דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל ישראלי

כדורגל / בטקס מרגש נפרד אליניב ברדה מקבוצתו, מהאוהדים וממשחק הכדורגל

ברדה נאלץ לפרוש מכדורגל תחרותי בשל אירוע לב שעבר | ברדה: "תמיד נתתי את הלב שלי. זה היה מצחיק וכמעט טראגי, שאותו לב כמעט בגד בי" | האוהדים הניפו שלט ענק עליו נכתב "יום יבוא ונספר עליך לנכדים שלנו"

אליניב ברדה (צילום: Botend מתוך ויקימדיה)
אליניב ברדה (צילום: Botend מתוך ויקימדיה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בקיץ 1988 הצטרף אליניב ברדה למחלקת הנוער של הפועל באר שבע. אתמול (שני), בדקה ה-89 הוא עלה למשחקו האחרון במדים האדומים נגד מכבי נתניה, וסגר בכך מעגל של שלושים שנה על מגרשי הכדורגל, שאת רובם עשה במדי קבוצתו האהובה מבירת הנגב. לפני המשחק נערך טקס מרגש בו נפרדו הקהל, השחקנים ואנשי המועדון מהקפטן והסמל האהוב.

ברדה, אחד הסמלים האחרונים בכדורגל הישראלי, נאלץ לפרוש בסיום העונה בגלל אירוע לב אותו עבר בנובמבר האחרון במהלך אימון הקבוצה. מאז אסרו עליו הרופאים לשחק כדורגל מקצועני ובמועדון חיכו לסיום העונה כדי להיפרד בצורה הטובה ביותר מהקפטן. בימים הקרובים ייפגש ברדה עם הבעלים אלונה ברקת ויקבל תפקיד חדש בצוות המקצועי של המועדון.

אליניב ברדה כיכב במחלקות הנוער של באר שבע ושיחק חמש עונות בקבוצה הבוגרת לפני שעבר בגיל 22 למכבי חיפה ואחר-כך להפועל ת"א. לאחר עונה מוצלחת בהפועל ת"א הצטרף ברדה לליגה הבלגית לקבוצת מרכז הטבלה גנק. בתקופתו הקבוצה הפכה להיות אחת הקבוצות הטובות בבלגיה והצליחה לזכות בשני גביעים ואליפות. ברדה הפך למנהיג הקבוצה וקיבל באופן טבעי את סרט הקפטן הוותיק שמלווה ומדריך את הכוכבים הבלגים הצעירים של המועדון, ביניהם כוכבי העל כיום כמו שוער צ'לסי, טיבו קורטאה; קווין דה ברוינה ממנצ'סטר סיטי וכריסטיאן בנטקה, חלוצה של קריסטל פאלאס.

בקיץ 2013 ברדה החליט בצעד מפתיע לדחות הצעות מהקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי ולחזור למועדון נעוריו שהיה בתהליך של בניה מחדש תחת הבעלים אלונה ברקת. לפני שברדה הגיע לקבוצה היא הצליחה לשרוד בליגה רק במחזור האחרון, ההגעה שלו ושכנוע של מאור בוזגלו להצטרף אליו שינתה את פניה של הקבוצה והחלה את תהליך החזרה לצמרת הליגה.

בחמש העונות בהן שיחק ברדה בהפועל ב"ש הוא היה הלב והנשמה של הקבוצה, הוא שיכנע שחקנים בכירים נוספים להגיע למועדון והפך לקפטן הקבוצה. ביחד איתו הפועל באר שבע הפכה להיות הקבוצה הטובה בליגה כשבחמש העונות האחרונות היא זכתה ב-3 אליפויות, סיימה במקום השני בליגה והעפילה לגמר גביע. הישגים שככל הנראה יהפכו את ברדה לאחד הסמלים הגדולים של הפועל באר שבע בכל הזמנים.

לפני תחילת המשחק נערך טקס מרגש לכבוד פרישתו של ברדה מכדורגל, האוהדים הכינו תפאורה מדהימה ביציעים, שכללה דגלי פריסה ושלטים כמו "אליניב ברדה, יום יבוא ונספר עליך לנכדים שלנו". הפעם הראשונה והיחידה שהאוהדים קיבלו אישור להפעלת המנואלה הייתה נגד בשיקטאש, ואתמול באופן חד פעמי קיבלו שוב אישור.

לטקס עצמו עלו כל השחקנים והצוות בחולצות עם המספר 10 והכיתוב 'ברדה', דבר שגרם לו לבכות מהתרגשות. במהלך הטקס הוקרן סרטון מרגש שהכין ברדה בו הוא מודה לאנשי באר שבע, למשפחתו ולשחקנים איתם שיתף פעולה לאורך הקריירה הארוכה שלו. "אני חייב תודה לכל אחד ואחד מכם. הפאזל המסובך הזה מורכב מהרבה מרכיבים, אבל יש שני מרכיבים בלעדיהם אי אפשר: אהבה וכדור. בזכות הכדור בו התאהבתי בגיל צעיר קרו כל כך הרבה דברים. בזכות האהבה שעטפה אותי הצלחתי להגשים כל כך הרבה חלומות. בלי הכדור לא הייתי יודע להתגבר על מכשולים, לא הייתי ממצה כל כך הרבה רגעי אושר. בלי האהבה והטוב של המשפחה שלי לא הייתי מגלה את העולם ומכיר אנשים טובים, שמכל אחד מהם למדתי".

"הכדור שלח אותי לחיפה, תל אביב ובלגיה. האהבה החזירה אותי לכאן, לבית שלי, לעיר שלי, למועדון שלי, אליכם. תמיד הבנתי שאהבה מנצחת, שהטוב מנצח. כשהגעתי, אלונה ואני אמרנו שאפשר לזכות באליפות, וחשבו שאנחנו הוזים. מעל הכל, הצלחנו להטמיע כאן משהו אחר – אפשר להיות אלופים ולהיות צנועים. תמיד נתתי את הלב שלי. זה היה מצחיק וכמעט טראגי, שאותו לב כמעט בגד בי. הגיע הזמן להגיד לכדור תודה ולשחרר אותו, להגיד לדשא תודה בפעם האחרונה ולהודות שהגיע הזמן. נתתי הכל בכל רגע ורגע, אזכור כל שנייה ושנייה, חזרתי בזכותם, בזכות האהבה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!