דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מכלל עמק יזרעאל

עובדי המכללות / עדכון: בעקבות מו"מ לילי, נדחתה השביתה במכללת עמק יזרעאל

ועד הסגל הזוטר במכללה הכריז אתמול על השביתה לאחר שלטענתו לא נאבקת ההנהלה מול האוצר והוות"ת על אישור ההסכם הקיבוצי שחתמו לפני כשנה | המכללה בתגובה: "אנחנו פועלים באופן נמרץ, רוב ההסכם אושר"

מכללת עמק יזרעאל (תמונה מתוך ויקימדיה)
מכללת עמק יזרעאל (תמונה מתוך ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נדחתה שביתת הסגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל. במסגרת מו"מ לילי הגיעו הצדדים להסכמות. וועד סגל ההוראה המאוגד בכוח לעובדים שומר את הזכות לשבות באם לא יאשר הממונה על השכר באוצר בכתב בימים הקרובים את ההסכמות

אתמול (רביעי) הודיע ועד הסגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל הודיע כי ישבית היום את הלימודים במכללה ללא הגבלת זמן. לפני כחודשיים הכריז הוועד המאוגד בכוח לעובדים על סכסוך עבודה, לאחר שלטענתו חזרה בה הנהלת המכללה חזרה מהבנות עליהן הוסכם. "עשינו כל מאמץ להימנע משביתה ומפגיעה בסטודנטים אך לדאבוננו ההנהלה לא נכונה להתעמת עם הרגולטור ומתעלמת מן הנזק שייגרם לסטודנטים", אומרים בוועד סגל ההוראה. במכללה מנגד, טוענים שעושים הכל כדי לאשר מול האוצר והות"ת את ההסכם שנחתם בין הצדדים.

המו"מ בין וועד הסגל הזוטר לבין ההנהלה החל באוקטובר 2015 במטרה לתקן עיוותים בתנאי ההעסקה: 300 חברי סגל ההוראה מפוטרים בסוף כל סמסטר בתקווה להעסקה מחודשת, אין במשכורת כל משמעות לוותק או להישגים אקדמיים. בנוסף משועבדים המרצים למכללה, שכן הם מחויבים לזמינות עד פתיחת הסמסטר, אך במידה וקורס איננו נפתח לא יינתן להם כל פיצוי.

לפני כבר יותר משנה חתמו הצדדים על מתווה עקרונות, אך כמכללה ציבורית כפוף שינוי בתקציב המכללה לאישור הות"ת (הוועדה לתכנון תקצבי) והממונה על השכר באוצר. לאחר החתימה על מתווה העקרונות, הועבר המתווה לשני גורמים אלה, אשר לטענת העובדים הציבו תנאים חדשים שאינם מופיעים בהסכמים קיבוציים קודמים במכללות ציבוריות. כך למשל נדרש וועד סגל ההוראה להסכים לשקט תעשייתי של 8 שנים. "ציפינו שההנהלה תעמוד על הרגליים ותדרוש ליישם את ההסכם כפי שהוא, הסכם שהיה אמור להיות מיושם מתחילת תשע"ז ועד תשפ"א כלומר תקופת מיצוי תביעות ושקט תעשייתי של 5 שנים, כאשר בפועל נותרו רק מעט יותר משלוש שנים" אומרת ד"ר עדנה גורני יו"ר הוועד. "אנחנו מצפים שההנהלה תעמוד בתוקף על אישור ההסכם כפי שהיא עצמה התחייבה בחתימה על מתווה העקרונות. לא יתכן שתהליך אישור על ידי הרגולטורים נמשך שנה שלמה והופך לתהליך שבו נפתחים דברים מוסכמים ונעשה ניסיון לכופף אותנו לחתום על הסכם גרוע באופן מהותי מאשר ההסכם הקיבוצי".

במכללת עמק יזרעאל לומדים כ-4000 סטודנטים במגוון חוגים. 22 מכללות ציבוריות פועלות בארץ, וב-9 מהן מאוגד סגל ההוראה הזוטר בכוח לעובדים. בשלוש מהן אף נחתמו הסכמים קיבוציים לסגלים הזוטרים (המכללה האקדמית תל אביב יפו, שנקר ויזרעאלי). "אנו קוראים לנציגי האוצר והות"ת ולהנהלת המכללה להתעשת". מסכמת גורני. "חלק מהתנאים החדשים שמציבה המדינה, יוצרים בעצם פער ביננו לבין עמיתנו במכללות שבמרכז, ובמילים אחרות- יצירת איפה ואיפה בין הפריפריה והמרכז גם באקדמיה. המדיניות המפלה הזו רק תקשה על המכללות בפריפריה לשמר סגלי הוראה איכותיים".

מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל נמסר:

"יש לנו צוות מרצים נפלא ומקצועי שאנו מאד מעריכים ולכן פעלנו למען הסכם קיבוצי המעניק להם תנאים מצוינים. ההסכם כפוף לאישור משרד האוצר, המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) והות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב).

"אנחנו פועלים באופן נמרץ, הכולל מו"מ מרתוני, מול הגופים הללו כדי להתגבר על מכשולים אחרונים שנותרו כדי להגיע להסכם סופי, ואכן, עיקר ההסכם, המקנה הטבות ניכרות למרצים – אושר!

"במצב דברים זה אין כל הגיון בקיום שביתה. אנו מפצירים ב'כח לעובדים' לחזור בהם מהחלטתם ולא ליצור חיץ ביננו לבין המרצים, בשביתה שאינה עולה בקנה אחד עם האינטרסים של המרצים, ולאפשר את מיצוי המו"מ והגעה להסכם  קיבוצי – לטובת המרצים, הסטודנטים והמכללה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!