סוריה

החזית הצפונית / שוב: התקשורת הסורית מדווחת על פיצוצים בשדה תעופה בלב סוריה

דיווחים ראשוניים מסוכנות הידיעות הרשמית של צבא סוריה על סדרה של פיצוצים בשדה תעופה באזור חומס | ע"פ הדיווחים מערכות ההגנה האוויריות פעלו וסיכלו את התקיפה | בשבוע שעבר נהרגו 11 בני אדם בהתקפה על סוללות נ"מ איראניות באזור חמת

תקיפה אווירית בדמשק, סוריה. ארכיון (צילום: Qasioun News Agency, via AP)
תקיפה אווירית בדמשק, סוריה. ארכיון (צילום: Qasioun News Agency, via AP)
שי ניר

מדיווחים בתקשורת הסורית וציוצים ברשת הטוויטר עולה כי בסמוך אמש (חמישי) לשעה 21:00 נשמעו הדי פיצוצים סמוך לעיר חומס שבסוריה. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מדווחת, יותר מהר משהיא נוהגת בדרך כלל, כי אחד משדות התעופה במרכז סוריה הותקף בידי טילים ממקור עוין וכי מערכת ההגנה האווירית הגיבה לתוקפנות וסיכלה את הצלחת התקיפה.

מוקדם יותר הבוקר דווח ברשת התקשורת של חיזבאללה ושל המשטר הסורי על תקיפה אמריקנית בסוריה. על-פי הדיווחים תקפו מטוסי קרב אמריקניים מטרות צבאיות במזרח המדינה ובמהלך התקיפות נהרגו 12 בני אדם.

לפני כשבוע דווח בסוריה כי סוללות נ"מ איראניות מתקדמות הותקפו וכי בסדרה של פיצוצים בבסיסים שבאחריות משמרות המהפכה האיראניים נהרגו 11 בני אדם.

שבוע לפני כן, תקפו מטוסי חיל האוויר הישראלי עשרות מטרות איראניות בסוריה, בהן אתרי מודיעין איראניים, מחנות צבאיים ומחסני נשק. מדובר בתקיפה הנרחבת ביותר של ישראל בסוריה מזה עשורים. התקיפה בוצעה בעקבות ירי של כ-32 רקטות מסוריה לעבר מוצבי צה"ל ברמת הגולן. ארבע רקטות חדרו לשטח ישראל ויורטו על ידי מערכות ההגנה של צה"ל, השאר נחתו בשטח סוריה. לא היו נפגעים מהירי בישראל ולא נגרם כל נזק.

מטוס הקרב F-35, שחומרים מרוכבים לגוף המטוס ודלתות של תאי חימוש יוצרו באלביט מערכות – סאיקלון (צילום: John Nimmo / ויקימדיה).
מטוס הקרב F-35, שחומרים מרוכבים לגוף המטוס ודלתות של תאי חימוש יוצרו באלביט מערכות – סאיקלון (צילום: John Nimmo / ויקימדיה).

בתחילת השבוע התייחס מפקד חיל האוויר, האלוף עמירם נורקין, למקרה: "תקפנו יותר מ-20 מטרות איראניות בסוריה. לצערי, מערכות ההגנה הסוריות ירו יותר מ-100 טילי נ"מ לעבר מטוסינו" הוסיף, "בתגובה השמדנו להם סוללות נ"מ". נורקין חשף עוד כי ישראל היא המדינה הראשונה בעולם להפעיל את מטוס ה-F-35 בפעילות מבצעית וחשף תמונה של המטוס בשמי ביירות.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!