דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הספורטאיות שהתלוננו נגד רופא נבחרת ההתעמלות יקבלו אות הוקרה

בעקבות הפרשה שהסעירה את עולם הספורט הוחלט בערוץ ESPN להעניק פרס למתעמלות שהתלוננו נגד הרופא המורשע ד"ר לארי נאסר | "אנו מכבדים את האומץ של הנשים האלה, אנו עושים זאת כדי להכיר בעוצמת הקולות שלהן"

אלי רייזמן, אחת המתלוננות נגד ד"ר לארי נאסר. ארכיון. (צילום: AP Photo/Jae C. Hong, File)
אלי רייזמן, אחת המתלוננות נגד ד"ר לארי נאסר. ארכיון. (צילום: AP Photo/Jae C. Hong, File)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השבוע הודיע רשת הטלוויזיה ESPN שהספורטאיות שהחליטו להתלונן על ד"ר לארי נאסר רופא נבחרת ארה"ב בהתעמלות אומנותית ואוניברסיטת מישיגן סטיין יזכו לכבוד, כאשר במהלך טקס פרסי 'ESPY – Excellence in Sports Performance Yearly Award' שיתקיים ב-18 ביולי הן יזכו בפרס מיוחד לאומץ על שם ארתור אש.

כזכור, בפרשה שהסעירה את עולם הספורט השנה נחשף שד"ר לארי נאסר, הרופא הראשי של נבחרת ההתעמלות האומנותית של ארה"ב, ניצל את מעמדו ופגע מינית במטופלות שלו כשיותר מ-130 נשים ונערות צעירות התלוננו עליו, ביניהן גם המתעמלת המפורסמת אלי רייזמן, האלופה האולימפית לשעבר וחברתה של סימון ביילס לנבחרת ההתעמלות האמריקאית. נאסר נמצא אשם בנוסף לפגיעה המינית גם בהחזקת 37 אלף תמונות פורנוגרפיות של ילדים על מחשבו. הוא נשפט בחודש שעבר ונגזרו עליו 60 שנות מאסר.

סימון ביילס (במרכז) בעת זכייתה במדליית הזהב בהתעמלות, באולימפיאדת ריו 2016 (Photo by Dave Shopland/BPI/REX/Shutterstock)11 Aug 2016
סימון ביילס (במרכז) בעת זכייתה במדליית הזהב בהתעמלות, באולימפיאדת ריו 2016 (Photo by Dave Shopland/BPI/REX/Shutterstock)
11 Aug 2016

הפרס היוקרתי מוענק כאות הערכה לכל המתלוננות ברחבי ארה"ב שנפגעו או הוטרדו מינית בספורט האמריקאי ועל מנת להעביר להן את ההערכה העצומה של מעניקי הפרס על הצעד הקשה שעשו בעצם הגשת התלונה. בכך התקשורת מאמצת ומחבקת את הספורטאיות האמיצות שבחרו אחרי שנים ארוכות של פגיעה מינית, לקום ולהתלונן נגד ד"ר לארי נאסר.

ד"ר לארי נאסר, לשעבר מאמן הנבחרת האולימפית באתלטיקה של ארה"ב, בשימוע בבית המשפט בו הואשם בתקיפה מינית של מתעמלות, 22 בנובמבר 2017 (צילום: AP Photo/Paul Sancya)
ד"ר לארי נאסר, לשעבר מאמן הנבחרת האולימפית באתלטיקה של ארה"ב, בשימוע בבית המשפט בו הואשם בתקיפה מינית של מתעמלות, 22 בנובמבר 2017 (צילום: AP Photo/Paul Sancya)

אליסון אוברהולט, העורכת הראשית של המגזין של רשת ESPN, אמרה בהודעה לתקשורת: "אנו מכבדים את האומץ של הנשים האלה, אנו עושים זאת כדי להכיר בעוצמת הקולות שלהן וכדי להאיר בזרקור על מה ראוי לעמוד ולהילחם כדי להשיג צדק. הן הראו לנו מה המשמעות האמיתית מאחורי היכולת לדבר כנגד כוחנות ודרך האומץ שלהן הן מייצרות שינוי לדורות הבאים. על-ידי הענקת הפרס לקבוצה שבחרה לדבר, אנחנו מעוניינים גם לכבד את כל אלו ששרדו את ההתעללות".

במקביל, הודיעה אוניברסיטת מישיגן סטייט שהעסיקה את ד"ר לארי נאסר וככל הנראה אפשרה את הפגיעות המיניות הרבות שביצע על-ידי העלמת עין בדרגים הגבוהים ביותר, כי חתמה על הסכם מחוץ לבית המשפט המעניק 500 מיליון דולר פיצויים לנפגעות שהתלוננו כנגד נאסר.

הדירקטוריון חתם על ההסכם בתנאי שנציגיהם של 332 המתלוננות יכירו באופן רשמי שהדירקטוריון של האוניברסיטה לא ניהל מדיניות או היה בעל הכרה בפגיעות המיניות שהתקיימו תחת חסותו הניהולית. ההסכם כולל בתוכו חלוקה של שני סכומים, 425 מיליון דולר יחולקו בין המתלוננות הקיימות כיום, לפי החלטת הארגון התובע המיצג אותן. כאשר עוד 75 מיליון דולר הוענקו תחת ההסכם כדי לפצות מתלוננות נוספות אם יחליטו במהלך השנתיים הקרובות להתלונן על הפגיעה המינית שד"ר נאסר ביצע בהן. ההסכם החתום אינו דורש מהמתלוננות לחתום על הסכם סודיות.

https://twitter.com/OUPresAssoc/status/997163651650981890

המתעמלת לשעבר רייצ'ל דנהולנדר שהייתה הראשונה להתלונן לפני 18 חודשים: "אני מאוד שמחה ממה שהשגנו. אני אסירת תודה על המסר ההיסטורי שמעריך במקצת את הדברים הקשים אותם חוו הנשים האלו. אני גם מאוד מאוכזבת מהחמצת הזדמנות ליצר שינוי משמעותי במדיניות (של המכללות)".

ברייאן ברסלין יו"ר הדירקטוריון של אוניברסיטת מישיגן סטייט יצא בהתנצלות פומבית לאחר החתימה על הסכם: "אנחנו באמת מתנצלים בפני השורדות ומשפחותיהן על מה שהן עברו. אנחנו מעריכים את האומץ שלהן לספר את הסיפור שלהן. אנחנו מבינים שנדרש שינוי בתוך הקמפוס שלנו ובתוך הקהילה שלנו ביחס להגדלת המודעות כלפי תקיפות מיניות ומניעתן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!