דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / ליגת האלופות נשים: ליון ניצחו 1:4 את וולפסבורג וזכו בתואר

השלישית ברציפות של ליון: אלופת אירופה בשנתיים האחרונות עושה זאת שוב ומוכיחה שהיא הקבוצה הטובה ביבשת | בתום 90 דקות ללא שערים הקבוצות הבקיעו לא פחות מ-5 שערים בהארכה

קבוצת Olympique Lyonnais בזכייתן בליגת אלופות UFEA (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky).
קבוצת Olympique Lyonnais בזכייתן בליגת אלופות UFEA (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ערב גדול של כדורגל הסתיים עם אלופת אירופה חדשה-ישנה. ליון עשתה היסטוריה כשניצחה בגמר ליגת האלופות בקייב את אלופת גרמניה וולפסבורג בתוצאה 1:4 לאחר הארכה והפכה לקבוצה הראשונה שזוכה בתואר בפעם השלישית ברציפות והחמישית בכלליות. שתי הקבוצות כבשו את כל השערים במהלך הארכה שכללה גם את כניסתה של המצטיינת במשחק, החלוצה ההולנדית שניס ואן דה סנדן, והרחקתה בכרטיס אדום של אלכסנדרה פופ מוולפסבורג.

שתי הקבוצות זכו בשבעה מתוך שמונה התארים האחרונים, כשוולפסבורג זכתה בשני גביעי רצופים בין העונות 2012/13-2013/14, וליון זכתה עד כה פעמיים ברצף בין העונות 2011/12-2012/13 ובצמד העונות 2016-17. גם בעונת 2012/13 הגיעה ליון למשחק הגמר אחרי שתי זכיות רצופות, אך הפסידו בגמר מול וולפסבורג. 

ליון הגיעה למעמד הגמר אחרי שהדיחה את ברצלונה ואת מנצ'סטר סיטי. וולפסבורג ניצחו בדרך לגמר את אתלטיקו מדריד, פיורינטינה וצ'לסי. שתי הקבוצות נפגשו גם בשנה שעברה ברבע הגמר, אז ליון ניצחה 1:3 בגרמניה וולפסבורג הצליחה לנצח 1:0 במשחק השני בצרפת, מה שכמובן לא הספיק והעלה את הצרפתיות לחצי בדרך לזכייה שניה ברציפות בתואר היבשתי.

ליון שיחקה העונה עד כה 29 משחקים שהסתיימו עם 27 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו אפס. הכוכבת של הקבוצה היא החלוצה אדה הגרברג בת ה-22 שהבקיעה השנה 30 שערי ליגה ו-15 שערים נוספים בליגת האלופות. בצד השני וולפסבורג אלופת גרמניה בנתה על המהירות של שתי החלוצות שלה, פרלין הארדר הדנית בת ה-25, שסיימה כמלכת השערים בליגה הגרמנית עם 17 שערי ליגה והוסיפה להם עם 8 שערים נוספים בליגת האלופות ולצידה פתחה אווה פג'ור הפולניה בת ה-21.

מהלך המשחק

הקבוצות פתחו במערך 4-4-2 והתחילו את את המשחק באופן זהיר, המחצית הראשונה הייתה יחסית מאופקת, כשליון הגיעה ליותר בעיטות לשער. שתי הקבוצות היו מאוד מאוזנות בהחזקת הכדור, המשחק היה מאוד טקטי ורובו התנהל באמצע המגרש. ליון לא הצליחה לתקוף ולהגיע להזדמנויות ממשיות, הרבה ניסיונות להגיע מהאגפים עם לוסי ברונז האנגליה מצד ימין ואמל מג'רי מצד שמאל פגשו את הגנת וולפסבורג הגבוהה והחזקה, שסגרו בצורה טובה את הרחבה.

במחצית השניה ליון השתלטה לגמרי על המשחק והצליחה להגיע ליותר הזדמנויות. מנגד, וולפסבורג שלחה כדורים מהירים לשלישיית ההתקפה שלה בתקווה שיצליחו לגבור על הגנת הברזל של ליון. המשחק הפך להיות בשליטה מוחלטת של ליון. בדקה ה-69 טעות שיפוט מקפחת את ליון, אחרי ששער חוקי שמגיע מנגיחה של לה סומר, לא נחשב אחרי שמאריטז מרחיקה את הכדור מאחורי קו השער. צוות השיפוט טעה וקבע שהכדור לא עבר את השער.

בדקה ה-78 פרלין הארדר קיבלה כדור בתוך הרחבה ובעטה מזווית אלכסונית מעל השער, ההזדמנות הטובה ביותר של וולפסבורג במשחק עד כה. בדקה ה-83 אמל מג'רי פרצה בצד ימין והעבירה כדור רוחב מושלם לצד השמאל, לה סומר הגיעה לכדור ושחררה בעיטה טובה, אבל שוערת וולפסבורג, אלמוט שולט, עצרה את הכדור בצורה נהדרת. אחרי 90 דקות ללא שערים, הקבוצות הלכו להארכה.

https://twitter.com/WSUasa/status/999686877514027016

בניגוד למקצב הרגוע עד כה, המשחק נכנס לסחרור מטורף במהלך ההארכה. בדקה ה-93 הארדר קיבלה כדור מהשוערת וולפסבורג במחצית המגרש, פרצה קדימה כשההגנה באה לסגור אותה, אבל היא לא נלחצה ובעטה מחוץ לרחבה פנימה לפינה השמאלית, שער יתרון מפתיע לוופסבורג. מיד לאחר השער נכנסה שחקנית ההתקפה המהירה, שניס ואן דה סנדן, ושינתה את המשחק כולו עם המהירות המסחררת שלה. בדקה ה-95 אלכסנדרה פופ הוותיקה עשתה עבירה מיותרת וחסרת אחריות במחצית המגרש של ליון וקיבלה כרטיס צהוב שני שהשאירה את וולפסבורג בעשר שחקניות בדקות הכי קריטיות של המשחק.

ההרחקה שינתה את המשחק וליון הבינה שיש לה הזדמנות לחזור מהר לתמונה. המהירות המסחררת של ואן דה סנדן שברה פעם אחר פעם את הגנת וולפסבורג ובדקה ה-98 הגיע שער השוויון של ליון, אדה הגרברג הכניסה כדור מושלם לאמנדה הנרי שבעטה בחצי יעף שער מדהים פנימה. דקה בלבד עברה וואן דה סנדן פרצה במהירות מצד ימין והעבירה כדור רוחב ללה סומר שמקרוב הבקיעה את השער השני. בדקה ה-103 ואן דה סנדן שוב פרצה בהתקפה מתפרצת מצד ימין הגביהה כדור לרחבה ואדה הגרבר הגיעה לכדור ובעטה בנגיעה את השלישי של ליון, בכך שברה את שיא הכיבושים במפעל עם 15 שערים העונה. בדקה ה-115 בפעם השלישית ואן דה סנדן פרצה בצד ימין ומסרה למרכז הרחבה לקאמיל אבילי הוותיקה שהבקיעה את השער הרביעי של ליון בהופעתה האחרונה בליגת האלופות לפני הפרישה הצפויה שלה בסוף העונה. בסיום 1:4 ענק לליון עם בליץ מטורף של 3 שערים תוך חמש דקות בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!