דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / הכוכב החדש של בוסטון בפלייאוף שאף אחד לא ציפה לו

כשטרי רוזייר נבחר לפני שלוש שנים בדראפט על ידי הבוסטון סלטיקס, הקהל שרק בוז לבחירה התמוהה | הלילה, הוא יוביל את הקבוצה במשחק מספר 5 בסדרת גמר המזרח מול קליבלנד וינסה לעלות ליתרון 2:3 ולהמשיך את המסע הלא ייאמן

טרי רוזיר (צילום: Keith Allison / ויקיפדיה).
טרי רוזיר (צילום: Keith Allison / ויקיפדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום רביעי הקרוב יעלו לשחק בהיכל ה"טי די גארדן" בוסטון סלטיקס מול קליבלנד קאבלירס למשחק החמישי ביניהן בסדרה גמר המזרח, כאשר התוצאה כרגע היא 2:2, ושתי הקבוצות יצטרכו להיות במיטבן כדי לנצח 2 משחקים מתוך ה-3 הנותרים ולהעפיל לגמר ליגת ה-NBA.

ה"סלטיקס" יחזרו הביתה למקום הנוח שלהם, בו ניצחו את כל 9 משחקי הפליאוף שלהם העונה ומקווים להשיג את הניצחון העשירי ברציפות שיעמיד אותם במשחק נגיעה מהופעה סנסציונית בגמר הגדול. לאחר פציעתו של הכוכב הגדול קיירי ארוינג ופציעתו בתחילת העונה של הכוכב השני גורדון היוורד, אף אחד לא נתן לקבוצה מעיר השעועית סיכוי לעבור סיבוב אחד בפלייאוף הזה, אבל הקבוצה הצעירה והמטריפה הצליחה לנצח סדרה אחר סדרה עם הופעות הירואיות ומפתיעות.

לסיפור ההצלחה הייחודי של בוסטון סלטיקס יש הרבה מאוד פנים, אחד מהם הוא הרכז בן ה-24 טרי רוזייר השלישי או בשמו בפי אוהדי בוסטון "סקארי טרי". רוזייר הוא הרכז המחליף שאף לא ציפה שיהפוך לשחקן חשוב בקבוצת NBA, כאשר נבחר על ידי בוסטון בדראפט לפני שלוש שנים. האוהדים הכועסים צעקו בוז לבחירה הגרועה שמבחינתם עשה הנשיא דני איינג', אבל איינג', גאון כדורסל, ידע שברוזייר יש כל כך הרבה יותר ממה שהסטטיסטיקה והסקאוטים בכדורסל רואים, טרי הוא פייטר אמיתי, כזה שחושל בשכונות הקשות ביותר שיש בארה"ב והגיע להיות כוכב NBA כנגד כל הסיכויים.

אמא של רוזייר, ג'ינה טוקר, ילדה את הבת הבכורה שלה כבר בגיל 16, טרי נולד שנתיים מאוחר יותר. שני האחים גדלו אם אימם בעיירה ינגסטאון באוהיו, עיירה שהייתה ידועה כמקום עם מקרי הירי הרבים ביותר במדינת אוהיו במשך תקופה מסויימת בשנות ה-90. הוא גדל בגטו במקום מסוכן, כשהיה בן שנתיים אביה של אחותו נרצח ביריות כשהוא יושב במרפסת של בניין הדירות בו הוא חי. בעקבות הרצח, אימו של רוזייר השיגה שלושה אקדחים להגנה עצמית. טרי סיפר בראיון לבוסטון גלובס שכשהיה בן חמש הוא מצא את מצבור הנשקים והחל לשחק איתם, במזל זה לא נגמר באסון. "כשאמרתי שראיתי רובים ואקדחים בבית שלי, אז ראיתי אותם. כך זה היה בסביבה שגדלתי בה ואני הייתי כל כך היפראקטיבי שכל דבר היה יכול לקרות לי".

אביו של רוזייר, טרי רוזייר ג'ונייר היה בן 18 בלבד כשטרי נולד. חודשיים בלבד לאחר מכן נכנס לכלא. במקביל, אחד מבני הזוג לשעבר של ג'ינה החליט לרסס את הבית ביריות. לאחר המקרה העבירה ג'ינה את אחותו הגדולה שסובלת משיתוק מוחין לגור אצל הסבתא בפרברי קליבלנד. יום אחד חזר טרי בוכה מהגן וספר לאימו שהגננת הרביצה לו, בעקבות האירוע הקשה הבינה אימו שגם את טרי צריך לשלוח לסבתא בקליבלנד.  

טרי הקטן לא הצליח להבין למה הוא לא יכול להישאר עם אמא שלו ולאן אבא שלו שוב נעלם. אז את רב הכעס והתסכול שלו הוא הוציא על סבתא שלו. כשהוא הגיע לביתה הוא סירב לפרוק את התיק שלו, בימים הראשונים הוא ישן בתוך שק שינה גדול בו החזיק גם את הבגדים שלו, כדי שאם ירצה לברוח חזרה לאימא שלו, יהיה לו קל יותר עם הבגדים ארוזים. טרי עבר לגור בחדר קטן עם אחותו הגדולה והיה סובל מהתקפי זעם, במהלכם הוא היה חותך את השער לבובות של אחותו והופך את הבית.

כשטרי היה בן שמונה, אביו השתחרר מהכלא כדי לבקר את בנו בפעם הראשונה, זה נמשך רק כשמונה חודשים ואז הוא הוחזר שוב לכלא, הפעם ל-13 שנים בעקבות הרשאה בעבירות של שוד וחטיפה. טרי מספר שהקיץ שבילה אם אביו היה הקיץ הטוב בחייו. לאחר שאביו נשלך חזרה לכלא הוא התחיל להבין שיש משהו לא טוב בסביבה בה הוא גדל, כמה חודשים אחר כך הוא נסע לחגוג אם אמא שלו את חג הודיה ובמהלך החג, אמא שלו ובן דוד שלה הלכו למועדון והבן דוד נקלע לריב במהלכו נורו מספר יריות, הוויכוח פרץ סביב חזרתו של אביו של טרי לכלא ובעיירה נפוצו שמועות שהיורה מתכנן להגיע לביתו של טרי ולרסס את הבית. טרי, יחד עם הסבתא ואחותו הגדולה התחבאו במשך שעות מאחורי הספה בבית עד שהסכנה חלפה.

האירועים הקשים בחייו של טרי גרמו לו להבין שהוא חייב להצליח לצאת מהעולם הנוראי הזה שמשפחתו שקעה בו. "אז הבנתי שסבתא שלי תמיד רק רצתה את הטוב ביותר בשבילי. רק אז הבנתי כמה היא אהבה אותי ורצתה רק להגן עליי". בתחילה הוא החל להתאמן כשהיה לוקח את סל הכביסה ומבלה שעות בזריקת גרביים מגולגלות, אחר כך עבר לשחק במרכז נופש מקומי, כאשר הסבתא הייתה יושבת מחוץ למרכז ומוכרת סודה ונקניקיות בשביל להרוויח קמת כסף כדי לעזור לטרי לרדוף אחר החלום שלו.

רוזייר עבר את הדרך מהצטיינות בתיכון מקומי למכללת לואיוויל ואחרי עונה שניה מרשימה במכללה נבחרת באופן מאוד מפתיע על ידי בוסטון סלטיקס. דני איינג' הנשיא של בוסטון חיפש באותו הדראפט רכז קשוח שיעלה מהספסל וייתן דקות של התלהבות, הגנה חזקה ויכולת קליעה מקו השלוש. הוא ראה את קורות החיים של רוזייר והחליט להזמין אותו לשיחה עם הצוות הפסיכולוגי שבוחן את השחקנים לפני הדראפט. בעקבות השיחה והאימונים הצוות הפסיכולוגי והמקצועי אמר לאיינג' כי זה בדיוק חומר השחקנים שהוא מחפש, החומר ממנו האגדות של בוסטון סלטיקס עשויות. שחקנים שבאים מלמטה ומביאים את הקשיחות המנטלית ורוח הלחימה לתוך המגרש.

השנתיים הראשונות של רוזייר בליגה היו בינוניות מינוס עם ממוצע 5.5 בלבד בעונה השנייה. העונה, הוא החל לקבל באופן הדרגתי את המפתחות לקבוצה, כאשר הוא משתדרג מ-9.6 נקודות ו-2.9 אסיסטים בינואר ל-15.5 נקודות ו-3.5 אסיסטים בחודש פברואר לצד קיירי ארווינג כרכז מחליף. לאחר פציעתו של ארווינג הוקפץ לחמישיה הראשונה והעמיד ממוצעים מעולים בחודש מרס עם 17.2 נק' ו-4.2 אס'.

במהלך הפליאוף, רוזייר הפך לאחד הנשקים הטובים ביותר של בוסטון הפצועה עם ממוצעים מדהימים של 17.1 נק' , 5.8 אס' ו-5.4 רב' כל זה ב-36.6 דק'. כמו רוב צעירי בוסטון, גם רוזייר מתעלה על עצמו במהלך המשחקים במגרש הביתי עם ממוצעים של 20 נק' ב-46.2% מהשדה ו-45.5% מדהימים מקו השלוש. ההתפוצצות שלו במשחקים בסדרה מול מילווקי העניקו לו את הכינוי "סקארי טרי" שמגיע משום מקום ומתפוצץ על הקבוצה היריבה. במהלך העונה והפלייאוף הזה הוכיח רוזייר את עצמו כרכז פותח לגיטימי בקבוצת NBA, עכשיו רק נותר לו לתת עוד כמה הופעות מפחידות נוספות כדי לנצח את הקבוצה החזקה מקליבלנד ולהיות הראשון שמדיח את המלך לברון מכס המלכות לראשונה מאז 2011.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!