דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל עולמי

כדורגל עולמי / הכדורגל האוקראיני כמרקחה: 35 מועדונים חשודים במעורבות במכירת משחקים

במקום להתרגש מאירוח שני משחקי הגמר של ליגת האלופות, אוקראינה מתמודדת עם חקירה משטרתית סביב 57 מקרי מכירת משחקים | הפרשה מתפוצצת כשמדינה שרויה ממילא במשבר כלכלי ועימות צבאי מתמשך

הונאת הימורים בכדורגל האקראיני (Shutterstock)
הונאת הימורים בכדורגל האקראיני (Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השבוע הקרוב אמור היה להיות חגיגת הכדורגל המושלמת של אוקראינה. במהלך השבוע הגיעו עשרות אלפי תיירים מרחבי העולם כדי לצפות בשני משחקי הגמר של ליגת האלופות(נשים וגברים) אשר נערכים בעיר הבירה קייב. החגיגה התחילה אתמול (חמישי) בגמר הנשים בין הקבוצות ליון וולפסבורג. ותמשיך בשבת, בגמר הגברים בו ייפגשו ליברפול וריאל מדריד. אבל לצד צבעי הכדורגל שצבעו את העיר, התפוצצה במקביל פרשת מכירת משחקים אדירה ברחבי הכדורגל האוקראיני, שמטילה צל כבד על האופן בו יתנהל בעונה הבאה.

ביום רביעי הטיל שר הפנים האוקראיני ארסן אבאקוב פצצה אדירה על הכדורגל המקומי כשהכריז שלפי חקירה שכרגע מתנהלת, נמצאו 35 מועדונים במדינה שקשורים לרשת עבריינים מקומית שמעורבים בלפחות 57 מקרים של מכירת משחקים. ברשת מעורבים 320 אנשים והיא מגלגלת לפי החשדות 5 מיליון דולר בשנה.

https://twitter.com/FiveStarFooty/status/998946611274248192

לעת עתה נראה כי שני המועדונים הגדולים של הכדורגל האוקראיני, האלופה שחטאר דונייצק וסגניתה דינמו קייב, אינם מעורבים ברשת מכירת המשחקים, אך כ-66% מהקבוצות בשלוש הליגות הבכירות כן מעורבות לפי הגורמים החוקרים במדינה.

אבאקוב כתב בפייסבוק שלו כי "כולם היו מעורבים: נשיאי מועדונים, שחקני עבר והווה, שופטים, מאמנים וארגונים מסחריים. הם השתמשו בכל השיטות האפשריות כדי להשיג את התוצאה 'הנכונה' במשחק. סכומי הכסף שכל אחד מהצדדים קיבל לאחר השגת התוצאה נעו בין 30 ל-100 אלף גריבנה אוקראיני (בין 3,840 ל-1,500 דולר)".

סרגיי קנויזב, מפכ"ל המשטרה האוקראינית, סיפר שהחקירה מתנהלת כבר יותר משנה, וכי הם אוספים ראיות לבניית תיק כנגד המואשמים הרבים. קנויזב הוסיף שלמרות ההצהרה הרשמית, עדיין לא בוצעו מעצרים וכעת מחכים למערכת המשפטית שתחליט על הגשת כתבי אישום ואישור תחילת המעצרים. הפרשה כולה תופסת את הכדורגל האוקראיני, כמו את אוקראינה כולה, בעיצומו של משבר כלכלי אדיר סביב העימות הצבאי עם הבדלנים הרוסים במזרח המדינה. הבעיות הכלכליות הביאו לקריסתן של קבוצות רבות שפושטות את הרגל. בשנתיים האחרונות צומצמה הליגה המקומית ל-12 קבוצות בלבד ושמות ענק כמו דנייפר ומטאלורג דוניצק מתרסקות כלכלית ונמצאות כרגע בליגה השנייה.

באופ"א עוקבים בדאגה אחר התפתחות החקירה ובממצאים שעולים ממנה כשישנה אפשרות שהקבוצות וורסקלה וזריה, שסיימו במקום השלישי והרביעי בליגה והבטיחו את מקומן במוקדמות הליגה האירופית, יודחו מהתחרויות בעונה הקרובה. אופ"א הוציעה הודעה רשמית בה נאמר כי הארגון היה מודע לחקירה וממשיך לתמוך בהתאחדות האוקראינית ובשיתוף הפעולה שלה עם רשויות החוק במדינה במאבק המשותף שלהן נגד מכירת משחקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!