קריקטור

קריק-טור / אמנית עזתית מגיבה בקריקטורה למותו של אסיר פלסטיני בתחילת השבוע

עזיז עַוִיסָאת, פעיל חמאס שנידון ל-30 שנות מאסר בכלא הישראלי, מת בתחילת השבוע בביה"ח אסף הרופא לאחר שסבל מכשל בליבו | אֻמַיַה גֻ'חַא, קריקטוריסטית עזתית מובילה, תוקפת את העולם הערבי על אדישותו

שכונת גַ'בֶּל מֻכַּבֶּר במזרח ירושלים (יונתן זינדל / פלאש90
שכונת גַ'בֶּל מֻכַּבֶּר במזרח ירושלים (יונתן זינדל / פלאש90
נעם בנעט
נעם בנעט
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

עַוִיסָאת היה תושב שכונת גַ'בֶּל מֻכַּבֶּר שבמזרח ירושלים, ומשויך לתנועת חמאס. הוא הורשע על כך שבמרץ 2012 תקף יהודי חרדי בגרזן בסמוך לכותל המערבי. הוא הורשע גם על כך ששנתיים לאחר מכן חתך צינורות גז בשכונות גילה וארמון הנציב, במטרה ליצור פיצוץ שיביא להרג הדיירים. בכתב האישום נכתב כי מטרתו הייתה "נקמה על פעילות מדינת ישראל במסגד אל-אקצא ובשטחי עזה".

לאחרונה הוגש נגדו כתב אישום נוסף, על כך שתקף סוהר, שפך עליו מים רותחים והכה אותו באמצעות קומקום. שירות בתי הסוהר הודיע כי עַוִיסָאת אושפז בשל בעיית לב בבית החולים אסף הרופא, שם מת.

"מותו של האסיר עזיז עַוִיסָאת כתוצאה מעינויים ורשלנות רפואית", אומרת הכותרת של אֻמַיַה גֻ'חַא העזתית. אפשר להבחין במֻסַחַּרָאתִי (איש שתפקידו להעיר את הצמים בחודש הרמדאן לסעודה מפסקת של הבוקר לפני תחילת הצום – נ.ב) עליו כתוב "האסירים" מחזיק תוף ואומר – "תתעורר יא ישן!".

על המצבות כתוב – האו"ם, הליגה הערבית, התקשורת הערבית, זכויות האדם, העשירים המוסלמים, ארגון הוועידה למדינות העולם המוסלמי, נותני החסות לתהליך השלום – דוגמת האיחוד האירופי וארה"ב. גֻ'חַא טוענת בקריקטורה שלאף אחד מהם לא אכפת באמת מכך שעזיז עַוִיסָאת מת כביכול מעינויים. כל הגורמים הנ"ל מדברים גבוהה גבוהה ולא עושים כלום.

תודות לד"ר נסיה שמר הנה לכם קטע וידאו שמלמד ילדים על קריאת ההשכמה:

וקצת על הקריקטוריטסית עצמה – בעלה הראשון, איש הזרוע הצבאית של החמאס, נהרג בפעולה מול צה"ל. בעלה השני של גֻ'חַא מת בשנת 2009 לאחר שלא הותר לו לקבל טיפול רפואי מחוץ לרצועת עזה. אך אל דאגה – גֻ'חַא נשואה כעת בשלישית, הפעם לאסיר לשעבר שכיום משמש כבכיר במשרד האסירים בעזה. כפי שהבנתם – נושא האסירים קרוב ללבה.
(תודה לעידית בר על הסיוע)


נעם בנעט הוא מרצה וחוקר עצמאי בתחום המזרח התיכון והעולם הערבי, הכותב טור שבועי בנושאים אקטואליים נבחרים ובליווי קריקטורות עדכניות מהעולם הערבי תחת הכותרת "חלון למזרח התיכון המתחדש". אפשר לעקוב אחריו בטלגרם, בפייסבוק או באינסטגרם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!