דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מירי רגב

החוק הרוסי / בתום הדיון אצל השרה מסתמן: המשך החוק הרוסי לעונה נוספת והקמת ועדה

השרה רגב כינסה מסיבת עיתונאים טרם הפגישה עם נציגי השחקנים, הקבוצות ומנהלת הליגה כדי להבהיר שאף אחד "לא יעשה עליה סיבוביישן" כדבריה | מסתמן: החוק הרוסי ימשיך גם בעונה, כאשר המחלוקת היא לגבי מספר הזרים

שרת הספורט מירי רגב בהצהרה לפני הדיון על שביתת שחקני הכדורסל (צילום: יאיר צוקר).
שרת הספורט מירי רגב בהצהרה לפני הדיון על שביתת שחקני הכדורסל (צילום: יאיר צוקר).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בתום דיון שנערך אתמול (שלישי) אצל שרת הספורט מירי רגב בניסיון להגיע לפשרה בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה בכדורסל, מסתמן שהשביתה תסתיים, והפשרה תהיה המשך החוק הרוסי לעונה נוספת והקמת וועדה משותפת, כאשר סלע המחלוקת הוא לגבי מספר הזרים. במהלך הדיון שמעון מזרחי צעק לעבר איתי שגב: "לא יודע מה הוא עושה פה". ניר אלון בתגובה: "אתה מאיים עליו?". בדיון עלו מספר אפשרויות במטרה להגיע להסכם. לאחר סיום הדיון מתוכננים שחקני הליגה לערוך פגישה בה יקבלו החלטה איזה מן ההצעות לקבל.

במסיבת עיתונאים שכינסה שרת התרבות והספורט מירי רגב, כשאיומי השחקנים עלולים להביא לכך שהליגה לא תשוב לשחק כמתוכנן, אמרה: "יש לנו כוונה שהכדורסל הישראלי יחזור לימי הזוהר שלו – עם שחקנים כחול לבן. שחקנים כחול לבין הם חלק מהמציאות שאי אפשר להתעלם ממנה בספורט הישראלי, בוודאי בכדורסל הישראלי. אני רוצה שאנחנו נצא מכאן היום עם הודעה משותפת – שאומרת לאן אנחנו הולכים, לא רק לגבי החוק הרוסי אלא לגבי בכלל כל סוגיית התמריצים והתגמול של שחקנים ישראלים וכחול לבן. אנחנו רוצים להביא איזשהו פתרון מערכתי".

כזכור בתחילת החודש הכריז ארגון שחקני הכדורסל על סכסוך עבודה, וזאת לאחר שלא הושגו הבנות בפגישה עם מנהלת הליגה לגבי המשך קיומו של "החוק הרוסי", הקובע כי בכל רגע נתון במשחקי הליגה, חייבת כל קבוצה לשתף שני שחקנים ישראלים בהרכב שנמצא על המגרש.

לאחר שהמשא ומתן שניהל איגוד השחקנים מזה שבוע וחצי עם מנהלת הליגה נקלע למבוי סתום. ביום שישי הודיע איגוד השחקנים על שביתה כללית החל ממחזור המשחקים הבא, שאמור היה להתחיל אתמול. השביתה תמנע למעשה את קיום המחזור האחרון של העונה, וכעת מאיימת המנהלת לסיים את העונה באופן מיידי.

נציגי השחקנים בדיון: עידו קוז'יקרו, אבירם זליקוביץ', איתי שגב, נמרוד לוי, אפיק ניסים ורותם ארליך הגיעו יחד עם ניר אלון. יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, הגיע כשהוא מחזיק את צלחת האליפות לעונת 2017-18 ואמר: "אם מחייבים אותנו לסיים את הליגה, אני משאיר את הצלחת אצל השרה. אין לנו שימוש בה". מטעם המנהלת הגיעו: יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי. מנכ"ל המנהלת, עדלי מרכוס, יו"ר האיגוד, עמירם הלוי, יו"ר נס ציונה יניב מזרחי ויו"ר נהריה ניסים אלפסי.

ניר אלון ועידו קוז'יקרו, נציגי ארגון השחקנים (צילום: יאיר צוקר).
ניר אלון ועידו קוז'יקרו, נציגי ארגון השחקנים (צילום: יאיר צוקר).

לאחר שחלקה שבחים לכדורסל הישראלי לדורותיו, אמרה השרה רגב: "ענף הכדורסל הישראלי נמצא במשבר, משבר שאנחנו צריכים לפתור אותו, והאמת צריך להגיד לא נכנסתי למשבר הזה עד לרגע הזה". "ברור לנו לחלוטין שצריך את הסאגה הזו לסיים. בוודאי לא כולם יהיו מרוצים מהפתרון, אבל דבר אחד ברור – כל מי שיושב סביב השולחן הזה אוהב את הכדורסל הישראלי רוצה בהצלחת הכדורסל הישראלי. כדי להגיע להצלחות האלו נצטרך לשבת ביחד ולקבל החלטות, חלקן טובות יותר, חלקן אולי טובות פחות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!