דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גמר ליגת האלופות

קריק-טור / הקריקטורות בעולם הערבי יודעות להסביר למה ליברפול הפסידה לריאל

רבים מצופי משחק הגמר של ליגת האלופות אמש (מוצ"ש) התעצבנו לראות את העבירה הלא ספורטיבית של סרחיו ראמוס על מוחמד צאלח | בעולם הערבי, ובעיקר במצרים, הכעס היה גדול בהרבה | ואיך זה קשור לצום הרמדאן

סרחיו רמוס מתקל את מוחמד צלאח (AP Photo/Efrem Lukatsky)
סרחיו רמוס מתקל את מוחמד צלאח (AP Photo/Efrem Lukatsky)
נעם בנעט
נעם בנעט
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

במשחקים האולימפיים שהתקיימו בסיאול בשנת 1988 עמדה בפני צמד השייטים הישראלי, יואל סלע ואלדד אמיר הדילמה – האם להתחרות ביום הכיפורים. הצמד החליט לא להתחרות ובעצם ויתר על הכבוד להביא למדינת ישראל מדלייה אולימפית ראשונה בהיסטוריה. בשבוע שחלף עמד הכוכב המצרי של ליברפול, מֻחַמַּד צַלָאח, מוסלמי אדוק שאף קרא לבתו "מכה", על שם העיר הקדושה לאסלאם, בפני דילמה דומה.

קריק-טור: מֻחַמַּד ילד שלהם מוצַלָאח=====https://twitter.com/AlghadNews/status/988481015877459970הקריקטוריסט נאצר אלג…

Posted by ‎נעם בנעט חלון למזרח התיכון המתחדש A View on the Developing New Middle East‎ on Tuesday, April 24, 2018

אתמול (מוצ"ש) נערך גמר ליגת האלופות בכדורגל בין שני מועדוני הפאר, ליברפול הבריטית וריאל מדריד הספרדית. לקראת הגמר היה באזז סביב צַלָאח והעובדה שהגמר ייערך במהלך חודש הרמדאן שהחל ב-16 במאי, חודש בו יש להימנע מאכילה ושתייה מעלות השחר ועד שקיעת החמה. צַלָאח אכן לא שיחק מאז תחילת הרמדאן ורובן פונס, הפיזיותרפיסט של ליברפול, הודיע לפני שבת כי צַלָאח הקפיד לצום מאז תחילת הרמדאן. עם זאת עצר את הצום במשך שלושה ימים ואוכל על פי תכנית תזונה מיוחדת. נראה שהוא מסתמך הלכתית על כך שלקראת הגמר הוא הגיע לקייב, בירת אוקראינה ומשום שהוא ביצע נסיעה גדולה בכדי להגיע לשם מביתו בליברפול הוא פטור מהצום. זאת על בסיס חדית' (מקביל לתורה שבעל פה) שאומר בשם נביא האסלאם כי "לא טוב לצום במסע".

ליברפול פתחה את המשחק בהתלהבות גדולה ואף הכתיבה את הקצב, אבל הכל השתנה עם מהלך שנוי במחלוקת בו נפל צַלָאח בהיתקלות עם קפטן ריאל, סרחיו ראמוס, בדקה ה-26. צַלָאח, שככל הנראה פרק את הכתף, ניסה עוד לחזור, אך לאחר ארבע דקות יצא ממרר בבכי.

רגע הפציעה:

המשחק נגמר בניצחון 3-1 של מדריד, אכזבה גדולה לאוהדי ליברפול וכמובן לאוהדי צַלָאח במצרים וברחבי העולם הערבי כולו. מֻחַמַּד צַלָאח, שרצה להיות השחקן הערבי השני שזכה בתואר גביע האלופות, אחרי רבאח מגאר האלג'יראי שזכה עם פורטו בשנת 1987, לא זכה לכך, בינתיים.

לא עברו דקות רבות לפני שהביטויים "צַלָאח" ו-"ראמוס" הפכו להיות הנפוצים ביותר ברשתות חברתיות במצרים.

https://twitter.com/magdyelmsary8/status/1000484677281558528

תיוג פופולארי בליל המשחק (מעל 13 אלף) היה "ראמוס הכלב" ,

השוואה בין המהלך של ראמוס לבין אחיזה במשחק ג'ודו.

"ראמוס קפטן ריאל מדריד מתנקש במוחמד צלאח בגמר הצמפיונס ליג". כך אומרת כותרת הקריקטורה של אחמד קאעוד שמעלה את רגשותיו על ראמוס בעיתון אל-יום א-סאבע המצרי. בקריקטורה עצמה אפשר את מחמד צלאח מכדרר אך סרחיו ראמוס, קפטן ריאל מדריד אוחז בידו. ראמוס, בעל סרט הקפטן הוא בעל קרניים וזנב של שטן – דמות רעה באסלאם, כמובן.

עכשיו עיני מצרים, שחוזרת לראשונה מאז 1990 למונדיאל, נשואות אל "גביע העולם בכדורגל" שייערך ברוסיה. צום הרמדאן יסתיים ב-14 ביוני, יום לפני משחק הפתיחה של מצרים בגביע העולם. מצרים תשחק בבית א' נגד המארחת רוסיה, בת בריתה סעודיה ואורוגוואי, מולה תשחק את משחקה הראשון ב-15 ביוני.

לכל הדואגים, צוות הרפואה של הנבחרת המצרית מראה סימני אופטימיות בעקבות הרנטגן שעבר בכתף. כמו כן, העיתון המצרי "אליום אלסבע" דיווח כי קבוצת חכמי דת במצרים נתנה פסק הלכה כי שחקני הנבחרת יהיו פטורים מלקיים את הרמדאן בגלל "המסע הארוך", שהוא אחת האפשרויות שמאפשרת דחיית צום ברמדאן, כפי שהזכרתי קודם. פסק הלכה זה יקל עליהם להתכונן בימיו האחרונים של הרמדאן לקראת גביע העולם.

כל זה משאיר את השאלה באוויר – האם היה שווה לשבור את הצום?

הנה קריקטורה שמספרת לנו את החששות של שחקני הגנה של שתי הקבוצות.

במיטה האחת חולם לו דיאן לוברן, הבלם של ליברפול האנגלית ושחקן נבחרת קרואטיה, שמפחד מהטנק שנקרא כריסטיאנו רונאלדו, הכוכב של ריאל מדריד ונבחרת פורטוגל הידוע בכך שהוא בלתי ניתן לעצירה ברחבת ה-16 וב"פצצות".

במיטה השנייה, מרסלו, מגן ריאל מדריד ושחקן נבחרת ברזיל – שמפחד מהאופנוע שנקרא מֻחַמַּד צַלָאח, הכוכב העולה של ליברפול ונבחרת מצרים, הידוע במהירות ויכולת הכדרור שלו.


נעם בנעט הוא מרצה וחוקר עצמאי בתחום המזרח התיכון והעולם הערבי, הכותב טור שבועי בנושאים אקטואליים נבחרים ובליווי קריקטורות עדכניות מהעולם הערבי תחת הכותרת "חלון למזרח התיכון המתחדש". אפשר לעקוב אחריו בטלגרם, בפייסבוק או באינסטגרם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!