נגמר כאן. לאחר המעצר המיותר והעיכוב, הגיע ג'עפר לבית החולים עם ברך שבורה, וזאת לאחר שאין ספק שכאשר נעצר, היו שתי רגליו בריאות לחלוטין. מכאן, יש עדיין שמועות ואיפול של המשטרה סביב הפרטיים המדוייקים, אבל התמונה המצטיירת איננה מתקבלת על שום דעת, ובוודאי לא לא התנהלות המשטרה מסביב לעניין.

נתחיל שוב: בערב שבת נאספו פעילים חיפאים, ערבים ויהודים, למחות על ההרג בעזה. ההפגנה הסתיימה עם עשרות עצורים, ועם מעצר וכנראה תקיפה של מנהיג אזרחי בולט. המקרה המתגלגל הזה (ג'עפר עודו במעצר) חייב להחריד אותנו. חופש המחאה והביטוי ספגו פגיעה, וגם היכולת, באופן ספציפי, לבקר את ממשלת ישראל משמאל.

בצהריים של אותו יום שישי, עמדתי עם מאות מפגינים בצומת יד מרדכי. קראנו לשיקום תשתיות בעזה וקידום הסדר. קראנו להפסיק מידית בדרך הכוחנית, המביאה להרג וסבל, בעזה אבל גם בעוטף עזה. הותקפנו על ידי מפגיני ימין. המשטרה, בתגובה, החליטה להזיז אותנו דווקא… ולעצור שני מפגינים שלנו. קומץ מפגיני הימין, שחלקו תועד תוקף באלימות מפגינים, בשבועות קודמים, זכו להגנת המשטרה.

אני מתעקש להיות אופטימי. ברור שהמסר, שזעקנו כמעט לבד מאז צוק איתן, מחלחל. יותר ויותר ישראלים, כולל שרים בממשלה, מדברים על פתרונות, הקלות והסדרים בעזה. אני אופטימי, כי עדיין יש חופש ביטוי וגם בחיפה יפגינו שוב הערב, ונקווה שללא עצורים ונפגעים. אני כואב, כי משהו רע מאוד עובר עלינו. והרוח הרעה נושבת בממשלה שלנו ובמשטרה שלנו. אין דרך מלבד לחשוף, לזעוק ולעמוד לצד הנפגעים. אין דרך מלבד לדרוש: שחרור מיידי לג'עפר פרח וחקירה נוקבת לשוטרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!