דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה הממשלתית לאיכות הסביבה

חברה ועבודה / משהו מסריח: עובדי החברה הממשלתית לשירותי איכות הסביבה שובתים הבוקר

150 עובדים בחברה הודיעו כי במסגרת השביתה לא יבצעו קליטה, השמדה והטמנה של פסולת מסוכנת בנאות חובב | העובדים טוענים כי החברה שילמה בונוסים רק לעובדים ששברו שביתה בחודש מרץ האחרון | החברה מכחישה ופנתה לביה"ד בדרישה לעצור השביתה

  • שביתת עובדי נאות חובב (באדיבות ההסתדרות במרחב נגב)
    שביתת עובדי נאות חובב (באדיבות ההסתדרות במרחב נגב)
  • שביתת עובדי נאות חובב (באדיבות ההסתדרות במרחב נגב)
    שביתת עובדי נאות חובב (באדיבות ההסתדרות במרחב נגב)
  • שביתת עובדי נאות חובב (באדיבות ההסתדרות במרחב נגב)
    שביתת עובדי נאות חובב (באדיבות ההסתדרות במרחב נגב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי החברה הממשלתית לשירותי איכות הסביבה פתחו הבוקר (ד') בשביתה במסגרתה לא יבצעו קליטה, השמדה והטמנה של פסולת מסוכנת באתר החברה בנאות חובב, זאת למעט במקרי חירום דחופים בלבד. על פי העובדים, השביתה היא תגובה לגרירת רגליים במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי וניסיון לפגוע בעבודה המאורגנת בחברה. החברה לשירותי איכות הסביבה היא חברה ממשלתית האחראית על קליטת, השמדת והטמנת כל הפסולת המסוכנת מרחבי המדינה.

הנהלת החברה פנתה בשעה האחרונה לביה״ד לעבודה בבקשה שיורה לעובדי החברה לפתוח את שערי המפעל ולאפשר קליטת חומרים מסוכנים על ידי העובדים שאינם מיוצגים באמצעות הוועד.

לטענת העובדים, קיבלה לאחרונה החברה אישור לתשלום בונוס בגין רווחי החברה לשנת 2017, אלא שההנהלה החליטה לשלמו רק לעובדים ששברו לכאורה את השביתה שהתקיימה בחברה בחודש מרץ ולעובדים שאינם חברים בהסתדרות העובדים הכללית. "מנכ"ל החברה לא התבייש גם לאמר זאת לעובדים" אמר ל'דבר ראשון' מזכיר האיגוד המקצועי עוזי שדה ממרחב נגב של ההסתדרות. בתגובה טוענת החברה כי "החברה לשרותי איכות הסביבה פועלת על פי חוק ובהתאם להנחיות רשות החברות הממשלתיות והממונה על השכר. החברה לא חילקה מענקים לעובדים מפרי שביתה. זה שקר. מענקים חולקו לעובדים שאינם מיוצגים, בהתאם לכללים המקובלים".

שביתת עובדי נאות חובב (באדיבות ההסתדרות במרחב נגב)
שביתת עובדי נאות חובב (באדיבות ההסתדרות במרחב נגב)

בהסתדרות ובוועד עובדי החברה דוחים מכל וכל את טענות ההנהלה כפי שהופצו מוקדם יותר הבוקר, "חבל שבמקום לטפח את ההון האנושי שלה ולקדם את עובדיה אשר משתכרים ממילא ברמות שכר נמוכות במיוחד הדורשות תיקון, בוחרת ההנהלה להטיח האשמות מיותרות בנציגות העובדים ולנקוט בטקטיקות של הפרד ומשול. ההסתדרות קוראת בזאת להנהלת החברה למנוע את העמקת המשבר ולטובת כל הצדדים לשוב בה באופן מיידי מהצעדים הפוגעניים עליהם החליטה, אחרת הצעדים הארגוניים יוחרפו."

בחברה מועסקים כיום כ-180 עובדים מתוכם כ-120 תחת ההסכם הקיבוצי. לטענת שדה, החברה עלתה על ציר הרווחיות לבשנה שעברה לאחר תקופה קשה, במסגרתה נרתמו העובדים ונציגותם גם לתהליכי התייעלות משמעותיים.

בתגובה הודיעה החברה כי פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צו מניעה כנגד השביתה.  "היום בשעה 08:20 הודיעו עובדי החברה הממשלתית לשירותי איכות הסביבה כי יפתחו בשעה 10:30 בשביתה, לטענתם, בשל אי הסכמת הנהלת החברה לדרישתם לתוספת שכר" מסרו, "זאת בזמן שמשאיות הנושאות פסולת מסוכנות מחכות בשער מפעל החברה, וכתוצאה מהודעת העובדים תאלצנה לחזור כלעומת שבאו, על כל הסכנות הכרוכות בכך". לטענת ההנהלה דרישות ועד העובדים במו"מ מופרזות ביחס למקובל בחברות ממשלתיות.

"השבתת המפעל והפסקת קליטת פסולת חומרים מסוכנים, עלולות לגרום לנזקים אקולוגיים לצד השבתת העבודה במפעלים רבים במשק. מתוקף האחריות המוטלת על החברה כתשתית לאומית, פנתה ההנהלה לבית המשפט בבקשת צד אחד, להורות על פתיחת שערי המפעל לקליטת פסולת מסוכנת. הנהלת החברה קוראת לעובדיה לגלות אחריות, לשוב למו״מ ענייני ולמנוע גרימת נזקים מיותרים למשק, לסביבה ולחברה. הנהלת החברה קוראת גם להסתדרות העובדים להתערב על מנת למנוע את השביתה המיותרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!