דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שער עצמי / אין משחק: נבחרת ארגנטינה ביטלה הגעתה לישראל

זאת בעקבות לחצים פוליטיים, ואחרי שהמאמן הארגנטינאי ומספר שחקנים הביעו התנגדות | ראש הממשלה נתניהו פנה לנשיא ארגנטינה, אך זה אמר כי אינו יכול להתערב | ח"כ איציק שמולי: "במקום כדורגל, רגב רצתה פוליטיקה - והיא קיבלה פוליטיקה. מי שישלם את המחיר הם האוהדים"

ליונל מסי בביקורו בארץ בימים יפים יותר. אוגוסט 2013 (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
ליונל מסי בביקורו בארץ בימים יפים יותר. אוגוסט 2013 (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשורה כואבת למי שציפו לראות את נבחרת ארגנטינה ומסי ביום שבת בטדי. אמש (שלישי) התקבלה הודעה, לאחר חרושת שמועת, שנבחרת ארגנטינה מבטלת את ביקורה בישראל. ניסיונות נואשים של חברת ההפקה והשרה מירי רגב לשנות ההחלטה לא נשאו פרי, כולל שיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי שאמר שאינו יכול לעשות דבר. במערכת הפוליטית היה מי שהאשים את רגב בפוליטיזציה של האירוע, שהביאה לביטולו.

עדיין לא נאמר במפורש מה הוביל להחלטה, בעיתון "אולה" הארגנטינאי נכתב: "הסכסוך הישראלי פלסטיני גרם להתאחדות לנתח את המצב. בצל האיומים והמחלוקות, הוחלט לא לשחק בירושלים בשבת". לפני הודעת הביטול הורגש חוסר שביעות רצון מקיום המשחק, כאשר מאמן ארגנטינה סמפאולי התנגד אליו מסיבות מקצועיות, בעוד חלק מהשחקנים חששו מההשלכות הפוליטיות.

במסגרת הלחץ הפלסטיני נגד קיום המשחק בירושלים, נתלו שלטים ונשרפו חולצות של מסי, דבר שכנראה גרם ללחץ אצל השחקנים המתכוננים להופעתם בגביע העולם. על פי דיווחים, היו אלה שחקני ארגנטינה שביקשו לבטל את הטיסה לישראל, חלוץ הנבחרת גונזאלו היגוואין התראיין אמש לרשת "ESPN" ואמר : "זה הדבר הנכון לעשות".

מלשכת שרת הספורט מירי רגב נמסר: "לפני מספר דקות שוחחה שרת התרבות והספורט מירי רגב עם היזם של המשחק דני בנעים ועודכנה על ידו במאמצים הקדחתניים שנעשים כדי שנבחרת ארגנטינה תבוא לשחק בישראל, על אף הפרסומים הערב. לשרה רגב נמסר, כי מאז שנבחרת ארגנטינה הודיעה על הגעתה למשחק מול נבחרת ישראל, ארגוני טרור שונים החלו לשלוח מסרים והודעות לשחקני נבחרת ארגנטינה ולבני משפחתם ובהם איומים מפורשים לפגיעה בחייהם ובחיי משפחתם, בין היתר נשלחו לשחקנים גם סרטונים ותמונות של גופות ילדים. השרה רגב אף שוחחה עם ראש הממשלה שעדכן אותה בשיחתו עם נשיא ארגנטינה מאקרי שהודיע כי לא יוכל להשפיע על שחקני הנבחרת".

שרת התרבות והספורט מירי רגב ביציע המזרחי במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, 22 בינואר. (צילום: רוי אלימה/ פלאש90)
שרת התרבות והספורט מירי רגב ביציע המזרחי במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, 22 בינואר. (צילום: רוי אלימה/ פלאש90)

 

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר הבוקר כי "במקום כדורגל- מירי רגב רצתה פוליטיקה- וקיבלה פוליטיקה, ומי שישלם את המחיר הם האוהדים שציפו ככ למשחק ההיסטורי הזה. זאת פארסה גדולה שנותנת תנופה אדירה לקמפיין ה-BDS נגד ישראל. למרות הכל אנחנו עדיין מפצירים בשחקני ארגנטינה- זו טעות. בואו בשביל הכדורגל, עזבו את הפוליטיקה".

גם חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) הפנה את האשמה בביטול המשחק לשרת התרבות והספורט. ‏"הבעיה הגדולה ביותר של הממשלה הזו היא שהכל חלטורה" אמר הבוקר, "הכרטיסים למשחק בקומבינה, המאבק ב-BDS הועבר למשרד לביטחון פנים מסיבות פוליטיות, שרת התרבות מתחפשת לשרת החוץ רק כדי להידחף למצלמות ובסוף אף אחד לא עושה את העבודה וארגנטינה לא תגיע לישראל".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, צייץ הבוקר כי "חטפנו פצצה לפנים. זה לא רק ספורט. כך לצערי עלול להתחיל צונאמי בינלאומי. ולגבי ההתנהלות המושחתת של שרת הספורט – מטקס המשואות, דרך טיימס-סקוור ועד ארגנטינה – היא מחייבת חקירת משטרה. זו המדינה שלנו, המיסים שלנו, הכבוד הלאומי שלנו ולא מכונת הפריימריס שלה".

"ממשלת נתניהו אולי מרוויחה את טראמפ אבל מפסידה את העולם" מסר ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת), "אי אפשר להמשיך סתם להנות ממשחקים בזמן שדורסים את הזכויות של מליוני פלסטינים. יש רק דרך אחת לנצח – סיום הכיבוש והסכם שלום אמיתי. זה עדיין אפשרי"".

וח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת), צייץ "אני מברך את נבחרת ארגנטינה על ההחלטה לבטל המשחק באצטדיון אלמאלח. העולם צריך ללחוץ על ישראל כדי שתקבל את החלטות האו"ם למען שלום בלי כיבוש".

המשחק בין ארגנטינה לישראל, שאורגן על ידי חברת ההפקות "קומטק" ומומן בחלקו על ידי הממשלה במסגרת חגיגות 70 לישראל, עורר סערה, כשבלחץ מצד משרד התרבות והספורט הועבר מחיפה לירושלים בהשקעה של מיליוני דולרים. הכרטיסים שהוצעו למכירה נחטפו תוך דקות, כאשר קמה סערה על הכמות שהוקצתה לספונסרים לעומת זו שנמכרה לקהל הרחב. השיח הציבורי בעניין הכרטיסים הגיע עד לבדיקה של מבקר המדינה.

ראוי להדגיש שכרגע לא נמסרה הודעה רשמית מצד ההתאחדות הישראלית או חברת ההפקה, בדבר החזר כספי לאוהדים שרכשו כרטיס במקרה של ביטול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!