דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גאווה

חודש הגאווה / לא יסתתרו: מארגני מצעד הגאווה בכפר-סבא מאיימים לעתור לבג"ץ

מארגני המצעד מוחים על הדרישות המוגזמות לקיומו ועל חיובם בהוצאות האבטחה | בין היתר חייבה המשטרה את המארגנים לגדר את כל תווי הצעדה במחיצות אטומות בגובה שני מטרים | חבר מועצה: "כפר סבא היא עיר חופשית ופתוחה לכולם"

דגל הגאווה (צילום: Benson Kua \ flickr)
דגל הגאווה (צילום: Benson Kua \ flickr)
שי ניר

משטרת ישראל ומארגני מצעד הגאווה בכפר סבא מקיימים מזה זמן שיחות על קיום המצעד והמארגנים אומרים כי הדיאלוג מתנהל ברוח טובה. יחד עם זאת, המשטרה דורשת כי מארגני המצעד יישאו בעצמם בעלויות התקציביות של דרישות האבטחה אותן הציבה המשטרה, דבר המאיים על קיומו של המצעד מאחר והמארגנים מקיימים את הפעילות בהתנדבות ומתוך ראייה כי זהו אירוע בעל חשיבות גדולה הזוכה לתמיכה ציבורית וכי אין מדובר בארגון של אירוע פרטי. עיריית כפר סבא לוקחת חלק בארגון וההפקה של הפנינג הפתיחה והסיום במסגרת חודש הגאווה והסבלנות בעיר אך אינה לוקחת חלק בארגון המצעד.

אלון מאור, מתנדב במועדון הנוער איגי, ארגון הנוער הגאה בעיר כפר סבא, וממארגני המצעד, אמר ל'דבר ראשון' כי אם המשטרה לא תיסוג מדרישתה שהמארגנים יישאו בהוצאת האבטחה במקום שהיא תיקח אחריות על הנושא אז בכוונתם להגיש עתירה לבג"צ בתחילת השבוע. "צריך להבין שהמצעד הזה בא מהשטח ומכל הקהילה הגאה בכפר סבא. מדובר באירוע שצריך לחגוג את הסבלנות, האהבה ואת שוויון הזכויות ולא הגיוני גם לבקש תנאים כל-כך מחמירים וגם שנישא בעלויות האלה", אמר.

כיצד אתה רואה את דרישות המשטרה המחמירות?

"המשטרה בסך הכל בדיאלוג מסביר פנים וחיובי מהרגע הראשון. כבר הרבה זמן שאנחנו במהלך הזה. ברורה לנו דאגתם לשמור על ביטחוננו וכולנו מוקירים תודה על כך. עם זאת צריך לזכור שאנחנו ממש ממלאים את אחת הזכויות הבסיסיות במדינה דמוקרטית ונאבקים על חופש הביטוי שלנו. המטרה שלנו היא נראות במרחב הציבורי ולא בתוך מרחב תחום ומצומצם. זה לא הרעיון של מצעד הגאווה וצריך לכבד את זה.

מה מסמלת בעיניך הדרישה לצעוד מאחורי גדרות אטומות?

"צריך להבין שאנחנו עובדים ביחד עם הנוער. כשאומרים להם שצריך להסתתר, ולצעוד בתנאים שלא רואים אותך ובשקט בשקט זה מפספס את המטרה וזה לא הערך שצריך להנחיל לבני הנוער שלנו".

חבר מועצת עיריית כפר סבא מטעם מרצ, עילאי הרסגור-הנדין מהאופוזיציה, פנה מיוזמתו ובאמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר למפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב רוני אלשייך. בפנייתו דרש לבטל את הדרישות המחמירות לקיום מצעד הגאווה בכפר סבא ובראשן הקמת מחיצות אטומות בגובה שני מטרים שיסתירו את הצועדים. במידה ולא יוסרו הדרישות, מזהיר הרסגור-הנדין, יהיה צורך בהגשת עתירה לבג"ץ. "מדובר בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני, שכמשפטן אינני רואה כל דרך בה המשטרה תוכל להגן עליה בבג"ץ אמר הרסגור-הנדין והוסיף כי "מוטב שהמשטרה תרד מהעץ, תבצע את תפקידה בשמירת שלומם של הצועדים ותאפשר את קיום המצעד באופן מכובד ודמוקרטי. כפר סבא היא עיר חופשית ותישאר חופשית ופתוחה לכולם למרות כל הניסיונות לפגוע באורח החיים בה. כנציג ציבור זוהי חובתי להילחם על כך בכל האמצעים".

תגובת עיריית כפר סבא:

כמידי שנה עיריית כפר סבא מקיימת פעילויות מגוונות לציון חודש הגאווה והסובלנות ובהם הרצאות, סרטים ופעילויות. הפעילות מתבצעת בין השאר בתיאום ויחד עם תנועת איגי הפועלת בעיר מזה שנים ארוכות. בניגוד לאירועים האחרים, "מצעד הגאווה" הנו אירוע שאינו קשור לפעילות העירייה, אינו בתיאום עמה ואיננו אירוע עירוני והאחריות עליו חלה על מארגניו בלבד.

תגובת המשטרה טרם נמסרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!