דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תמיר פרדו

חוסר אמון בצמרת / יורם כהן: לא הונחתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד

ראש השב"כ לשעבר הגיב לדברי ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, שנחשפו אמש (ה') בתוכנית "עובדה" | פרדו: "לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות" | לשכת ראש הממשלה: "זהו שקר מוחלט"

יורם כהן, יו"ר השב"כ לשעבר (מרים אלסטר  פלאש90)
יורם כהן, יו"ר השב"כ לשעבר (מרים אלסטר פלאש90)
שי ניר

ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, מכחיש כי קיבל הנחיה ב-2011 להאזין לרמטכ"ל דאז בני גנץ ולראש המוסד תמיר פרדו. כהן הגיב אחר הצהריים (שישי) באופן פומבי לטענה שפורסמה אמש בתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין, ולדבריו מדובר בפרסום שאינו נכון.

"איני נוהג בדרך כלל להתייחס בתקשורת לשיח המקצועי המתקיים בין ראש ממשלה לראש שב"כ", כתב כהן, "אולם, הפרסומים בתקשורת אודות הנחיות של ראש הממשלה שניתנו כביכול לראש השב"כ יורם כהן להאזין ספציפית לטלפונים של הרמטכ"ל גנץ וראש המוסד פרדו – אינם נכונים".

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, חשף בראיון לתכנית 'עובדה' ששודר אמש (חמישי) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש לשים האזנות לו ולרמטכ"ל לשעבר, רא"ל בני גנץ, במהלך כהונתם. "לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד. מעולם. זה לא חלף אפילו בדעתי. בעיניי זה מחוץ לכללי המשחק", אמר פרדו בראיון. על פי הפרסום, ראש השב"כ לשעבר יורם כהן סירב לבקשה, עד עתה.

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו וראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל / מאיר וקנין / פלאש 90)
ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו וראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל / מאיר וקנין / פלאש 90)

עוד אמר פרדו בראיון כי הוא לא רוצה להאמין שבמדינת ישראל, שהיא מדינה דמוקרטית, ראש הממשלה יבקש מראש השב"כ לשים האזנה על הרמטכ"ל או על ראש המוסד. "אם הוא לא מאמין בנו, הוא יכול לגרום לנו לסיים את התפקיד תוך עשר דקות", אמר והוסיף כי "זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות. אם הייתי יודע דבר כזה, הדבר הנכון שהייתי צריך לעשות זה לקום וללכת ולהגיד, זה לא המשחק שלי".

לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד. מעולם. זה לא חלף אפילו בדעתי. בעיניי זה מחוץ לכללי המשחק

בתגובה לפרסום נמסר מלשכת ראש הממשלה כי ״ראש הממשלה נתניהו מעולם לא ביקש להאזין לרמטכ״ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט״.

יו״ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב לפרסום ואמר בביקורת על נתניהו כי ‏ראש ממשלה ישראלי ששולח ראש שב״כ לעקוב אחר עמיתיו, ראש מוסד ורמטכ״ל, "איננו ראוי לתפקידו הממלכתי הרם, הוא איננו יכול לעמוד בראש ועדת ראשי השירותים ועליו ללכת הביתה" והוסיף כי "‏במעשיו ובפועלו אין הוד ואין הדר אלא רמיסת הממלכתיות וקדושת הביטחון".

גם חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה לדברים ובציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה כי "קמנו למדינה שבה ראש השב״כ היה המעצור האחרון בפני ראש מממשלה שרוצה להשתמש באמצעים שנועדו מול אויבים כנגד רמטכ״ל וראש המוסד. השילוב של הרבה שנות שלטון, עודף כח וסימון כל מי שחושב אחרת כבוגדים – הרסני. נתניהו צריך ללכת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!