דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סין

כלכלה עולמית / שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוחין: "התקדמות משמעותית במו"מ עם סין"

לאחר מספר שבועות של מלחמה תודעתית, והצהרות לוחמניות של שני הצדדים - נראה כי מלחמת הסחר בין המעצמות ארה"ב וסין תצטרך להמתין | צוותים כלכליים של שתי המדינות הגיעו להסכמות שונות לגבי היקף הסחר

שר האוצר האמריקאי מנוחין בפגישה עם סגן ראש ממשלת סין בנושאי היחסים הכלכליים בין ארה"ב לסין. יולי 2017 (AP Photo/Jacquelyn Martin)
שר האוצר האמריקאי מנוחין בפגישה עם סגן ראש ממשלת סין בנושאי היחסים הכלכליים בין ארה"ב לסין. יולי 2017 (AP Photo/Jacquelyn Martin)
יונתן קירשנבאום

שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוחין אמר היום (ראשון) כי ארה"ב וסין יקחו צעד אחורה מאיומי מלחמת הסחר, אחרי יומיים של "התקדמות משמעותית" במו"מ. "אנחנו שמים את מלחמת הסחר בהשהייה" אמר מנוחין.

על אף העובדה שסין לא הסכימה לצמצם את העודף המסחרי מול ארה"ב בכמות מוגדרת, אמר מנוחין כי הצוות האמריקאי הצליח להגיע למספר התחייבויות על המסגרת להורדת הגירעון המסחרי האמריקאי בטווח הארוך. המסגרת כוללת הרחבת רכישות מוצרי החקלאות האמריקאי בהיקף גדול והכפלת היקף רכישת מוצרי אנרגיה  אמריקאים.

בעקבות הההתקדמות במו"מ, אמר שר האוצר שממשל טראמפ הסכים להשהות את הצעדים המתוכננים נגד סין. אחד הצעדים המתוכננים היה הטלת מכסים על מוצרים סיניים בשווי של 150 מיליארד דולר, כשסין הבטיחה להגיב למהלך בהתדרדרות שאיימה להפוך למלחמת סחר של ממש.

גם מנוחין וגם לארי קלדאו, ראש המועצה הכלכלית הלאומית, אמרו שעל אף העובדה שסין סירבה לדרישה האמריקאית – הורדת העודף המסחרי של סין מול ארה"ב ב-200 מיליארד דולר, הסינים כן הסכמו למספר צעדים שיובילו לאורך זמן להורדת הגירעון המסחרי של ארה"ב מול סין.

מנוחין אמר כי ההסכמות אליהן הגיעו שתי המדינות יובילו לעלייה של 35%-40% במכירות מוצרים חקלאיים אמריקאים לסין השנה, והוסיף כי ההסכם עשוי להוביל לעלייה משמעותית גם בהיקף מכירת מוצרים אמריקאיים נוספים לסין.

עם זאת, בהצהרה המשותפת לא נאמר בדיוק כמה צפויה להיות הגדילה בהיקף המסחר. קדלאו התראיין היום בטלויזיה האמריקאית ואמר כי יעד ה-200 מיליארד "מעניין מאד את הנשיא" וכי הצוותים האמריקאים והסיניים השתמשו בנתון זה כ"הערכה גסה".

בשנה שעברה עמד הגירעון המסחרי האמריקאי עם סין על שיא של 375 מיליארד דולר. מומחים לסחר עולמי אמרו כי ישנו סיכוי קלוש שסין תסכים ליעד קונקרטי להורדת העודף המסחרי, אבל בירכו על הצלחת המו"מ בהרגעת האיומים על מלחמת סחר. "יש סבירות גבוהה שההסכם הזה, חלש ומעורפל ככל שיהיה, ישמש כבסיס טוב לכל הפחות לדחיית המכסים אמר אסוואר פראסד, כלכלן מאוניברסיטת קורנל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!