דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: כריס פרום זוכה בג'ירו ד'איטליה בצורה הכי מדהימה שיש

וגם - טל קרפלס מהפועל גלבוע/הגליל מנצח את הפועל ירושלים במשחק הראשון של הפלייאוף | השופט הסעודי שיחמיץ את המונדיאל כי נתפס על שוחד ומאמן קליבלנד, טיירון לו, לא מפחד לחשוף שהוא מתמודד עם התקפי חרדה

כריס פרום,הזוכה בג'ירו דאיטליה 2018 (צילום: AP Photo/Gregorio Borgia).
כריס פרום,הזוכה בג'ירו דאיטליה 2018 (צילום: AP Photo/Gregorio Borgia).
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כי זה אף פעם לא אבוד: כריס פרום

יאיר צוקר

כמעט חודש אחרי שהתחיל את המירוץ בהתרסקות בירושלים ודיווש בנונשלנטיות ברחובות עכו עד אילת, כריס פרום חצה את קו הסיום ברומא כשהוא במקום הראשון והוכתר כאלוף הג'ירו ד'איטליה.

פרום רשם תוצאה סופית של 89 שעות, שתי דקות ו-39 שניות והקדים ב-46 שניות בדירוג הכללי את טום דומולין ההולנדי ואת מיגל אנחל לופס מורנו הקולומביאני. אבל מה שמדהים היא היכולת הבלתי נתפשת של פרום ברגעי ההכרעה. הרוכב הבריטי של קבוצת "סקיי" עשה את המהפך הבלתי ייאמן ביום שישי, בקטע ה-19 שנחשב לאחד הקטעים הקשים ביותר בג'ירו, עם הטיפוס הגבוה דרך ההרים המושלגים של ססטרייר, כשהבריטי סיימון ייטס שהוביל את הג'ירו במשך 13 קטעים התרסק מאחור והתדרדר עד למקום ה-18, לאחר שהפסיד יותר מ-38 דקות. כולם חשבו שמי שינצל את המצב ויפרוץ קדימה הוא אלוף השנה שעברה, ההולנדי טום דומולין, אבל 80 קילומטר לסיום עשה זאת דווקא פרום שהשאיר אבק לכל המתחרים בדרך לכבוש את הפסגה ולזכות בחולצה הוורודה.

בשני הקטעים שנותרו, דומולין ניסה לתקוף שישה קילומטר לפני הסיום, ללא הצלחה ופרום רכב באופן שקול והגדיל את הפער ל-46 שניות והוסיף לעצמו את תואר אלוף הג'ירו.

מפסיד את המונדיאל בגלל שוחד: פאהד אל מירדזי

ליאור ברטל

השופט הסעודי פאהד אל מירדזי נחשב לאחד השופטים המוערכים בכדורגל האסייתי, למרות גילו הצעיר (32) הוא כבר הספיק לשפוט באולימפיאדת ריו 2016 ובגביע הקונפדרציות ב-2017. בעקבות ביצועיו הגבוהים הוחלט בהתאחדות הכדורגל פיפ"א למנות את אל מירדזי לאחד משופטי המונדיאל.

https://twitter.com/90mins_/status/1001957236250435584

אבל השופט הסעודי קיבל החלטה גורלית מוטעית לפני גמר הגביע הסעודי, כאשר נתפס מבקש שוחד לפני המשחק כדי להטות את תוצאת המשחק בגביע. בעקבות פרסום הדברים הושעה מהגביע הסעודי ובעקבות כך הוחלט גם בפיפ"א לא לקחת סיכונים מיותרים והוציאו כרטיס אדום לשופט שסרח וביטלו את מינויו של אל מירדזי לשפוט גם במשחקי המונדיאל.

מנצח ותזכרו את השם: טל קרפלס

צור רוזנצוויג

קבלו את טל קרפלס, שחקן קבוצת הכדורסל הפועל גלבוע/הגליל שהשבוע בלט במשחקה הראשון מול הפועל ירושלים, והיה חלק מהמשולש שהביא את ניצחון החוץ על האלופה מירושלים בביתם בתוצאה 78:85 יחד עם זאק לידיי (10 ריבאונדים) וג'ייקובן בראון 22 כ"א, גלבוע גליל שטפה את הפרקט והובילה לאורך כל הערב במשחק אותו קרפלס סיים עם שיא עונתי של 16 נקודות (3 מ-4 מהשלוש) והוריד 8 כדורים חוזרים, כולל סלים קריטיים ששמרו את ההפרש הגבוה. 

קרפלס בן 28, שגדל במכבי ראשון לציון, משחק כבר שלוש עונות בקבוצה אותה מאמן אריאל בית הלחמי, כולל עונה אחת בה היה מושבת עקב פציעה ונראה שהוא לגמרי יהיה מוכן לשחזר את אותו תסריט גם בהמשך הסדרה.

מנצח בלב גלוי: טיירון לו

ליאור ברטל

ביום שמתחיל גמר ה-NBA מספר בתקשורת מאמן אלופת המזרח קליבלנד טיירון לו שחופשת המחלה אותה לקח בחודש מרץ מאימון הקבוצה הייתה בעקבות התקפי חרדה ושהחליט להיכנס לטיפול משמעותי בהתקפים ובמחלה שלו. לו מצטרף בכך לשורה של שחקני NBA שמספרים באופן גלוי על קשיים נפשיים שהם חווים במהלך הקריירה המקצועית שלהם, החשיפה של האמת מאחורי ספורטאי העל הללו מאפשרת לליגת הNBA להתאים את עצמה ולפתוח בתהליך של ליווי שחקני הכדורסל באופן איכותי ומדויק יותר. טיפולים שיכולים בסופו של דבר להציל חיים והיו חסרים במקרים דומים בספורט העולמי שהובילו ספורטאים להתמכרויות לסמים, אלכוהול, הרס עצמי ואפילו להתאבדות כמו במקרה של רוברט אנקה, שוער נבחרת גרמניה שהתאבד ב-2009 לאחר שסבל מדיכאון שלא טופל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!