מירי רגב

החוק הרוסי / יש הסכם: בתום דיונים ליליים, ליגת הכדורסל תחודש כבר היום

לאחר שנדמה היה כבר כי ליגת הכדורסל תבוטל הגיעו הלילה הצדדים לפשרה | ע"פ הפתרון המוצע קבוצות שישחקו עם כל ששת השחקנים הזרים שבסגל ייקנסו וקבוצות שישחקו עם מעט זרים יקבלו מענק | לא כולם מרוצים מההבנות

נבחרת ישראל אתמול (צילום: עודד קרני).
נבחרת ישראל אתמול (צילום: עודד קרני).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שביום חמישי הגיע המשבר בכדורסל הישראלי למבוי סתום ומנהלת הליגה הכריזה על סיום העונה, הודיעו היום הצדדים במסיבת עיתונאים על חידוש משחקי הליגה כבר היום (ראשון), זאת הודות למתווה שהוצע על ידי משרד הספורט בתערבותם של השרה מירי רגב; מנכ"ל משרד הספורט, יוסי שרעבי ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל אמר במסיבת העיתונאים כי זה אחד הימים המאושרים בחייו: "הגענו להסכם. תודה לשרה מירי רגב על העזרה. לקח לנו הרבה זמן להגיע להסכמות". פרנקל ברך גם את השחקנים שהחליטו לסיים את השביתה.

ההצעה החדשה כוללת שישה שחקנים זרים ו"חוק רוסי" לעונת 2018/19, כשקבוצה שתשחק עם כל השישה תחויב בפיצוי שיועבר לקופת המנהלת. גובה הפיצוי ייקבע בוועדה המיוחדת שתקום בראשות מנכ"ל משרד הספורט. לגבי עונת המשחקים הבאה סוכם כי במידה ולא יושגו הסכמות בוועדה, יהיו שלוש אפשרויות: שיתוף של שלושה שחקנים זרים וקבלת בונוס כספי של 800 אלף שקלים. שיתוף ארבעה זרים ללא קבלת בונוס כספי. שיתוף חמישה זרים וחיוב בפיצוי של חצי מיליון שקלים שיועבר לקופת המנהלת.

בתוך כך עלו מספר קולות מקרב השחקנים וגם מצד גורמים בתקשורת וספציפית בעיתונות הספורט המבקרים את ההבנות בטענה כי זה מה שהקבוצות החזקות רצו מלכתחילה וכי בפועל השחקנים קיבלו על עצתמם את מה שהמנהלת דרשה. במציאות שנוצרת עם ההסכם, קבוצה חזקה יכולה להרשות לעצמה לשלם את הקנס ולהכניס למשחק עוד שחקן זר וביטחונם התעסוקתי של השחקנים הישראלים, זה שלשמם יצאו למאבק – לא באמת נשמר.

עוד על-פי ההסכם, תוקם ועדה בראשות מנכ"ל משרד הספורט, אשר תדון בכל הנושאים שעלו במו"מ ובכלל זה במכסת הזרים, בעיית המתאזרחים וסוגיית המיסוי. הוועדה תגיש המלצותיה עד אוגוסט. עוד סוכם כי בכל הנוגע לנושאים האלה, יתקבלו ההחלטות במנהלת בעתיד בשיתוף ובהסכמה עם ארגון השחקנים. סיכום הדברים הועבר הבוקר לשחקנים ובשעות הקרובות תתקיים הצבעה לאישור הסיכום.

החלטה נוספת שמתגבשת היא לגבי חידוש העונה, כאשר הקבוצות צפויות לחדש אימונים בהדרגה כך שהליגה תחודש לקראת יום ראשון או שני, בשל לוח הזמנים המקוצר וכדי לערוך את אירוע הגמר ב-14 ליוני כדי לאפשר את משחקי נבחרת ישראל. הפתרון המסתמן יהיה כנראה קיצור סדרות רבע גמר הפלייאוף לטוב משלושה משחקים במקום הטוב מחמישה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!